P: Schrödingerin pyörä

Tervetuloa seuraamaan typeriä valintoja ja epäloogista rahantuhlausta

Foorumilla tuli vastaan tämmöinen medium-kokoinen Surly 1x1. Mankkiksen (nyt jo ex) 1x1:stä joskus (edelleen) fiilistelleenä päädyin sitten ostamaan tämän. Pitkään leikitellyt ajatuksella maasto/paksulihaisesta kikkailufiksistä.

Oon 189cm pitkä, inseam noin 94 cm. Runko medium. Joo.

Tilanne:

Laitoin kiekoille rungon — kakskasit kiekot 38 gravelkingin kanssa menee helposti. Kuulemma 700cx50mm renkaat istuvat tuohon. Noi kiekot ois fixed, mutta empä tiedä. Ois valmiina 19-hampainen Surlyn rataskin. 40-hampaisella edessä olisi suhe 2.11 eli aikamoista spinnausta! Jes!

Jaksaisko alkaa etsimään tai kasaamaan 26" fiksikiekkoja? Ehkä.

Unicrown! Melkein suora stonga sojostemmillä! Ah! Toi jarru luonnollisesti lähtee ja etujarrua sitten jos saa levaria eteen.

Kannu liittyy.

Kävin tänään Arabiasta hakemassa MKS:n strapit noihin palstalta ostettuihin MKS-polkimiin. Tekis mieli roiskemaalata noi häkit.
Strappien yhteydessä ostin sitten eturattaan myös — parts binistä kun sattui löytymään nuo Suginot, jotka myös hommattu täältä. Jossain tuolla kätköissä pitäisi olla JIS-keskiö 107 akselilla. Mutu-tuntumalla sanoisin että vois toimia. Katsotaan.

Surlyn tarrat tulossa.
Keskiötä en saanut irti vielä, toivottavasti ei oo jumissa.
FSA Orbit ohjainlaakerina.

Hyvän näköne Kode siinä

Voidaan mennä metsään ajelee

hyvät polkimet ainakin t kokemusasiantuntija

Mankkiksen innoittamana voisit laittaa tähän 26+ renkaat. WTB Rangerit 2,8" koossa saa halvimmalla… minulta. Yv jos kiinnostaa.

Tähtää tähän:

Helvetin hauska pyörä ja tavallaan tekis mieli kasata toi uudestaan. NoppaNikit oli vaan niiin hitaat.

Rengastuksista sen verran et 29x2.1" Rocket Ron mahtui kun laitto takakiekon ihan huulille jopa täyspitkillä, tiukasti tosin mut se on mun tyyli.
27.5x2.8" Nobby Nic kans huulilla ok 30mm sis.lev. kehällä.
26x3.0" Ranger slämmättynä tää on hyvä kumi! Kuin tehty tähän! En oo tosin Knardeja kokeillu. Dirt Wizard olis kyl mässyin ja tietty Surly!

No niin: elikkäs:D

Joo laitat nuo Kyrlisen tarjoamat Rangerit 26’’ fiksikiekkoihin niin on hyvä ja kiva. Tietenkin vaihteet olis tossa varmaan tosi mukavat mutta jos fiksin haluaa niin se pitää sitten laittaa

edit: Tuo Mankkiksen postaama 1x10 setuppi on kyllä omasta mielestä täydellinen

Hyvä runkosetti. Harmittaa että luovuin omasta, oli kiva löllykkä

F. Kaeppae - 19:07, 13.9.2019 » Oon 189cm pitkä, inseam noin 94 cm. Runko medium. Joo.
Eeeeh, mulla on ostoilmo täällä juurikin M-kokoisesta 1x1:stä. Liian pieni sulle, myy mulle - lupaan naittaa sen sitten yhteen Matti Crustin Clydesdale Cargo Forkin kanssa.
tomppa - 19:54, 13.9.2019 »
F. Kaeppae - 19:07, 13.9.2019 » Oon 189cm pitkä, inseam noin 94 cm. Runko medium. Joo.
Eeeeh, mulla on ostoilmo täällä juurikin M-kokoisesta 1x1:stä. Liian pieni sulle, myy mulle - lupaan naittaa sen sitten yhteen Matti Crustin Clydesdale Cargo Forkin kanssa.
Vähän saattaa mennä hassuks geo, ku 1x1:n A-C 450 ja clydesdale suunniteltu tiemmä korvaamaan ysärimaastureiden haarukoita. Niissä tiemmä A-C joku 395-420 välillä?

E: jaa, oli se vanhempi 2011-malli 415 mm

Hieman OT, mutta:

NKOTB - 21:03, 13.9.2019 » saattaa mennä hassuks
Eikös se ole tarkoituskin
tomppa - 19:54, 13.9.2019 » Crustin Clydesdale Cargo Forkin kanssa.

Vähän on Kodea kyllä,
fätimpii kumeksii ottaa tämä vaan. Mennään ajelee sit ku tää on ajeltava!

Ollaanko poljinsamikset? Eiks sulla menny rikki toi toinen MKS-pedaali?

Mä laittelen täs yv:tä kun vähän on saanut selvyyttä että mitä aion oikeesti tehdä tän kanssa.

Toihan on täydellinen as it is, mutten ihan samaan tähtää. Pysyy 1x1, ei oo tulossa vaihteita. Kiitti rengastipseistä!

Dibsit huomioitu. Yritän nyt ensin saada tän toimimaan itselläni :slight_smile:

Pohditaa:

-26" levarikiekot:

Kyrlisen kumekset menis näihin, omiakin 26" kumeja löytyy läjäpäin. Ois ISP:tä sun muuta tuolla. 6-bolt levarikiinnityksellä sais fiksiksi. En oo ikinä tätä kuitenkaan suorittanut ja pohdin lähinnä ketjulinjaa — muuttuuko paljon? Tällä sais kaiken rengaspotentiaalin rungosta irti ja sinkula/fiksikäyttö molemmat onnistuisi.

-Ohjaamo:

Binistä löytyi leveähkö riser pienellä sweepillä. Jollain 100mm stemmillä ja pienellä setbackilla tolpassa uskoisin tän rungon olevan aika ajettava.

-Muuta:
175 kammet tulee kiinni, pikaisesti pohdittuna satulatolppaakaan ei pitäis tulla esiin aivan älyttömästi, ehkä noin 25cm tai jopa alle. Mikähän penkki tohon…

F. Kaeppae - 12:39, 14.9.2019 » Pohditaa: -26" levarikiekot: Kyrlisen kumekset menis näihin, omiakin 26" kumeja löytyy läjäpäin. Ois ISP:tä sun muuta tuolla. 6-bolt levarikiinnityksellä sais fiksiksi. En oo ikinä tätä kuitenkaan suorittanut ja pohdin lähinnä ketjulinjaa — muuttuuko paljon?
135 mm perässä levaripaikkaan pultatun rattaan ketjulinja on luokkaa 53 mm. Eli osuu kohtalaisen hyvin maastokampien linjaan. En millilleen muista, mutta tuota luokkaa. Lumikko tulee varmaan tarkentamaan tämän tiedon ainakaan.
tomppa - 11:41, 14.9.2019 » Hieman OT, mutta:
NKOTB - 21:03, 13.9.2019 » saattaa mennä hassuks
Eikös se ole tarkoituskin
tomppa - 19:54, 13.9.2019 » Crustin Clydesdale Cargo Forkin kanssa.
Sen saa tietty päättää ihan itte. Kokeilemallahan se sit selviää, onks se hyvällä tavalla hassua.

Semmostakin vois tietty kokeilla, et mahtuisko sinne Clydesdalen alle vaikka 24” kiekko?

Vaikka tää kyseinen 1x1 taitaakin silti olla sillä vanhalla geolla, eli lyhkäsemmällä haarukalla?

No siis Clydesdaleen menee joku 60x406 helposti joten siitä vaan laskemaan minkäkokoista 507aa mahtuu

Tääki proju vähän edennyt taas kun on ollut aikaa.
Gettotubeleksetin facebookin puolelta löytäneeni levari 26” kiekot. Split tube methodilla mentiin ja napsu suoraan kehille. ISP:t kumeina. Joo, vähän hölmöltä näin aurinkoisena syyspäivänä tuo tuntuu että menin ISP:t laittamaan, mutta oli visio ja palo toteuttaa. Ekat ghettotubelekset elämässäni ja oli helppoa sekä mukavaa. Valikoidessani liian pieniä sisureita, kävin henkisen taistelun venttiilivalinnoissa ja päädyin prestaleiriin.

Husselfeltin kammet löyty binistä ja taitaa noihin olla sopiva 38- rataskin. Sinkuloin kiekon 20-hampaisella rattaalla eli spinnaillaan. Nii, eihän tästäsit fiksi tuukkaan, kai. Ainakaan nyt. Ennemminkin joku ss-polkumönkijä ja ydintalven jyrä.

Palstalta b17 narrow satulaks ja Surly Open barit ohjaamoon (terkut Turkuun), Tiogan sojostemmi voi siis pysyä kiinni.
Kuvaa heti ku osia tulee kiinni.

Ainii ja noi nestelevarit jääki tohon. Lokaritki mahtuis.

Huomenna vois yrittää kuvata, pyörä alkaa olla koossa. Aika heavy metal oli ihan viime hetkeen saakka, kunnes päätin lisätä väriä ohjaamoon erikoiscamoteipin muodossa ja samalla teemalla mutaläpät… kannutetusta tolpasta tuli rumempi kuin uskoin että voi. Loksut nyt ainakin toistaiseksi myös kiinni ja alko kiinnostelee ajatus hissitolpasta…

F. Kaeppae - 20:08, 6.10.2019 » https://i.imgur.com/RhoLl1u.jpg
Todella kivasti.

jatkoon

Yök/nam

Pidemmät letkut on. Ei jaksa asentaa vielä.