P: pappa-fit hybridi

JJ90 - 18:48, 5.7.2019 » Satulatolppaa sais olla se noin nyrkillinen esillä tasapainoiseen kokonaisuuteen
No näinhän se on. Mutta viijjelläkympillä saa viijjenkympin rungon. Sepä on sitte sen kokonen ku on.

e. Laitanpa pari kuvaa tähä.
http://i63.tinypic.com/2zoisjl.jpg
http://i63.tinypic.com/2cnyv0l.jpg

Askarteluhommiin!


Opinelilla onnistut!

No juu. Luottokampe tietty.

Vastoin kaikkia odotuksia hiton hyvät tuli ja myös kerralla valmista!

On ku olis tehtaasta tullu, perkele!

e. Takakokarin aisat täytyy viel lyhentää ja muutamii muitaki pikku neuroosiviilailuja siellä täällä puuhastella. Mut sit aletaan olla jo lähellä ”valmista”.
Ajotuntumasta sen verran että tää on napakka, selkeesti alumiinirunko. Varmaan toi wishbone vielä edesauttaa asiaa. Mutta paineita ku pikkuse laski nii tilanne parantu heti. Ohjaus myös aika nopee. Täähän on cyclokrossari.

Onhan noi tosiaan aikas mainiot, sano.

Mitäs ns. “matskua” noi kuraläpät on?

Ne on tommosta ohutta sitkeetä konttorimuovia. Läpsyvää, mattapintasta. Tönäri sanoo että 0,4mm vahvuus. Mutta jäykistyy just sopivasti ku laittaa tollai kaarelle.

Ostin Tokmannilta A4-kansion ja leikkelin siitä. Makso 1,99€. Jäi vielä puolet.

Mielenkiintoinen kasaus, hieman valtavirrasta poikkeava hyvällä tapaa. Uskaltaako kysyä, miten projektibudjetti venynyt?

Hmm. Hyvä kysymys. En oo laskenu mut lasketaas. Hetkinen.

e. Nonnii. Ei tässä mitään etukäteisbudjettia ollu. Ei mulla ikinä oo. Ku suunta on selvillä nii rupian vaa haalimaan sitä kampetta jota haluan, mahd. halvalla aina tietty. Sitte kattellaan mitä tuli maksamaan. Tein listan:

Kalliit:
• keula 75€
• renkaat 71€
• kammet 68€
• etujarru 54€
• runko 50€
• tolppa 45€

Halvat:
• pultit ym. spessudetskut ~30€
• keskiö 27€
• valot ~25€
• lokarit 24€
• kuoret ja vaijerit ~20€
• kahvat 18€
• stemmi 12€
• polkimet 10€
• stonga 9€
• ketju 5€
• kuraläpät 2€

”Ilmaiset” (eli ostettu aikapäivää sitten mut onha nääki tietty jotain sillo joskus maksanu):
• kiekot ja jarrulevyt 120€
• satula ~60€
• vaihdevipu 50€
• vaihtaja 50€
• pakka 50€
• kuusiokoloakselit ~30€
• ratas 25€
• takajarru 15€
• jarrupalat ~15€
• gripit 10€
• sisurit ~10€
• klämppi ~7€
• o-laakeri 0€

Näyttäis siis siltä että ~550€ laitettu rahnaa tässä ny alle vuoden sisään. Vanhoissa osissa kii sitte ~450€.

Mitä matskuu noi kuraläpät on? Ja mistä?

dtapio - 21:25, 7.7.2019 » Mitä matskuu noi kuraläpät on? Ja mistä?
happo-orgiat - 18:07, 7.7.2019 » Mitäs ns. "matskua" noi kuraläpät on?
Konsta - 18:12, 7.7.2019 » Ne on tommosta ohutta sitkeetä konttorimuovia. Läpsyvää, mattapintasta. Tönäri sanoo että 0,4mm vahvuus. Mutta jäykistyy just sopivasti ku laittaa tollai kaarelle. Ostin Tokmannilta A4-kansion ja leikkelin siitä. Makso 1,99€. Jäi vielä puolet.

Jumalauta tonni polkupyörästä ei helevetti :—D

Tonni on ihan hyvä sweetspot arkipyörälle. Elämä on muutenkin liian lyhyt ajaa huonoilla pyörillä jne.

vanttera - 13:55, 8.7.2019 » Jumalauta tonni polkupyörästä ei helevetti :---D
Eiku ne on miinusmerkkisiä. Konsta tienasi tolla projektilla.

Mä en tajuu! Onks tonni nimimerkki vantteran mielestä tästä rakennelmasta ny sitte paljon vai vähä.

Mä haistan nyt pientä sarkasmia Vantteran kommentoinnissa.

Konsta - 20:16, 7.7.2019 » Näyttäis siis siltä että ~550€ laitettu rahnaa tässä ny alle vuoden sisään. Vanhoissa osissa kii sitte ~450€.
Kiitos hyvästä vastauksesta! Excel-taulukointiin ja seurantaan ainekset, oma suosikki "ilmaiset" sarake.
Konsta - 14:49, 8.7.2019 » Mä en tajuu! Onks tonni nimimerkki vantteran mielestä tästä rakennelmasta ny sitte paljon vai vähä.
Mietin vaa et mitä järkee laittaa polku pyärääm tonni rahaa BD samal rahal saa vaiks bemmiin asia gummit tai voi lentää viikoks pariks thai maihin ja ketä ny kiinnostaa jokku polku

Ääh emmä jaksakkaa kuhan luulin vitsailevani elikkäs

Hyvä asia projekti

Thomas - 15:30, 8.7.2019 » Kiitos hyvästä vastauksesta! Excel-taulukointiin ja seurantaan ainekset, oma suosikki "ilmaiset" sarake.
No juu. Ennenvanhaan mulla oli kaikki fillariostokset hyvässä järjestyksessä läppärillä, tarkkoine eurohintoineen ja painoineen. Ideana oli että ei pääse juksaamaan itteään siitä mitä mikäkin oikeesti makso. Ja olihan siitä hyötyä myös jälleenmyyntitilanteissa. Mutta sitte mun rakas läppäri tuhoutu ja vei tiedot mukanaan hautaan enkä oo enää jaksanu pitää arkistoo. Noi ylläolevat luvut kaivoin muistista ja meilin PayPal-kuiteista.
vanttera - 16:13, 8.7.2019 » Ääh emmä jaksakkaa kuhan luulin vitsailevani elikkäs
Kyllä mä ymmärrän vitsejä, viimeistään siinä vaiheessa ku ne mulle selitetään!