P: Outoja teknisiä ratkaisuita ja obsoliitteja standardeja

Renkaan painuma on ehkä jäänyt huomioimatta? Jos 2,25-tuumaista rengasta ajaa niin, että se ei tunnu kiven kovalta, pitää paineet olla jossain maks 2 barin paikkeilla. Täysin arvaus, kun en ole koskaan mittaillut, mutta veikkaisin renkaan painuvan vähintään sentin ellei puoltoista, jolloin keskiön korkeus on enää noin 26 senttiä ja se kuulostaa mun korvaan aika matalalta.

Hieno projekti kyllä!

Joo. Aika alas tulee keskiö. Kattelin inspiraatiota wanhoista 650 randovehkeistä joissa droppia on jopa reilustikin enemmän, ja sit kans Krustin Matin tekeleistä, ja arvoin niiden perusteella ton pudotuksen. Ei mitään käryä onko hyvä, mutta sittenhän se selviää.

ihan alueella minulle ainakin keskiön korkeus, 268-275mm riippuen kumeista.

mulla tais 265mm olla, pitäis mitata joskus.

Jos pysyy poissa juurakoista, kivikoista ja velolta, niin ei siitä ongelmia aiheudu.

Frank Bertolla oli maantiekumeihin optimina se 15% puristuma. 55 millisellä kumilla se olis semmonen 8,25 milliä. Maastohommat sit tietysti ihan eri hommia.

En kyllä oo lainkaan varma, että skaalautuuko se optimi oikeasti noin lineaarisesti — enkä siitäkään, että miks se 15% oli se optimi.

Toivottavasti tästä oli apua.

Ihan sopiva pudotus! Kauheen leveitä flättipolkimia en suosittele tommosen maata viistävän keskiön kanssa, tuppaavat nappaamaan herkästi kiinni. Lukkis antaa ihan sikana enemmän varaa kallistella. Tuntumahan tuommoisessa lowriderissä on minusta loistava.

Jatkoa odotellessa!

Noinkohan viikonloppuna sais etukolmion kasaan.

Nyt on kysyttävä mikä tuo downtubessa oleva reikä on, ja miten se on vahvistettu? Ilmeisesti sähkövienti?

Yleisluontoisempi kysymys tulevaisuuteen liittyen: kun teräsrunkoihin tehdään sisäisiä vaijeri- ja piuhavetoja, niin tuleeko sinne jotkut putket, joita pitkin vedot menee vai onko ne vaan reikiä ja potentiaalisia kosteuden sisäänmenoreikiä?

^
Ainakaan mun Fairlight Faranissa ei mene dynamojohdoille rungon sisällä putkia. Reiät tukitaan johdon ympärille tulevalla ‘kumitutilla’. Sovitus tuteissa on sen verran tiukka että en usko veden valuvan sisään.

stenu - 12:05, 11.12.2020 » Yleisluontoisempi kysymys tulevaisuuteen liittyen: kun teräsrunkoihin tehdään sisäisiä vaijeri- ja piuhavetoja, niin tuleeko sinne jotkut putket, joita pitkin vedot menee vai onko ne vaan reikiä ja potentiaalisia kosteuden sisäänmenoreikiä?
Sekä että. Itse olen tehnyt kummallakin tavalla, yleensä tehdään vaan reijät vahvistusprikoilla koska täyspitkien putkien ujuttaminen runkoputkien sisälle on aika perseestä.
Odie - 9:42, 11.12.2020 » Nyt on kysyttävä mikä tuo downtubessa oleva reikä on, ja miten se on vahvistettu? Ilmeisesti sähkövienti?
Sähkövienti joo. Siinä on vahvisteena pullotelineinsertti josta on porattu kierteet pois. Sama sitten satulaputkessa toiselle päälle. Sähköille en laittanu putkia, vaijereille laitoin. Noihin sähköreikiin meinasin ihan vaan kumeja.

E: jos tekisin tommosen sähkövedon uudelleen, pujottaisin isolaippaisen insertin sisäpuolelta ja sit ulkopuolelle prikka. Ehkä ton vois oikeestaan vielä muuttaa temt

Se ois täpätty. Vähän jo alotin fileointiakin, mutta aika loppu kesken joten siitä lisää joskus myöhemmin.

3 Likes

En osaa hirveesti näistä sanoa, mutta joka ikinen rungon rakennus proju herättää kunnioitusta ja vähän kateutta muiden osaamisesta. Hyvin tehty siis lienee

joo kunnon meinings

taitaa olla kyllä harvassa vuonna 2020 viistodropeilla tehdyt kustom rungot :–D

No toi otsikko siis tota

Kiinteä korvake Heran vuonna 2020

12 points

Tästä minä nautin, olispa oma liekki jo kuumana.

Siinois jotain fileitä. Keskiön seudulla olis kyl pitäny lämmittää enempi että olis tullu siisti. Mut eiköhän ton saa viilattua.

3 Likes

On täs vielä hommaa, mutta pikkuhiljaa.

17 Likes