P: Kulkuri-Veljeni jaan inter nettiin.

https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/vp/8cb038cb2fc0835ceeea5c49489a2ea3/5D24541B/t51.2885-15/e35/52785747_536106483563371_978177913451848722_n.jpg?_nc_ht=scontent-arn2-1.cdninstagram.com

Yksivaihteeseen vaan, minä Veljeni jaan,
sillä maantiellä tanssi on työnä.
Siksi lähdimme pois että polkea vois,
päivin polkea, polkea yönä.
Ratas kiinteä kalvaa mun polviain,
senpä vuoksi se askele raskas on ain.
Vaihtehillani vaan, yli kolmeensataan
Veljeni keskipäivämatkan saan.

Minun Veljeni vaan, custom frame bageillaan
henkilöt hurmasi täällä ja tuolla.
Vaikka minne sen vie, bivy mukana lie,
ja camping hurmaava on joka puolla.
Minä luota en massamanufaktuureihin.
Minut petti mun Alpkit ainoakin.
Nyt kai ymmärrät sen, miten onnellinen
oon kun kulkuri-Veljeni jaan.

Eli suoritetaan tämä matkapyörän kasaus ja ommeellan luvattu MYOG-bikepacking-kitti tällei näppärästi yhessä ketjussa.

Oottelen tässä myös materiaaleja MYOG-tankoteippiin ja muuhun pieneen kivaan. Spin-off TBA: Kolkka-tontun kotiverstas, eli Hyötytarpeita kättentyönä tyylitietoiselle ketjunvenyttäjälle. Bar tapeja, juomapulloja yms. kivaa pientä kaupusteltavaa tulossa mahdollisesti piankin.

1 Like

nopean näköinen kepleri
hyvä fiiis tämmöisestä + kiinnostaa

minkä kokone

Pistä lokarit :slight_smile:

onko polvijuttujen takia noin takana satula vai kui?

Tää ei oo vielä kasassa, en tiiä jääkö toi Gran Cru tolppa 30mm setbackeineen, mutta kokeilin sitä tähän kun kukaan ei ostanut.

Tavallisesti oon tykännyt pitää satulaa aika takana: sopii polvilleni kuten mainittu, tuo ylävartalon vaakasuoraan ja silti samalla poistaa painoa käsiltä.

Mutta bike fitting on vielä tyystin tekemättä, iskin vaan kiinni olemassa olevia osia mutta en ole esim istunut vielä kunnolla tossa penkissä.

Lokareista semmonen että löytyis binistä mutta olen aika hyvin pärjännyt ilman: persporkkana, tempotankoon sidottu drybag ja vedenpitävät kengät aika hyvin eliminoi tarpeen, ellei aja ryhmässä etumaisena.

pieni merenneito - 10:59, 25.2.2019 » minkä kokone
60 vai mikäseoli

kuinka iso rengas menee keulaan?

mm itellä tuli viileässä monta vuotta polvikipua jumiutuvan ITB:n takia ja koetin sitä ratkoa erilaisilla hieromisilla ja satulaa aina vaan taaemmas slämmäilemällä. Sit se ratkeskin oikestaan sillä et laitoin satulaa alemmas ja klosseja taaemmas.

Toi vaihdevaijeri kannattaisi vetää mtb-tyyliin, säästyt monelta vaivalta.

Tahmatassu - 13:16, 25.2.2019 » Toi vaihdevaijeri kannattaisi vetää mtb-tyyliin, säästyt monelta vaivalta.
Tarkenna ihmeessä, mtb-tyyli? Mun mtb:ssä hyvin vastaava osasarja, kaapeli kulkee myös samalla tavalla, erona on yhtenäinen kuori koko matkalla. Tääkö sulla oli mielessä?

Nimim. Mastercard suositteli jotain jagwiren keksimää kuorta vaijerille joka kulkee avoinna. Eli kuori ilman kuorta.

Tarkoitin semmosta normaalia kuorta joka juurikin kulkisi täysin yhtenäisenä alusta loppuun ilman katkoksia, oman kokemuksen mukaan se on ainoa toimiva systeemi jossa vaihdannan kitka pysyy olemattomana kaikissa olosuhteissa. Aina kun kuoressa on katkos tulee se keräämään likaa joka taas pääsee aina vetojen sisään aiheuttamaan hankausta. Toki ei tuu tyylipisteitä mutta voihan sen aina vaihtaa takasin jos ei tykkää.

Jagwiren kuoresta oma kokemus oli se että se toimi siihen asti kunnes vaijerin kääntökohdat kuluivat puhki ja lika pääsi sisään, toimii muuten hyvin mutta tuo puhkikuluminen vain tarkoittaa että “sisus” täytyy tietyin välein vaihtaa.

Hyvää insaittia, kiitos. Viimeksi Ruska-ajossa kolusin lätäkköisiä hiekkateita joka päivä liian monta tuntia, joten hiekka vaihtajassa kävi ongelmaksi. Luulen että kaapelinkuorissa oleva siltti oli vähäinen ongelma verrattuna vaihtajan nivelien kuraan, joka haittasi raskaammalle vaihtanista. Tekohengityksenä annoin sille CRC gun oilia joka palautti toiminnan kunnes keräsi itseensä uudet kurat kahta nopeammin. Näen itseni kyllä tulevaisuuden Rohloff-käyttäjänä, mikäli varallisuutta kertyy riittävästi suureen kertaostokseen.

kolkka - 15:08, 25.2.2019 » Näen itseni kyllä tulevaisuuden Rohloff-käyttäjänä, mikäli varallisuutta kertyy riittävästi suureen kertaostokseen.
Tervetuloa peremmälle, meillä täällä on vielä tilaa.

Met taputellaan olalle kolkkaveljeä rohlokerhossa.

Ompelupuolen juttuja. Tänään saapui aineksia Portugalista tankoteippeihin ja juomapullon grippeihin. Veli Kepleriin olin aatellu tätä kukkakuvioo, mutta katsotaan miltä toi kuosi näyttää tangon ympärille kieputettuna.

Värjäämättömästä korkkikankaasta ja 2mm EVA-vaahdosta tehty proto-tankoteippi vaikutti jo aivan lupaavalta.

Printattu X-pac on myös saapunut North Carolina -nimisestä maasta ja on Pasilassa, mutta jakeluun se ehtii vasta maanantaina.

Edit. Ja perkele tota burgundia: “aqua” turkoosia tilasin, ei ihan nappiin.

(@_@)

Mikä on juomapullon grippi?

Malttaen.


Nää täytyy tehdä vielä uusiksi, materiaali on monin verroin paksumpaa kuin se mitä käytin ekassa protossa joten pitää viilata vähän parametreja. Tää on tämmöstä verhoilukeinonahkaa muistuttavaa kun se toinen kama on kopiopaperin paksuista mutta todella lujaa. Toisaalta tämä venyy ja muotoutuu ihan kivasti kun jaksaa huolella asetella.