P: Kona Fire Mountain

Kävin tän hakemassa Vantaalta:

Vuoden 1996 Fire Mountain, koko taitaa olla 18". Tämän vuoden pyörissä oli monessa vähän pidempi P2-keula kompensoimassa mahdollista joustokeulaa. Muistaakseni 41cm A-C. Mulle tää on vaan positiivinen asia, koska töölön pyörästä hommaamani keula on 425mm A-C. Ei nouse keskiö liikaa tai ohjaus mee ihan pilalle.

Oli muuten alkuperäinen P2 aivan kiero, eikä oo eka tämmönen muotopuoli P2 mitä pidän käsissäni. Droppien väli oli 100mm sijaan joku 108mm ja haarukan jalat ovat silminnähden eri linjassa. Ihme hommaa. Pyörä kulki kuitenkin suoraan ilman käsiä. Ajelin myyrmäen asemalle tätä ja mietin että mikä tuntuu kummalta; vasen kampi oli löysällä ja lipulta tippui irti kun olin ajamassa kotiin.

Tästä tulee pyörä henkilölle, joka kasvaa suunnilleen 40cm vuodessa ja nyt on pitkään palvellut 14" Inbred mennyt pieneksi. Totuus on se, etten mä tästä pyörästä halunnut muuta kuin rungon. Rasittavia nää tän ajan halvemman pään kammet: BCD:t on mitä sattuu ja muutenkin rumia. Saatavana oli tuohon aikaan kuitenkin taivaan isä -tier Deore LX 570 -sarjaa nelikanttina ja muuta hyvää. Ehkä liian kalliita tämmösiin price point -pyöriin. Vai olikohan 570 vasta parin vuoden päästä tästä… No kuitenkin, nyt ne ei enää ole liian kalliita ja vanhaa hyvää kampea tähän tuleekin! Ootellan postia. Hyvät kiekot tuli mukana; alkuperäiset ja jarrupinnat hyvässä kuosissa. Nää menee yhteen toiseen hommeliin.

Tässä runko ja osat mitä löytyy jo. GB:n leveetä, aknekeula, kaapista löytyneet DT 533/Novatec -kiekot yms. Eteen vaihdan dynamonavan. Tanko-stemuosasto on vahvasti arkiajopainotteinen. Pelagon rasket vois olla kova.

Seuraavaks tää runko pääsee vierailemaan murhakontilla, jossa uusi elämä toden teolla alkaa. Nöyrimmin pyydän kontin teurastajilta muutaman letkupidikkeen ja yhden levykorvakon juottelua. Olis mullakin periaatteessa pikkupullot, mutta viime kerroista on niin kauan aikaa etten halua tärvätä tätä hienoa runkoa paskaksi. Ne osaa jotka tekee ja mä en osaa enkä tee.

Potentiaalin vuoksi: saisko nämä kaikki 500€:llä ympäri runkoa? Kaikkea sitä kuvittelikin joskus tekevänsä. Vois lahjottaa nää ylimääräset kontille, ettei tarvi katella omaa epäonnistumistaan tälläkin saralla vittu.

Haluatteko että kerron mitä mieltä yleensä olen Konista.

Piti olla Marin, mutta se oli tähän hitusen turhan matala. Bear Valley SE. Siitä vois tehdä jonkinlaisen ylimäärästen osien naulakon.

Konsta - 11:24, 18.9.2019 » Haluatteko että kerron mitä mieltä yleensä olen Konista.
Et ole vielä tainnut mainita, joten ehdottomasti! Itse olen mieltä: jatkoon.

Peukkua vanhan konan levaroinnille! Tulee taatusti hyvä!

Jotenki luulen että viidelläsadalla saat pinionretrofitin ja sataviiskyt ripustuspistettä.

Ton hopiatarjottimen jättäsin laittamatta vai meinasitko sillä juotettavaksi

lnstj - 12:47, 18.9.2019 » Jotenki luulen että viidelläsadalla saat pinionretrofitin ja sataviiskyt ripustuspistettä.
Ihan hyvä arvio, tota.
lnstj - 12:47, 18.9.2019 »

Ton hopiatarjottimen jättäsin laittamatta vai meinasitko sillä juotettavaksi

:D

Hieno uuni!
Projekti seurantaam

Odie - 12:54, 18.9.2019 »
lnstj - 12:47, 18.9.2019 » Jotenki luulen että viidelläsadalla saat pinionretrofitin ja sataviiskyt ripustuspistettä.
Ihan hyvä arvio, tota.
Sun pitää accro varoo mitä sä toivot. Tai älä ainakaan päästä runkoa näkyvistäsi siellä kontilla. Tai tietty jos pinionista tykkää, niin mikäs siinä.

e: oisha toi sit mulle tosiaan ollu pieni.

käsi.

Oisko maailman eka 90’s pinion kona…

Hioskelin rungosta maalit pois niiltä osin mihin finnejä haluan. Löytyi myös matala dentti tuosta vaakaputken alapinnalta läheltä satulaputken liitosta. Tuskinpa on mitään haittaa tuosta.

Hmm pitäsköhän tilata uudet tarrat ja maalata tää. Luultavasti.

accro - 15:52, 18.9.2019 » Hmm pitäsköhän tilata uudet tarrat ja maalata tää. Luultavasti.
accro - 10:44, 18.9.2019 » Vuoden 1996 Fire Mountain
http://www.normaali.net/temp/vigorelli-barbeque.gif

Siihen lakka päälle ja lakan päälle tarrat.

Voisko meillä olla sellanen perjantai(topsu) missä spämmätään pelkästään tota giffiä <3

Oon kade tosta hopiavadin tarjonnasta. Tulee hyvä!

Tuli Vuori pääsi kontilta kotiin:

Hain sinkkisprayta ja mustaa mastonia. Ois myös monta eri väriä miranolia. Etukiekkoon vaihdettu dynkkynapa. Sattui olemaan sopivaa pinnaa laatikossa, kerrankin.

Haluaisin ostaa NW-rattaan, 104bcd ja isompi ku 36t. Ei oo kuulemma pysynyt ketju päällä pelkällä Zeen rattaalla ja 10v Zee-kytkinvaihtajalla. Tähän tulee 11v SLX, mutta ois se NW silti kiva.

Hyvältä näyttää! Just tajusin, että mulla roikkuu samanlainen runko tallin katosta.

Muille tuli vuori-faneille.

Voi hemmetti. Alan vakavasti harkita oman cinder conen levyttämistä, kun löytyy p2-disc haarukkaki…

Oho oho

hieno