P: Klein Pulse comp fixed

Kertokaas onko tässä nyt järkeä vai ei? Elikkä tällainen maasturinrohjo ysärin lopulta olisi tarkoitus konvertoida. Geo näyttäis olevan ainakin sinne päin Kayapon keulalla mallailtuna. Kuvassa ohjainlaakerin puuttuminen on kompensoitu lisäämällä haarukan alle ylimääräinen lehti :V

Mittoja:

BB drop: 40
Ett: 590
Cs: 415
A-C: 405


Epäkeskohommiin ei oikein olisi varaa niin taikavälityksen metsästämiseksi taitaa mennä. On noissa hahloissa kuitenkin joku viitisen milliä säätövaraa. Pikaiseen mittailtuna noi nykyiset kammet antaisi noin 51 ketjulinjan, mutta levee q-faktori vähän arveluttaa. Kampien päiden kohdilla haarukka on noin 120 mm leveä.

Osia tähän puuttuisi vielä ainakin takakiekko ja voimansiirto. Remmejä ja flättejä olin ajatellut poljinosastolle. Jarru vois olla kiva kanssa.

Jos joltain löytyy sträpejä tai soveltuvaa takakiekko/kiekkoparia niin tarjota saa.


Tässä vielä kuva vuodelta 2014.

Nyce Klein. Full steam ahead.

Laita vaihteet

Tuohan on Trek, joten anna mennä vaan!

Onneks multa ei kysytä, mut sanompa että mun mielestä kleinit on liki rumimpia maastureita kaikista. Yöks!! Ja säätövaraa 5mm? Mun mielestä 1mm. Mainitsinko jo, että dropit on susirumat.

Mut vaihteita komppaan minäkin. Ja orkkislinjaa, ei vättämättä orkkisosia.

Ok. Vien takasin häkkivarastoon.

Onhan tämä niin kauhea ettei voi kun tarjoutua halvalla pois ostamaan.

Ts. Tästä tulee kova kampe.

Taikavälitykseen saattaa helpostikin riittää että akselia saa liikutettua edes kaksi milliä. R700 cännärissä on vähemmän liikkumatilaa kun tuossa ja siinäkin se onnistui. Tietty se välitya on semmonen sitten mikä sattuu olemaan, eikä semmonen ku ois hyvä olla.

White eno -takanapaloinen on hintansa väärti kampe. Sellaisen omistajalle aukeaa ihan eri maailma konversioihin joissa ei paljon tolkkua ole.

E: keulaksi joku noin 400ac keula, levarille. 29er jäykkäkeula kompensoin kohtuudella 26" jyystökeulan, toi kayapon keula voi tuntua jännältä.

On järkeä. Osat kiinni ja ajoa. Vaihteet ois tossa kovat ja kivat mutta on varmaan fixinä myös erittäin ajeltava peli

Onko järkeä? Ei. Tarviiko sitä aina ollakaan? Ei vitussa. Projektointia, kasausta ja kova ajo.

Hieno runko kyllä mun mielestä vaikka taitaa jo olla tosiaan Trekin aikaa tämä.

Noissa dropeissa ei kyllä oikein pysy akseli mitenkään fiksusti kuin pohjassa ellet siis speissaa jotenkin. Keskiön kanssa kandee tsekata, ettei ole liimattu paikoilleen kuten noissa joissain saattaa olla. Eli voi olla, ettei sille ihan hirveästi ole tehtävissä.

Melkein sanoisin, että vaihteet kiinni ja ajoa vaan.

Ittellä yks 1998 Klein Pulse Race taloudessa kävässy ja siinä oli ihan normaalit kierteet keskiössä. Taitaapi olla niissä ns. oikeissa Kleineissa kun niitä omia keskiöstandardeja viljeltiin.

Og Kleineissä on pressfit keskiö. Tuossa toki mielestäni kivempi ja käyttäjäystävällinen kierteellinen keskiö.

E: Niinhän tuo Konsta tuossa sanoikin.

Hyväksyviä ja arvostavia nyökkäilyjä

makko - 22:50, 24.1.2019 » Onko järkeä? Ei. Tarviiko sitä aina ollakaan? Ei vitussa. Projektointia, kasausta ja kova ajo.
tämä

mutta voin kertoa että 2.2" renkaat, vapari ja hyvät jarrut on myös hauska talvipyörä. miksei myös kesäpyöräkin.

On tainnut pikkumikko ihan menestyksekkäästi sinkuloida OG-kleinin joskus aikanaan.

mulla oli itselläni kans OG Klein sinkulana alkuun ketjunkiristimellä, mutta sitten taikavälityksellä vaan. Oli ihana 2.35" Ompuilla

Vapaarattaalle ääni täältäkin: voi esim. vetää kunnolla lintassa. :slight_smile: