P: eugeot

:exclamation: Vaihdevaroitus :exclamation:

Olen tällä hetkellä kipeänä kotona, joten aattelin tylsyyksissäni aloittaa projektilangan. Ostin 2020 Sirkukselta tästä langasta tutun Peugeotin. Tarkoituksena oli silloin rakentaa tuosta jonkinlainen pidemmän matkan rando/retki/mikälie droppitankopyörä, mutta erinäisistä motivaatiollisista ja mielenterveydellisistä syistä se sitten jäi.

Nyt kuitenkin jonkin aikaa pelkästään yksivaihteisilla ajettuani oon alkanut kaipaamaan (lokarillista) vaihdepyörää. Ikään kuin rakas rossisini, mutta vaihteilla. Rossin ei itessään mikään ole erityisen mielenkiintoinen ajettava, mutta ajan sillä kuitenkin, mikä viestisi siitä, että aika on kypsä tälläselle RGR-buildille, koska ne on yleensä helvetin tylsiä ajaa… Mulla ei kuitenkaan ranteet kestä droppia joten niillä mennään mitä on annettu.

Buildiin tulee aikalailla osia, joita sain aikanani ton mukana, eli ultegran takavaihtaja ja noi lokarit, paitsi etunen katkes, joten tilalle tulee joku 35mm pelago. Jossain mielenhäiriössä yritin joskus vaihtaa tohon sellasen Velo-Orangen keskiön, mut en ikinä saanu vedonpuolen kuppia irti, joten nyt on joku mix n match irtokuularatkaisu kun fiksuna hävitin ne vanhan keskiön osat johonkin :–) niin sitä vaan mennään. Ohjaamoon varmaan pitkää stemmii ja flatbarii. Campan kitkavivut viistoputkee. Testattua ja toimivaa.

Ettei menis ihan vaan sössötykseks nii täs nyt on kuva kammista mitkä tähän tulee (kuva ei oma):

image

Katotaan mitä paketista paljastuu kun noi kilahtaa postiluukusta.

Sitä odotellessa,

hiipivä lohivoileipä

3 Likes

onnea matkaan, omat suunnitelmat tyssäsi kyseisellä rungolla pitkälti samoihin syihin, toivottavasti runko ei ole kirottu…

Hyvä tulee. Keskiön kuppia en tainnu ikinä saada itekään irti, paljon rasvaa vaan niin kyllä se kestää 8)

1 Like

Availin eilen ohjainlaakerin kun tuntu vähän indeksoivan. Ehkä ihan ajankohtanen huolto kun osa kuulista näytti tältä:

Vähän oli kans uraa kupeissa mut en jaksa välittää. Laitoin 50/50 uudet kuulat ja hyväkuntoset vanhat ja cv-2 red line high performance rally racing rasvaa. Ei se ihan smooth oo vieläkää mut sellasta se on näitten vanhojen romujen kanssa.

Vähän mallailin buildia ja rumahan se on kun mikä. Onneks on

nii en jaksa välittää. Käyttis ku käyttis.

Nyt lähinnä venailen et posti tois noi sata pakettia eri mestoista nii pääsis tän kasaamaan maaliin. Jos jollain on muuten 42t 110BCD narrow-widea ylimääräsenä niin mielelläni ostan pois nurkista kuleksimasta.

Ens kertaan!

4 Likes

moodboard:

7 Likes

En usko käyttäjän kappa viitanneen termillään post-estetiikka mihinkään välinpitämättömyyteen rumuuden suhteen vaan pikemminkin sääntöjen ja kauneusihanteiden luovaan venyttämiseen. Random sikinsokien osien laittaminen on eri asia.

asiasta toiseen… Olikohan mulla just tässä nimenomaisessa pyörässä aikaanaan jotkut maantiekammet ja ihan normi rampiton vaihderatas, eikä ketju pudonnu ikinä. Narrow-wide rattaat ei mielestäni välttämättä oo tarpeellisia jos kyseessä suht iso eturatas, suht tiivis takapakka ja lyhythäkkinen takavaihtaja. narrowwideä ja klutsia tarvitaan erityisesti nykyajan hirviöpakkojen ja metrin pitusten takavaihtajien kanssa.

hmm joo ehkä vähän huono lainaus tässä tapauksessa kun ei ollut tosiaan tarkoitus laittaa sanoja kappan suuhun tai muutenkaan pilkata. toki sanaan estetiikka liittyy yleisesti ottaen aika paljon taakkaa niin tuntuu ehkä vähän jännältä peilata omia ajatuksia aatesuuntaan josta en tiedä mitään. mutta otin oikeestaan lainaan ton termin kun tuntui sopivalta kuvastamaan omia ajatuksia just rumuuden siistiydestä ja kauneusihanteista muutoksista, mikä tuntuu olevan zeitgeist aika skenestä riippumatta. kuvassa toki aika parts bin roinaa kiinni, eikä kuvasta lopputulosta juurikaan, mutta ymmärrän kritiikin. itsehän tämän oon tänne nettiin postannut :smiley:

ja kiitos vinkistä rattaisiin liittyen! mulla ei siis oo myöskään ei-narrow wideä 42t 110bcd ratasta mutta jos joku haluaa tälläisestä luopua niin mielellään ostan pois

kritisoin siis ehkä lähinnä epätarkkaa kielenkäyttöä :slight_smile: jos on jotain moodboard inspis kuvia on jo olemassa niin tekeminen ei varmastikaan ole anti-esteettistä sikin sotkemista.

1 Like