ouryn perkeleet ja tupit eli gripit yleensäkin

Juu okei. Korvan taakse. Kiitti vinkistä. :handshake:

Jos pääset käyttämään kompuraa jossain, sellasella puhalluspistoolilla irrottaa gripit hetkessä ja ilman jälkiä. Itellä näin asennettuna kaikki gripit myös pysyy paikallaan ilman kikkoja/aineita.

Nykyäänhän on noita tubeless-pumppuja useassa taloudessa, semmosella luulisi ourynperkeleetkin ampuvan seinään.

Yks vaihtoehto on myös valita stemmi ja muut tankoon klämppäävät jutut avoimina ja liimata tupit paikalleen kunnes ne käyttöikänsä päässä leikataan irti.

Taitaa kaikki mun gripit olla erillisellä tangonpäätulpalla niin epäilen että kompuralla vaan tulppa lähtee kiertoradalle, muuten ihan fiksipirkka kyllä

Eiku se pistoolin pilli ujutetaa pari milliä sinne gripin alle, se grippi rupeaa lörpöttää ku pistoolista painaa hanaa ja samalla se pyörii ja liukuu helpolla. Ei väliä onko tulppia/ei, mutta pitää olla sellai pillipistooli esim. rengaantäyttö pistoolilla ei saa ilmaa gripin väliin millään.

Ai saakeli, tää ois kerrankin ollu asia joka selviää helpommin katsomalla video kuin lukemalla ja ymmärtämällä väärin :ddd

1 Like

Saksalainen se on mitannut tämänkin asian :nerd_face:

4 Likes

Semmosta oon nyt tässä miettiny, ku oon odotellu, että se käsidesi pikkuhiljaa haihtuis sieltä kädensijojen alta, että olisko sittenki pitäny laittaa silikonilla paikalleen ne gripit. Voisko toimia?

Joo, grippiliimaakin on olemassa, mut ku en nyt oo mikään liiman tai grippien suurkuluttaja, eikä taloudesta löydy sitä hiuskiinnettäkään, jonka liimaavuuteen en jotenkin muutenkaan suostu uskomaan.

käsidesi ei varmaan ole ideaali aine, kun siinä voi olla glyserolia seassa, ettei se kuivata käsiä. isopropanolialkoholi ois varmaan se oikea valinta. kokeile ja raportoi. oma kokemus on, et kumiset gripit imasee ulkona seistessään vedet väliin ja lipsahtaa sitten irti kanttarin yli keuliessa. foamigripit on siis ainoa oikea valinta vanhuksen herkille ranteille.

No mulla on yhdet foamigripit jääny laatikon pohjalle, ku en oo luottanu siihen miten ne pysyy kromatussa mp-tangossa kiinni liimaamatta. Jotenki pelottaa että hiki ja vesi pääsee sinne väliin sitte kumminkin, ni laitoin siihen pyörään sit lukkoversiot.

Vaahtokahvoilla olen ajellut yli vuosikymmenen ja joskus aika pitkään ja hankalissa oloissa. Olen asentanut hiuslakalla eikä koskaan ole lipsunut.

Käsidesi ei toimine, kannattaa ainakin katsoa tuoteseloste, jos sitä osaa tulkita.

Ite oon asentanu uusia huppuja käsidesillä hyvällä menestyksellä. Gripit asennetaan ehdottomasti kuivana nippareiden avulla.

Niin että sitä silikonia ei siis oo kukaan vissiin koittanu sitte?

Meni hermot pyörivien Renthalien kanssa, niin lopulta suhautin reilusti spray-liimaa väliin ja sujautin sujuvasti paikalleen. Oppivathan pysymään.

Pois ottamista en halua edes ajatella. Varmaan helpompaa vaihtaa koko tanko.

Kerro vähän tarkemmin mitä matskua meinaat. Silikonispray kun on liukaste.

Saniteettisilikonia mulla olis semmonen pieni tuubi, ku piti ihan vantterana laittaa dynkkypiuhaa kiinni sillä, mut sit laiskana vedin vaan sähköteippiä.

:handshake: liimaa
:handshake: rautalankaa

Sitten kun tekee mieli vaihtaa tankoa, niin ainakin motonetin grippiliima irtoaa odi longneckeistä ihan vain bräkleenillä ja pitkällä ruuvitaltalla avittamalla

1 Like

Okei sit. Sait myytyä.

Kysymys grippi-tietäjille.

Haussa onpi lukkogrippejä joissa se alumiininen kiristysrenkula olis ulkoreunaltaan saman muotoinen kuin näissä Odin Eliteissä eli tuollainen pyöristetty:

Onkos tuommoisia mitään muita olemassa?

Lizardskinssin lukkogripeissä on tollaset.

1 Like