Ostan renkaat, esim 28-622 tms

Eli hakisin kohtuuhintaisia ja mielellään hyväkuntoisia renkaita kokoa suurinpiirtein haarukalta 28-622 - 32-622. Kohteena tulee olemaan retkipyörä joten kunhan se jotenkin rullaisi niin se kelpaa. Nykyiset Rollspeedit alkavat olla vähän turhan hauraat.
Valkokylkisyys plussaa eikä hirveästi kuviota mielellään.

Mikäli joltakulta löytyy siis about noilla kriteereillä jotain myytäväksi, ilmoita!
Pääkaupunkiseutu etusijalla, voin hakea.

  • Mikäli joku sattuu tarvitsemaan renkaita kokoa 32-630, löytyy n. <200km? tietä nähneet Continentalin TourRidet vailla käyttöä.

Hong Kongista saa halvalla 32-622 ja 28-630 kokosia, ainakin. Ne on Rubena-merkkisiä Tsekin maassa valmistettuja, ite oon pitänyt noita 32sia ihan OKina. 28ja en ole kokeillut, kun ne näytti jotenkin vanhanaikasilta. Ne on kyllä kokonaan mustia, mitä ittekkin harmittelin, kun Rollspeedin tilalle vaihdoin, ja kuviookin on vähän, mutta matalaa. Maksoi 6€ Pirkkalan Honkkarissa.

Jos joltain löytyy tommosia kapeempia Rollspeedejä, voisin kanssa olla kiinnostunut, oransseista varsinkin. (Sori kun tulin sun ilmotuksellas siipeileen.)

Eipä se mitään. Nyt en pysty millään muistamaan, mutta ainakin Espoosta Prismasta saa jotain aika perusrengasta myöskin vajaa kuudella eurolla kappale, eipä kallis kokeilu olisi mutta eri asia onko siinä mitään järkeä. Valkokylkiset tosin.

Olen huomannut että kaikki halvat valkokylkiset renkaat tulee jostain Kiinasta tms. kaukaisesta diktatuurista. Samaten nyt käytössäni olevista kalliimmistakin renkaista (+20€) kaikki on tehty siellä jossain, esim. Panaracer ja Vittoria. Eurooppalaisia renkaita minulla ei ole kuin noita Rubenoita ja Nokialaisia. Ja tietysti pari wanhaa Wolberia ja Micheliniä jotka on valmistettu Ranskassa joskus ennen suuria sateita, kunto rupeaa niistä jo loppumaan. Sen verran kannattaa pyöräilijänä ja ekoloogisesti kulkevana katsoa, ettei ihan kaikkea tuotaisi jostain hiilikaivoshelvetistä toiselta puolen maapalloa paskaisilla proomuilla jotka laskevat vielä Itämeren täyteen kaikenmaailman maneetteja.

Tietysti minulla on myös japanilaisia vaihteita ja jarruja sun muita ketjuja, osa on tehty Taiwanissakin, mutta noissa maissa ympäristöasiat ja työläistenkin olot ovat ihan toisella tasolla kuin siellä päin olevissa vapaan riistan maissa.

Tulipa puhdas ja hyveellinen olo. Löytyykös noita jotain 25-700C renkaita edullisesta hintaluokasta “sivistysmaissa” valmistettuina? Joo USA:kin käy, vaikka onkin toisella puolella palloo;)

Biltsun flatfightereita on ainakin kehuttu hinta-laatusuhteeltaan mainioiksi, keltakylkiset ovat. Niin vähän itsellä ajokokemusta noista, etten osaa sanoa muuta kuin, että kestävät varmasti suojaamattomia markettirenkuloita paremmin.

mulla on vintillä 2v käyttämättä lojuneet sysimustat 28-700c renkaat, taitaa olla
Maxxis detonator?

ne saa joka hakee pois 10+10 = 20 eurolla (pohjois helsingistä)

terv timo 050-5758219

https://www.yksivaihde.net/old/2014&page=2

ei noi oo enää tarjolla…

mulla on bilteman flatfighterit, muistaakseni 32 mm. Vitosella saa parin jos noutaa larusta.

Olivat jarjettomassa jarkipyorassa ehka 50 kilsaa mutta sitten laitoin siihen heijastinkylkiset ja noi jai yli.

millaiset ne ovat ulkonäöltään ja kuvioltaan?
vois ostaa.

kvg

Kiitos vastauksista.
Tutulta löytyi hyväkuntoiset Rollspeedit pyörimästä, tällä erää ongelma siis ratkaistu.