Ompelukerho

Samaa Savotan pussia oon myös käyttänyt muissa koreissa. Tuo oli hauska kun saa punottua kiinni melkein täydellisesti MOLLE-tyylillä.

perrrhana täähän sai mut muistamaan että mulla on tämmönen jossain :frowning_face: perkele jos sen on jotku loiset järsiny

Kysäisenpä varmuuden vuoksi, että oisko jollain käyttöä seuraaville askartelumateriaaliksi:

Isoja farkuja 36/38", materiaali 320-360 g/m2 joustodenim (elastaania 1-2%), mustia ja sinisiä, haarat puhki.

XXL-kokoisia luomupuuvillaisia lyhythihaisia paitoja, tukevaa trikoota, mustia ja sinisiä, hihat puhki sisäreunasta.

Voin toimittaa pk-seudulla tai ainakin Stadissa.

Jumpe että on tyylikäs tämä. Saako kysyä mikä kori Henkkamaukalta tämä on? Näyttäis kokonsa puolesta sopia Pelagon tartsiin myös.

Taitaa olla tämä kori:

1 Like

Extremtextil.de:llä tän ja huomisen vielä kaikki -12 %, ennenku hinnat nousee 01.12.2022.

Aiheesta. Jos joku hesassa on nyt tilaamassa jotain, mä halusin messiin. Tartten vaan yhden cobra buckle, niin ei oo järkee tilata erikseen.
Kiitti.

Täällä olis kanssa tarve 1-2 cobralle, muttei akuutti

Ainakin aiemmin (joku 6kk takaperin) oli niin, että jos ostoskorissa oli vaan yksi cobrasolki, niin postit oli luokkaa 3e. Kannattaa tsekata jos se on vielä voimassa. En muista menikö samaan kaksi, mutta kolmella postit taisi olla “normaalit” jo.

2 Likes

Tällä hetkellä kun laittaa yhden cobra buckle ostoskoriin on halvimmat mahdolliset joko 6.22 eur tai 14.89 eur.
Eli jos joku tilaa, voisi tulla messiin ja maksaa siitä halvimmasta puolet.

Edit: tilattu.

Onkos Porvoonkadun Konttorikonehuolto Tiainen vielä toiminnassa? Yritin soittaa, mutta “numero ei ole enää käytössä”, enkä nopealla etsinnällä löytänyt mitään tietoa. 21 kesällä viimeksi asioin.

Kävin ihan paikan päällä, oli vielä liike pystyssä, mut vähän jäi vaikutelma etten tiiä kuinka pitkään. Myös puhelinnumero vaihtunut, koska ilmeisesti koko alueen numerot vaihtuneet.
Uusi numero siis: 09-42890770

Siinä kun juteltiin, niin Veikko muisti hitto mun nimen perusteella mun vaarin, jolle joskus kauan sitten korjannut kirjoituskonetta. Tässä siis puhutaan varmaan 80-luvusta tms. Ja vaarin kanssa juttelin aiemmin kesällä, niin se ihmetteli vieläkö tämä herra on elossa ja muisti siis myös Veikon. Pelaispa pää yhtä hyvin itellä 90-vuotiaana :star_struck:

8 Likes

Mistä saa tällaisia koukkuja? Shelbystä löytyisi säärystinkoukku-nimellä joitain. Mietin kuitenkin, onko noille jotain parempaa nimitystä, jotta löytyisi enemmän vaihtoehtoja. Englanniksi gater hook -hakusanalla löytyy vastaavia.

Screenshot_2022-12-09-20-37-12-04_1c337646f29875672b5a61192b9010f9

Lace hook?

1 Like

Mulla on laadukas ajotakki johon haluaisin uudet hihansuut.
Mistäpä löytäisin samankaltaista materiaalia kuin muukin takki?
Kyseessä Santini vega extreme takki jonka materiaali on tuulenpitävä ja vettä hylkivä polartec.
Luultavasti paras ratkaisu olisi ommella kalvosimen päälle toinen hihansuu jonka alle saisi hanskan varren.
Tämä ratkaisu koska haluan lisää lämpöä ranteisiin ja estää valumisen hanskaan.

Oulun Shelbyltä

1 Like

Kiitos!

Kone on käynyt melko vähän, mutta vihdoin tunnistin jonkin tarpeen: kännytaskuhan se puuttuu. Joskus aikanaan moisen tein, mutta se jäi pieneksi vuosia sitten puhelinten kasvaessa ja nyt erityisesti lumipäivien aikaan reppu selässä polkiessa tuntui että tämmösen tarviin. Corduraa, foxduraa ja vanhaa sateenvarjoa. Perusasioiden äärellä siis.


13 Likes

Farkut on ruvennu kulumaan haarovälistä puhki kohtuuttoman vähän käytön jälkeen ja ajattelin korjata asian ja parannella vahvikepaloilla. Itse mietin ohutta nahkaa vahvikemateriaaliksi onko tähän jotain mielipiteitä?

Ite oon korjannu semmosella ohuella 60/40 puuvilla-polyester kankaalla. Ei tuu bulkkia js korjattu kohta kestää pidenpään ku loppuhousu.