O: Velocity Deep V tms. valkoiset kootut kiekot

Elikkä hakusessa olis valkoiset 32 pinnalla varustetut valmiiks kootut vanteet mielellään Velocity Deep V mutta en sulje muita valkoisia vanteita pois myöskään.

Ja kunnonkin pitäis olla hyvä:)
Suoraan mailia jussi _ tarvainen (ÄT) hotmail piste kom

Ja kun en osannut yllä olevaa viestiä muokata niin eddataan tässä.

Fiksi, sinkula napa vielä tarvis olla takana.

Kiitäng.

Taitaa olla täällä aika hiljaista, joten kandeis varmaan katsastaa myös ebay:n tarjontaa.

IMO tää Weinmannin kokovalkoinen kiekkosetti ois aika cool! :slight_smile:

Myös Halon koko valkoinen Aerotrack-kiekkosetti irtoaa vaikkapa CRC:lta varsin kohtuulliseen hintaan.

^ Pitää viilata pilkkua sen verran, et noi Aerotrack:in kiekot ei oo kokovalkoset mustine pinnoineen. Valkoiset pinnat valmiskiekoissa näyttäis kyl olevan harvinaisuus…

Hyvin viilattu.

Voin omasta puolestani kertoa, että valkoisia pinnoja ei ihan niin helpolla löydä. Josta syystä niitä ei myöskään valmiskiekoissa esiinny niin laajalti.
Helpoiten löytyy DT:n muutamaa mallia, joita saa valkoisina, mutta niiden hinta on perusvalmiskiekkoihin aivan liian korkea.
Mitä itse viime keväänä etsin, niin ihan perus 2mm pinnaa löytyi valkoisena, mutta sitäkään ei löydy kuin todella harvoista paikoista.

Jos itse haluaa rakentaa/rakennuttaa, niin www.prowheelbuilder.com auttaa valkoisten pinnojen osalta, ja löytyy sieltä muitakin värejä.

No juu. Eipä tässä topicissa alunperin taidettu kyselläkään kuin valkoisiin KEHIIN rakennettuja kiekkoja.

edit. Tai mistäpä sitä tietää.

Joo, ei taidettukaan. Mutta kuin tuo keskustelu kääntyi jo koko valkoisiin, niin päätin heittää kokemukseni kehiin.

Heh hee, tämähän kskustelu oikein lähti valloilleen. Kiitos kaikille neuvoista. Kyllästyin odottamaan ja ostin 1/8 Julian super deepit 42mm vanteet mustilla pinnoilla ja oisko noi jotku formulan navat.
http://www.eighthinch.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=C&Product_Code=Julian_Wheelset&Category_Code=Wheelsets

Kiitti linkeistä!

Onpa älyttömän halpa tuo kiekkosetti. Jos vaikkapa vertaa vastaaviin profiilivanteisiin, niin H+Sonit ja B43:t on about 100 dollaria per kehä. Mutku noissa on se jarrupinta…

^ Näyttävät vielä aika lailla niiltä koneistetuilta H+Soneilta, sama värivalikoima ja kaikki. Outoa. Mutta tuskin menee kauaa että tuolta voi ostaa myös koneistamattomia vastaavia…

H+Sonit tulee Giantin tehtailta ja Giantti myy niitä itsekin HPS:n “ohi”. Voin vain arvailla millaiset lisensointi- ja valmistusdiilit tuolla on taustalla.

Jep, näin varmasti. Myös Giantin omassa Bowery '84:ssähän on ilmeisesti ihan samat 42mm kehät.

Sormi tilausnappulalla. Auttakaa.

Jos ei into painoa katsomalla tokene, niin anna mennä vain.

Olen kyllä huomannut, että painavammat kiekot sopii mulle jostain kumman syystä.
Täytyy kyllä nyt ensin käydä syömässä ja miettiä vielä “turhaa” tilausta.

Viiskybää lisää ja lähtee puoli kiloa painosta pois: Ambrosion Zenith navat + Ambrosion Excellight kehät + jotkut ohennetut pinnat x 32.

Edit: tai tietenkin Open Prot tms

Edit2: mutta tietenkin väärän väriset :frowning:

Niin ja on siinä OpenPron ja esim. H+Sonin profiilissakin jotain pientä eroa.
Mulla on H+Sonit puolattuina Michen matalalaippaisiin Championeilla ja kiekkopari painaa vajaat 2200g. Ei tuo mikään paha paino ole 32-pinnaisille kiekoille, jos aattelee, että vaikkapa Ellipset painaa about 2kg. Ei tuommoisia kehiä tosin laiteta, jos paino on kynnyskysymys.

Mä tilaan H+Sonit ilman jarrupintaa, Goldtecin navat ovat jo matkalla. 36-pinnaiset niin pitäisi kestää. Ottaako valkoista, mustaa vai molempia?!