O: Shimano 600- tai D-A-palikoita

Kaipaan vanhaan maantieprojektiin japanialaisia osia, joku teistä lienee purkanut sellaisia konversioprojekteistaan. Haluaisin ensisijaisesti aerohenkistä Shimanon 600-sarjaa tai kasari-D-A:ta, mutta en ylenkatso myöskään Craneja, jos joltain sellaisia sattuu löytymään.

Tarvetta on kutakuinkin koko setille, eli

  • noin 170 mm kammille (maantietupla)
  • etuvaihtajalle
  • D-A-takavaihtajalle (600-sarjainen mulla jo on)
  • etu- ja takajarrulle
  • jarrukahvoille
  • vaihdevivuille (kitka, 6/7-pakalle)
  • aerosatulatolpalle (muistaakseni 26,8 mm,täytyy tarkistaa)

Yhteyden saa näppärimmin privaattiviestillä.

GreenBikessa oli ainakin viime viikolla 600 etujarru.
olisin mieluusti lunastanut itselleni mutta länget on omaan projektiin hieman lyhyet.

Kiitos, täytyy käydä vilkaisemassa.

Seuraavat löytyvät melko varmasti: Etuvaihtaja, jarrut molempiin päihin (jos venyt Campaan), vaihdevivut (sellainen tyylikäs pantakiinnitys), satulatolppa. Jarrukahvat löytynevät myös - muistaakaseni oikea puoli on tosin ottanut vähän iskua mutta toimii.

Yhet 600-kahvat löytyisi, mutta ne on ajalta ennen aerokahvoja.

Käytänpä häpeilemättä toisen trediä hyväksi: mulle kelpaisi record etu- (alavedolla ja pantakiinnityksellä) ja takasiirtäjät, jotain 8-vaihteista 90-luvun henkeä, maksan rahaa.

Löytyy 600 länkiä, muistaakseni molempiin päihin, vaihtajat, jarrukahvatkin, ellei ne ole kaikki anodisoitu iloisiin piriväreihin ja voin vinkata, että timonilta löytyy kaipaamasi kammet. Ei se niistä hevillä luovu, mutta jos pystyt tarjoomaan sille vaihdossa jotain käyttökelpoista kammistoa sen Vittoria- konversioon, niin voi olla mahkuja.

Pist privaa, jos jotain viel puuttuu…

Jos bastilta löytyy koko tuo setti (anodisoimattomina), mä voisin poistaa ne. Pistin privaa.

Mun varaston ainoat vapaana olevat kammet ovat sellaiset, etteivät ne ehkä oikein istu konversioproggikseen. Ne ovat järeät DH-kammet, ja taitavat sopia luonteensa puolesta lähinnä maastokalustoon tai himokikkailijan temppufiksiin.

Sitten kun Jarkko on saanut kaappinsa täyteen, niin multa puuttuu Dura Ace 8 oikea kahva. Ei niitä helpoimpia löydettäviä.

Jos näin oikein, niin olin näkevinäni horscategorien kirppishyllyssä vanhat shitmanon maantiekahvat, suosittelen pirauttamaan. Oli meinaan helvetin halvat.

Gopla - 7:43, 25.3.2009 » Sitten kun Jarkko on saanut kaappinsa täyteen, niin multa puuttuu Dura Ace 8 oikea kahva. Ei niitä helpoimpia löydettäviä.
[Ebayssä](http://cgi.ebay.co.uk/Shimano-Dura-Ace-Brake-Shift-Levers-Retro-ST-7400_W0QQitemZ190296048589QQcmdZViewItemQQptZUK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR?hash=item190296048589&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1121%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318) näyttää olevan 8-vaihteinen kahvapari?

Tattis, lähden tutkimaan näitä.

Mulla olis kai Shimano 600 kammet, joiden sopivuudesta omaan projektiin en ole varma. Ehdin tarkastaa mallin ja sopivuuden ensi viikon aikana, ilmoittelen sitten jos ovat vapaana. Mitä hintaa sä niistä olisit maksamassa?

Kaupanteko on helpompaa, jos mietit minkä arvoiset ne sinulle ovat ja sitten katsotaan, ovatko ne minulle saman arvoiset :slight_smile:

Zorppa Jarkko. Tarkastettuani laatikot, ainoastaan 600 takajarrua enää kaivautui esiin. Ne on käyttämättömiä, ja voi askarella sulle sellaisen myös eteen sopivaks. Kammet ja muu hilke on joko kadonnut, anodisoitu, tai ei ikinä ole ollutkaan olemassa.

Tjänare,

Jos jollekulle vielä jäi hyllyyn lojumaan Shimano 600:n osia, niin olisin omaan projektiini tarvinnut Arabeque-sarjan vaihdevipuja sekä etuvaihtajaa ja jarruja (ainakin takajarruja) kahvoineen…

http://http://images.andale.com/f2/115/106/3561856/1099741903965_shifter_shimano_600_arab.jpg

Ei millää viittisi meren takaa lähteä laivaamaan…

Multa löytyy ylimääräinen Arabesque -takajarru, eli tämmönen:

http://www.velobase.com/ViewSingleComponent.aspx?ID=91F26915-A147-4A72-BAE5-A4787F457052&Enum=117&AbsPos=10

Laita PM tai soita o4o-5545275 jos tarvit vielä.

Mullakin on jotain D-A aeropalikoita. Ainakin takavaihtaja pitäisi löytyä. Voin kaivaa laatikkoa, jos joku tarvitsee.

Vanha thread,mutta jos on kiinnostusta/tarvetta niin mulla on iskemätön da jarrukahvapari,vaihtajavipi sekö etuvaihtaja,ja dura-ace ketju,ja jotain d-a runkokiinnikkeitä,takavaihtajan vaijerin kuorelle jne.Ja aerona löyty uusia jarruja,etuvaihtajaa,kampee,petaalia,ei kai muuta.niin ja ainakin aero etunapa.