O: Renkaat

Mulla on alla niin hauraat kumit, että pelottaa ajella.

622 renkaita tarvitsisi. Leveydeltään mukavat 28-32. Tarkoitus olisi ihan perus seka-ajeluun ja kesempänä retkeilyyn, joten pistosuojaus olisi plussaa.

En ole valmis maksamaan kovin paljoa.

Voi myös vinkata, mitkä mallit yleensä on hyviä ja mistä saa halvalla uutena.

Edelleen olisin renkaita vailla. Eikö kellään ole muka nurkissa käytettyjä ylimääräisiä…

Privasin…

Minulla ei ole tarjota renkaita, mutta itse kyllästyin paikkailemaan kumeja useamman kerran viikossa ja hankin tappajasepelin kestäviksi 32mm renkaiksi Spectran Rubyt. Sattuivat olemaan fillariliikkeessä ensimmäisinä silmään pistäneet (edulliset) tuon kokoluokan pistosuojatut kumit. Sanotaanko näin, että muutaman viikon päivittäisessä ajossa en ole kohdannut yhtään rengasrikkoa. Ajomukavuus laski, mutta nyt ainakin voin ajaa turvallisin huolettomin mielin.

Mulle punaset, tai punasel sivulla olevat 25-28 kiitti, jos jollain lojuu tarpeettomina…

Eksyin jollekkin muulle suurehkolle pyöräfoorumille lueskelemaan kauhutarinoita. Tuntuu että kymmeniä vuosia vanhat kumit kestää paremmin sepelit yms, kuin uudet pistosuojatut.

En vaan uskalla panna ihan täysiä paineita kumeihin, kun meinaavat sivuista haljeta=)