O: Remmittömät häkit

Siis esim tän tyyppiset.

Tuskin noita nyt juuri liikkuu second handissa, mutta eksyvä ei tiellä kysy.

Mahd. käyttökokemukset moisista kiinnostavat toki myös.

t. nimim. ‘Remmit kuuluu pakaroille’.

Sulle ei varmaan tartte kertoa kuinka turhat vehkeet noi on.

Ks. esim. https://www.yksivaihde.net/old/3765

en oo kokeillu, joskus jossai konverios tsadis nähny kyll, et kai ne toimii. Toisaalt näin kyl pari vuotta sitten jarruttoman fixin normibiltsumuovihäkit eikä remmei… Pelottavaa… Mua kuitenki hirvittää ajatus et lähtee jalka sivusuunnassa irti… emt

Kyllä mulle kannattaa kertoa ihan mitä vaan.

Polkimessa pitää olla maksimaalisesti pitoa, eli ei kovapohjaisia monoja ja sileitä polkimia.

Kannattaneeko siltikään edes kokeilla fiksissä.

Juissi - 17:01, 29.10.2010 » Kannattaneeko siltikään edes kokeilla fiksissä.
Ei kannata, ellei sulla ole käsijarruja edessä JA takana.

doctor-yhtiöt…
myös jarruja…
noista ei ole kuvaa netissä mutta maanantaina taas puoti auki.

jussi - 17:41, 29.10.2010 »
Juissi - 17:01, 29.10.2010 » Kannattaneeko siltikään edes kokeilla fiksissä.
Ei kannata, ellei sulla ole käsijarruja edessä JA takana.
Etujarrulla mennään. Ymmärrän ja pidän viisaina ihmisiä joilla on fixissä molemmat jarrut.

Kun jarrujen yhteistehosta 70% tulee edestä ja polkimillakin jarrutellaan ikenet kalpeina, sekä kun olen minimalisti ja takajarru ei vaan mielestäni kuulu fixiin, niin menen itse pelkällä etusella.

Tohtori kun tuossa huhuilee, niin pienet sievät metallin/kromin väriset (tai eihän kromi oo varsinaisesti väri, mut silleen) etulänget on vaijerin alapäähän hakusessa.

Mutta remmit kai kuuluu sitten häkkeihin(kin). Vituttaahan se jossain Linnunlaulussa jarrutellessa, jos mono lipeää, tosin suvunjatkamiset lienee osaltani jo suoritettu.

Itse käytän noita “puolikoukkuja” arkihybridissä, joka ei siis ole fiksi. Ei lipsu kenkä polkimelta lähellekään samaan tapaan kuin ilman. Omalla kohdalla siis mukava pikku parannus polkemiseen. Varmasti riippuu kengästäkin, mutta noi ainakin itsellä ihan oikeasti hieman nappaavat kiinni kärjestä ja ollessaan paksua terästä, eivätkä lelumiinia, joustavat huomattavasti heikommin kuin remmikoukut. (Remmikoukuissa tietenkin se onkin se remmi joka pitää kengän paikallaan.) Fiksiin tosiaan voi olla aika riski ilman muita kunnollisia jarrutusmekanismeja, mutta jos jostain halvalla saat niin koita ihmeessä ja etsi sopiva kombinaatio jarrua ja järkeä:)

Juissi - 18:58, 29.10.2010 » olen minimalisti ja takajarru ei vaan mielestäni kuulu fixiin, niin menen itse pelkällä etusella.
Joidenkin (true minimalistien?) mielestä se etujarrukaan ei kuulu fiksiin.

Miks ihmees ei vaan flättejä ja moderneja sträppejä a la krnky tai holdfast? Onko tää joku quill > ahead & steel is real -tyyppinen fiilishomma?

Makuasia kenties.

“mutta, mutta, kun quill rauta ja clipittömät sträpit vaan on olennaisesti huonompia!!”

Nojoo, quillin ja raudan viel ymmärrän mut clipittömät sträpit vaikuttaa fiksikäyttöön melkeen jopa vaarallisemmalta ku ei mitään. Ite ajaisin mielummin ilman ku jalat-kiinni-fiiliksen turvin joka saattaa kuitenkin hetkenä minä hyvänsä sivukautta livahtaa irti.

sori OT, mutta (sori oli pakko) ei mut siis miten quilli on olennaisesti huonompi ku ahead?

ibu - 22:00, 29.10.2010 » sori OT, mutta (sori oli pakko) ei mut siis miten quilli on olennaisesti huonompi ku ahead?
Ite ainakin elän siinä uskossa et ahead on jäykempi, kevyempi, turvallisempi ja mahdollistaa suuremman määrän kulmia ja pituuksia stemmin valinnassa.

perälinja: http://farm4.static.flickr.com/3212/2672132967_2f0eca7a0a.jpg

Korkeussäädössä quill vie kyl aheadia 6-0.

olipas tyhjentävä vastaus. ite mietin tietysti eka ulkonäköä, sen jälkeen pituus ja kulma. Mut joo ku nyt tuli noin tiukka vastaus nii vaikee väittää vastaan.

Eli ahead stemmi ON olennaisesti parempi kuin quilli.

kiitän

konkeli - 22:19, 29.10.2010 » Korkeussäädössä quill vie kyl aheadia 6-0.
Miten niin? Täytyy vaan jättää kymmenen senttiä kaulaa kannattimen päälle ja 20 5mm avaruudetinta messin.

Nojoo eipä siin mitään, kyl quillilla on omat paikkansa. Ei johki teräspyörään fiiliksen takia hirveen hyvin sovi aheadit paitsi ehkä tää nitto, joka on ihan hiton hieno:
http://www.hubjub.co.uk/nitto/nittoct80zm.jpg

noh. jos sä haluut saada homman balanssiin. en oo koittanu vielä, mutta toiminnee ihan jepa