O: ratarunko itä-rajan takaa

Kiitos foorumilla esiteltyjen neuvostopyörien, olen alkanut kiinnostumaan itä-blokkiajokista, joten jos joku haluaa luopua kohtuuhinnalla rungosta (+haarukasta ja muutkin osat kelpaavat), niin ostaisin sellaisen mielelläni. Projekti- ja kakkospyörähän siitä tulee, joten saa tarjota, mikäli rungon koko on “sopii aikuiselle miehelle” ja sijainti on pk-seudulla.

Eikä rungon siis tarvitse olla nimenomaan neuvostoliittolainen tai venäläinen, vaan sieltä jostain. Eniten kiinnostaa nimenomaan ratarungot, mutta kakkosvaihtoehtona on muu soveltuva/kiinnostava runko kommarifiksiaihioksi.

Privaattiviestit ja 040 563 2893 tavoittaa kätevimmin.

t:Mikko

…ja jos joltain löytyy kaks runkoa, niin voin ottaa sen mikä ei K-Mikolle kelpaa. :slight_smile:

→ roger.kuitti[ät]gmail.com | Ville

Johan on markkinat. Ilmoittaudutaan joukon jatkoksi. Kohta jonkun kannattaa jo alkaa jobbaamaan näitä komukkarunkoja Suomeen.

Toveri saattais olla myynnissä, jos tarjous natsaa. Se on osa kokoelmaa, niin mä en välttämättä siitä ole luopumassa, mutta aikaa ei vaan tunnu olevan sille. Eikä tilaa.

Kyseessähän on noin 56-kokoinen runko iloisenruskealta 70-luvulta. Kiilakammet, ajanmukainen keskiö, satulatolppa, stemmi ja stonga löytyvät. Runko on varsin taipuisaa sorttia. Siihen on myös vedetty varsin pajatyylillä vaihtajakorvake ja jotain vahvennusta alaputkeen.

K-Mikko on saattanut bongata kapineen koulun pihalta ihan livenäkin.

En ole tosiaan sitä aktiivisesti myymässä, mutta jos kiinnostusta on, niin kyllä mä siitä voisin luopua.

Ei nyt neukku-, mutta itäblokkirautaa oli mullekin kesällä tarjolla, kun kävin Töölössä katsastamassa tsekkiläistä Favoritin ratarunkoa. En muista oliko se tarjolla tämän palstan vai BCH:n kautta, mut sillon sitä useampikin oli kysellyt. Kelle lie sit meni vai menikö kellekään?

Jätin ottamatta projektiksi, kun olisi pitänyt laittaa kaikki niin uusiks ja sit projektin pohjana oleva runko ois ollut se heikon (ja halvin) lenkki. Varmaan paras ois löytää siis mahdollisiman kokonainen, jotta saisi autenttisuuden säilymään.

Hauskaa, ku täällä syntyy näitä buumeja ja trendejä ihan yllättäen!

Ja noitahan on:

  • varmaan vielä paljon enemmänkin.

Yksi Diamant pyörii jo stadissa. Mutta lieneekö DDRräläinen, on columbuksen putket ja laadukkaan näköinen.

konkeli - 8 hours ago » Toveri saattais olla myynnissä, jos tarjous natsaa. Se on osa kokoelmaa, niin mä en välttämättä siitä ole luopumassa, mutta aikaa ei vaan tunnu olevan sille. Eikä tilaa. Kyseessähän on noin 56-kokoinen runko iloisenruskealta 70-luvulta. Kiilakammet, ajanmukainen keskiö, satulatolppa, stemmi ja stonga löytyvät. Runko on varsin taipuisaa sorttia. Siihen on myös vedetty varsin pajatyylillä vaihtajakorvake ja jotain vahvennusta alaputkeen. K-Mikko on saattanut bongata kapineen koulun pihalta ihan livenäkin. En ole tosiaan sitä aktiivisesti myymässä, mutta jos kiinnostusta on, niin kyllä mä siitä voisin luopua.
Olen sitä pariin otteeseen Bulen sisäpihalla ihastellut.

Kiilakammet on plussaa, sillä koskaan ei voi vuodattaa liikaa verta, hikeä ja kyyneliä pyörän kanssa touhutessa. Joustavuuskin on ihan hyviä asia noin yleismaallisena periaatteena, mutta fillarin rungossa se herättää hienoista epäluuloa. Etenkin kun lisäsit, että sitä on jälkikäteen vahvistettu. Vaan eipä noita pyöriä ole tullut normaaliajossa särjettyä ennenkään.

Etsintä siis jatkuu.

Niin, noista buumeista. Tuolla jossainhan veikkailtiin seuraavaa pyörätrendiä. Ehkä se on wanha, Varsovan liiton valtiossa tuotettu askeettinen ratapyörä, johon hipsteri-henkeen on tilattavissa vasaran ja sirpin muotoon leikatut rattaat.

^ei se etupää siinä notku, takahaarukka sitäkin enemmän. Se on vaan harvinaisen löysää terästä. Se vahvistus on tosiaan aika rujon näköinen. Tosin kapine tuntuu kulkevan suoraan, eli ei se ainakaan ihan tolkuttoman kiero ole. Ihan mielenkiintoinen projekti kyllä, tossa on noita mitoituksia haettu vähän joka puolelta Eurooppaa…

Mimmifrendillä ajossa oleva Jussin entinen Diamant on kyllä oikeasti varsin laadukas peli. Se on vieläpä jokseenkin jämäkkä runko.

Se mun wanha Diamant bahnrad oli/on kieltämättä yllättävän jäykkä mutta onhan se runko vähän pienempi kooltaankin.

Diamant on perinteikäs Saksan vanhin olemassa oleva pyörämerkki joka jäi sitten aikanaan rautaesiripun väärälle puolelle. Mutta myös Belgiassa on ilmeisesti tehty joskus 1970- ja 80-luvuilla samalla nimellä pyöriä joka saattaa vähän hämätä.

Nyt ois venäläinen retkipyörä huuto.netissä. Kiilakammet ja kaikki. Toi oli tyrkyllä jo joskus aiemmin ja kyselin mitat, jotka oli muistaakseni pystyputki 53 ja vaakaputki hulppeat 60.

Täällä Mikkelissä eräällä entisellä pyöräliikkeen omistajalla on tarjolla uusi ja käyttämätön valkoinen venäläinen titaaninen ratarunko.
Vaakaputki oli 60cm tai 61cm ja pystyputki muistaakseni 56cm
100 eurorahaa se siitä pyyteli.

Itselleni sitä hieman havittelin, mutta oli liian iso.

edit: Oli kuulemma edullisesti kaupan myös nelipuolaiset hiilikuituiset tuubi-kiekot.

Terwis, olisin kiinnostunut yhteystiedoista, mikäli sinulla sattuu olemaan. Voisin tiedustella lisää myyjältä, jos se ylipäänsä vielä on kaupan.