O: maastosinkularoinaa (voimansiirtoa, stemmiä, jarrua,...)

Hakusessa olisi kasettinapaan sinkularatas ja spacerit sekä ketjunkiristin.

Eteen tarvitsisi maastokammet nelikanttikeskiölle ja rattaan, joka olisi takarattaalle sopiva maastokäyttöön. Suhde saisi olla ehkä sen 2:1.

Ja jos jollain lojuu 1" kierteelliseen haarukkaan tuleva Ahead-adapteri, niin sekin kiinnostaa. Stemmi tekis mieli vaihtaa.

Myös kierteelliset 1" joustokeulat kiinnostaa.

edit: kolmannessa viestissä lisää ja uus otsikko

Mulla on jotkut vanhat shimanon nelikantit jemmassa. Erittäin rumat. Saat ilmaiseksi jos kiinnostaa. Ratasta ei ole.

Palasin projektin äärelle ja edelleen tarvetta olisi:

  • 110mm jaolla olevaa eturatas, piikkimäärällä ei niin väliä (kiitti kalle kammista)
  • sinkulakittiä taakse (spacerit + kiristin)
  • toisaalta vanha levarietukiekkokin kiinnostais ja fiksauttaminen dremelöiden
  • maastostemmi kierteelliseen haarukkaan. kai tuo on 1".
  • v-jarru

Muistinpas, et mulla oli tälle tuotteelle jo ostoilmoitus olemassa.

Eli ei kellään ois tuommosta 1" quill → 1 1/8" Ahead-adapteritappia tarjolla?

Jokos nuo muut ‘roinat’ ovat löytyneet?

Itseltä vois löytyä myytäväksi kiristin ja jonkunlaisia spacereita (jos onnistun saamaan tuon lukkorenkaan auki tai hajoitettua sen paloiksi)

tnts - 6:59, 10.3.2009 » Muistinpas, et mulla oli tälle tuotteelle jo ostoilmoitus olemassa. Eli ei kellään ois tuommosta 1" quill --> 1 1/8" Ahead-adapteritappia tarjolla?
toni, multa löytyy tommonen 1" to 1" 1/8 keppi...jos kelpaa niin samulilta saa taas hakea, hintaan jotain hassuja pennosia(2e?)...

mallia tää:

http://www.gearbikes.com/images/StemsBBBQuillAdaptor.jpg

Kuvan laite taitaa kyl olla kiilaosalta 22,2 ja ylempää 25,4. Mut saa sen shimmattua 28,6 milliseksi.

joope - 7:19, 10.3.2009 » Kuvan laite taitaa kyl olla kiilaosalta 22,2 ja ylempää 25,4. Mut saa sen shimmattua 28,6 milliseksi.
my bad, kuva vaan referenssiks...mitat kepissä oikeet
anttipantti - 7:21, 10.3.2009 »
tnts - 6:59, 10.3.2009 » Muistinpas, et mulla oli tälle tuotteelle jo ostoilmoitus olemassa. Eli ei kellään ois tuommosta 1" quill --> 1 1/8" Ahead-adapteritappia tarjolla?
toni, multa löytyy tommonen 1" to 1" 1/8 keppi...jos kelpaa niin samulilta saa taas hakea, hintaan jotain hassuja pennosia(2e?)... mallia tää: http://www.gearbikes.com/images/StemsBBBQuillAdaptor.jpg
kuullostaa täydelliseltä, tehdään kaupat. toimita samulille, niin se voi sivuleikkurit palauttaessaan toimittaa mulle.
RoadM - 7:43, 10.3.2009 » Jokos nuo muut 'roinat' ovat löytyneet? Itseltä vois löytyä myytäväksi kiristin ja jonkunlaisia spacereita (jos onnistun saamaan tuon lukkorenkaan auki tai hajoitettua sen paloiksi)
Kyllä näillekin voisi olla kiinnostusta.

Ok, yritän käydä illalla (tais siis oikeammin yöllä, kun saan jälkipolven nukkumaan)tarkistamassa noiden tarkemmat speksit ja ehkä ottamassa vaikka muutaman kuvan.

jeps, heitän ton samulille seuraavan parin päivän sisään.

Tässä kuvaa löytyneistä ‘roinista’.

Kiristin on Point Racingin.
Sitten löytyi muutama hassu spaceri, tuo setin muut spacerit ovat kiinni renkaassa jonka lukkorengas on totaalisesti jumissa, pyöräkaupan sedältä ei löytynyt tuohon sopivaa avainta. Otetaan vastaan vinkkejä miten tuon saa hajoitettua.
Löytyi myös 16T ratas, yllä mainitussa vanteessa olisi kiinni 18T ratas.

Kaikki osat ovat hyvässä kunnossa.
Hintaa kuvassa olevalle setille vaikka 10€ +postit?

OffTopic: Harkitseeko joku muu maastosinkulan rakentamista ja olisi runkoa vailla? Omasta varastosta löytyisi Tunturi Matrixxin runko josta voisin luopua kohtuu edullisesti.

RoadM, hyvältä näyttää ja kuullostaa. Laitoin pm:n.