O: Kammet

Ostetaan kammet:

  • neliökiinnitys (JIS mitä ilmeisimmin, koska vanhat kammet oli SR Silstarit)
  • masiinassa Fauber-kellokeskiö, joka itsessään hiton leveä ja kammet tulevat melko vähän ulospäin, mutta ei tämä ole niin supertarkkaa
  • alkuperäisten pituus oli noin 170 mm, ei ole tämäkään niin mahdottoman tarkkaa
  • saa olla mielellään ratas mukana, n. 50-piikkinen on hyvä, kun takaratas on 18
  • ei tarvitse olla mitkään uudet ja hienot, kunhan on suorat toisin kuin nyt kiinni olevat

Espoosta, nouto pk-seudulta onnistuu mainiosti

Yv:llä tai 050-4860825

Mullois SR Custom kammet, joissa on kiinteä 52h ratas, kelpaisko? Oli itsellä ajatuksena katkoa ratas pois ja tehdä sen rungosta spideri, mut ei sit löytynytkään enää tuolle bcd:lle pienempää ratasta, joten jätin sahailematta.

edit: sori, ei ollu yv eikä soitto…

Olis varmaan käynytkin, mutta just kerkesin käymään Kyläsaaressa aarteenetsinnässä. Sieltä löytyi yksi samanmuotoinen mutta erivärinen Silstar rattaineen ja vielä irtoratasmallia. Sitä kokeilen tänään.

Mulla on muuten nurkissa yksi ihan kohtuukuntoisen näköinen tuosta solmussa olleesta SR:n kammesta peräisin oleva pienempi ratas (oliskohan ollut 39-piikkinen). Se BCD on jotain 110 mm:n luokkaa. Ei tuo sulle siihen sopisi (lienee no-cost-esine), jos sahaustyö vielä innostaa?

E

eeskola - 15:23, 16.6.2009 » Olis varmaan käynytkin, mutta just kerkesin käymään Kyläsaaressa aarteenetsinnässä. Sieltä löytyi yksi samanmuotoinen mutta erivärinen Silstar rattaineen ja vielä irtoratasmallia. Sitä kokeilen tänään. Mulla on muuten nurkissa yksi ihan kohtuukuntoisen näköinen tuosta solmussa olleesta SR:n kammesta peräisin oleva pienempi ratas (oliskohan ollut 39-piikkinen). Se BCD on jotain 110 mm:n luokkaa. Ei tuo sulle siihen sopisi (lienee no-cost-esine), jos sahaustyö vielä innostaa? E
joo niissä taitaa olla bcd jotakuinkin 116mm

Tuommoinen pulttikehä siinä pikamittauksen perusteella näkyy olevan (ja 5-pulttinen tietysti). Jos kiinnostaa, sen saa ihan vapaasti projektikäyttöön. Taitaa olla terästä, mulle jää vielä yksi (tai kaksi?) alumiinista tuollaista tuon jälkeen.

E