O: iso maastofillarin runko + osia

Noni,ny kun osa romuista on vaihtanu olinpaikaansa,käy ilmi että mulla ei o sopivaa maasturia,joten moisen runko/aihio/projekti hakuun.

Kiekot mulla on,joissa on sekä koneistettu jarrupinta että levarinavat,joten rungossa saa olla kummat vaan kiinnikkeet,pääasia mitä havittelen on suuri koko ja teräs materiaalina.Koko sais olla luokkaa 20-24",pituutta 58+cm.Keskiö ja kammet plussaa,ei pakolliset,haen samalla kuitenkin jotain old school osia,vanhaa stx/stx-rc tyyppisiä,nelikanttikeskiö,eturatas 32-38t.ihan sama onko 4 vai 5 pulttia,kunhan rattaita saa,ja ne on erityisesti irrotettavia,mitkään niitatut ym ei kiinnosta.Jos keula on mukana,hyvä,jos ei,ei haittaa.Joustoa en kaipaa,etenkään jos keula on elastomeeri/jousi viritys,ja muunlaiset tuppaa oleen hinnoisaan niin ehkä mua kiinnostais vaan jäykkä keula.Ellei joustomalli satu oleen joku muinainen rock shox/manitou/marsu,mutta sit pitää olla jousi/öljy-systeemi tai edes tiivis:) ilmavaimennus.Merkillä ei ole väliä yhtään,eikä sillä onko materiaali jotain eksoottista vai ei,ja pienet viatkaan ei haittaa,hitsaillaan sitten jos tarttee,kuhan se ois yhdessä osassa ja putkiosat suoria.Maalipinnalla ja STIKKERSEILLÄ ei myökään ole mulle mitään arvoa.

Eli jos joku tämmöinen suuri teräsmaasturin raato nurkissa jouten lojuu niin mä voisin poistaa sen.

Näyttäis siltä että erittäin sopiva runko olis löytynyt.

Jotenka,lisään halulistalle v-jarrut,en tarvi kun taakse,kahvan kera.Mitä vähemmän näissä on muovia,sitä parempi,joku vanha xt tai vastaava ois jees,sais se kuitenkin olla luotettava kun ainoaksi jarruks tulis.

Mikäpä on rungon merkki ja malli ? Oletko ajatellut 29" versiota, voisi olla ison kuskin alla jotenkin luontevampi ?

Voisin sortua itse johonkin Surly Pugsley malliin, jos se olisi 29 tuumainen. Nyt mietin semmoisen kasaamista itse vanhasta 28" rungosta… jonkinlaista cyclocrossarin ja maasturin välimuotoa peltomaisemassa rymyämiseen. Samoin jäällä ajelu silloin, kun retkiluistelijatkin siellä ovat, kiinnostaisi. Viime jouluna olisi pari viikkoa voinut ajella Lohjan järven jäällä isoilla nastarenkailla. (tässäkin hommassa järjen käyttö on suotavaa.)

Surlyllä on Karate Monkey niminen runko. Terästä. Voisi olla kohtalaisen päisevä 190+ senttiselle kuskille.

http://cyclepimps.com/Gallery/images/Surly-Karate-Monkey.jpg

Ylläpito katsonee suopeasti kuvan valintaa ja antanee synninpäästöä aiemmasta monivaihteisista jankuttamisesta ? :sunglasses:

Tuure

-.-

Juu 29" ois ihan jees,mutta tässä on kyseessä haku rungolle joka tulee liikkuun keskustassa ja kotonurkilla kauppareissuilla ja pirkkalan metsiköiden poluilla,sen kummemmin säälimättä ja fillarivarkaiden kytätessä :)joten en mä mitään kallista voi hakea,ei lompakkokaan kestä tuollasia investointeja,kun tommoset karate mankit ei varmana o hintaluokkaa kalja-50e :),jossa nyt liikutaan. Plus että mulla on jo 26" kiekot,jopa samaa paria ja hyväkuntoiset,renkaineen,satula,tanko,ketjut,niin mennään sitten loppuun asti matalalla budjetilla ja profiililla.Runko Scott Boulder,22" tuumaa,siltä se nyt vaikuttais.

BTW,jarru saakin olla Cantilever.

MULLA OLISI NAKAMURAN KAKSOISOHENNETTUA PUTKEA OLEVA 51CM KORKEA RUNKO JARRUMAHDOLLISUUTENA CANTILEVER TA V JARRU VÄRI KIRKKAAN PUNAINEN JA SIIHEN KUULUVA ETUHAARUKKA

SORI JÄI VÄHÄN KESKEN TUO EDELLINEN VIESTI ÄKKILÄHDÖN TAKIA MULLA ON YKSI MELKOSUURI MAASTURIRUNKO JA SEN JÄYKKÄ HAARUKKA. RUNKO ON NAKAMURAN ESCAPE ORIGINAL. RUNKO ON KAKSOISOHENNETTUA CROMOLY PUTKEA JA RUNKO ON 51CM KORKEA. VÄRI ON SATIININ PUNAINEN. MULLA ON MYÖS KYSEISEN PYÖRÄN ALKUPERÄINEN JÄYKKÄ HAARUKKA. RUNKO JA HAARUKKA ON HYVÄSSÄ KUNNOSSA JA SIJAITSEE VANTAALLA. JOS KIINNOSTAA VOIN LÄHETTÄÄ KUVIA SÄHKÖPOSTIISI. HINTAA NOILLE OIS 40EUROA