O: 18T ratas

Eli ostetaan otsikon mukainen 18T takaratas.

aaltsi (ät) hotmail com

Otsikon tiedot ovat vajaat. ISO-kierteellä ja 1/8-tuuman ketjulleko?

Hmmm…ööö kierteet? :slight_smile:

Selvennetään tuota tarvetta hiukan, eli olen etsimässä 18T takaratasta vanhaan maasturin takarenkaaseen josta poistettu takarataspakka ja tilalla tällä hetkellä singlespeedkit 16T rattaalla. Ja ketjuna tällä hetkellä joku 1/2" x 1/8"

Toivottovasti nyt tajuaa mitä on hakusessa.

Eli siis kasettinapa, jossa vapaaratas (eli “räikkä”) on kiinni navassa, ja päälle tulee hahloille ratas? Tällanen? http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=voimansiirto&id=10

Juurikin tuollainen.

Kannattaa hakea pyörähuollosta tai muualta uusi, tai jos kikkailla haluat niin purkaa jostain vanhasta pakasta kyseinen ratas.

Surly tekee myös tuolle sun käyttämälle leveämmälle ketkulle noita rattaita (normaalit, eli tod näk nykyinen mikä sulla on, on kapeammalle 3/32" ketjulle, kuluu “kuulemma” nopeammin isoilla kilsoilla kun ovat eriparia), hinta tosin pomppaa hieman.

Noi pyörähuollon rattaat näyttää tasapaksusta teräslevystä leikatulta. Surlyn rattaat on leveämpiä sisäreunasta, jolloin ne ei kuluta vapaarattaan hammastusta niin kovasti. Surly on paras. Mulla on samanlainen himassa. Laatu tietty maksaa.

Kun ostin, niin Foxissa oli noita Surlyjä vain kapealle ketjulle.

asb - 1 hour ago » Noi pyörähuollon rattaat näyttää tasapaksusta teräslevystä leikatulta. Surlyn rattaat on leveämpiä sisäreunasta, jolloin ne ei kuluta vapaarattaan hammastusta niin kovasti. Surly on paras. Mulla on samanlainen himassa. Laatu tietty maksaa. Kun ostin, niin Foxissa oli noita Surlyjä vain kapealle ketjulle.
Ne taitaa olla Dimensionin ne pyörähuollon rattaat. Niin, onhan ne tasapaksuja, ja toisessa threadissä ihmettelinkin onko omani kulahtanut siihen pisteeseen että venyttää ketjuja - vapaarattaaseen ei oo tullut pykäliä, mutta se varmaan johtuu liian laihoista reisistä...