Noname old boy gone fresh

Kerron alkuun pienen tarinan.
Pari vuotta tullu fiksillä ajeltua, emmuista mistä innostus lähti mutta kova se oli. SanttuT:ltä ostin jonkun vanhan Crescentin fiksin aihioks ja kaikki hilppeet ympäri muaailmaa.

“Neidin” myin tosa vähän aikaa sitten kaverille kun sattui seuraavaa: Poljin Pispalanharjun (Tre:llä, kyllä)päällä. Eteen ajoi joku näääin iso moottoripyörä ja viittoi kädellä, notta sivuun. Posliiniks luulin, mut olikin joku äijä, joka ohiajaessa oli ihmetellyt, kun ei jarruja näkynyt ja halus jutella. Sano sitten, että autotallissa olis lähes ajamaton maantiepyörä 80-luvulta. Antoi puhelinnumeronsa ja jatkoi matkaa. Parin päivän päästä soitin ja kaupat tehtiin. Rungon maalasin ja täsä sitä ollaan. Merkki olisi kiva tietää! Emäputkessa on metallinen laatta, jossa on vihree kolmiapila. Tutulta näyttää muttei millään tuu mieleen mikä se vois olla.

Takanavan laipat mittasin virheellisesti ja tilasin liian pitkät pinnat. Hetken mietin, et mitäs tekis ja päätin sitten pyöritellä ne toistensa ympärille, en ikinä ollu kuullu tuollasesta, mut järkevältä se tuntu ja loistavasti on toiminu toistaseks.

Kiekot on jotkut PRO:n kurat ja tekis mieli ostaa vähän korkeemmat, ja tietenki valkoset, kiekot. Ketjun vois vaihtaa jajaja… Loputon päivityskierre alkaa, parantumaton hifistelijä kun oon. Tiän, et fiksin idea tuhoutuu hifistellessä, mutten voi luonteelleni mitään.

Nauttikaa ja kärsikää:

http://junkka.irc-galleria.net/n/images21/00/64/70/42/87996526.jpg?h=717d3c8593f8471e45f5b87e925bef3b4915e700&t=1232190690

Rungon merkkiä siis kysellessä. Navat on Suzuen, halvimmat mitkä löysin kun rahapulassa piti äkkiä fiksitavaraa saaha. Hyvin tuntuu rullaavan, mutta kuitenki hifistellessä joskus vielä sorrun ja ostan kalliimmat. Menee fiksi-idea iha sotkuiks ku sitte ei taas uskalla jättää pyörää minnekää ku siinä on tonni kiinni.

Ps. Milläs merkeillä tuon urlin saa näkymään kuvana?

Kovasti helpottaisi tunnistamista, jos näkisi kuvan siitä apilasta… Colnago ainakin käyttää yhdensorttista apilaa tunnuksena.
http://farinas.com/merchant/982/images/site/logo-colnago.jpg

403 - Forbidden

Kaikki ei oo ihQn irkkigallerian käyttäjiä.

Mä sain kuvan näkymään painamalla ton 403 - … jälkeen entteriä otsikkorivillä.

Ja mukava kuulla, että sm0gu innostui tosissaan fiksaamisesta. =)

Kuvan saa näkyviin, jos sen osoite suoraan kuvatiedostoon. Irc-galleriassa on varmastkin pyritty estämään siellä olevien kuvien esittäminen muualla. Kommentin kirjoituskentässä ja kaikkia viestejä editoitaessa on nuo painikkeet, joilla saa kuva ja linkkitagit automaattisesti. Jengi ei vaan tajua, että linkitettäessä pitäisi ensin maalata aktiiviseksi haluamansa sana ja sit klikata URL-nappulaa ja popuppiin sijoittaa linkittämänsä sivun polku. Vastaus on siis: ei millään.

Tässä on se colnagon “neliapila” eli kortipakan ristitunnus. Onko se tommmonen?
http://www.pheerings.nl/images/colnago_logo.jpg

SanttuT - 2 hours ago » Mä sain kuvan näkymään painamalla ton 403 - ... jälkeen entteriä otsikkorivillä.
Santun ratkaisu toimii ja hyvältähän tuo näyttää.

Jos kyseessä on Colnago niin toi neliapila pitäisi kai löytyä myös etuhaarukan “hartioista”, olettaen että haarukka on originaali.

http://bp2.blogger.com/__8j-bzuEl_I/R7WqkFmjTnI/AAAAAAAAA5w/s3ojlLudUEs/s320/73col_fork.jpg

Perhana, ajan melkein joka päivä pyynikin/pispalanharjulla, eikä kukaan oo tullu pyöriä kaupitteleen.

sm0gu - 15 hours ago » Tiän, et fiksin idea tuhoutuu hifistellessä, mutten voi luonteelleni mitään.
Tuo nyt on tuommosta hapatusta, millä ei ole mitään merkitystä. Ei kai se fiksi mikään helevetin roskalavalta kaapattu raato tarvi olla? Joku pistää fiksiinsä 10 euroa, toinen 1000 ja kolmas 2500. Mikään idea siinä ei tuhoudu, vaan jokainen arvioi pyöräänsä investoimansa summan ihan itse.

Niin ja pyörä on ihan nätti. Kirkas satulotolppa ja valkoinen satula sopisivat nykyisiä paremmin kokonaisuuteen.

Ei, ei se kyllä tommone Colnagon apila ollu. Kuvaa saan jossain vaiheessa ku siis tosiaan täällä Ameriikan Yhdysvalloissa oon ni pitää joku palkata se kuva hakemaan. Haarukka o ihan alkuperänen ja mitään apiloita siihen ole lyöty. Melkeen jo kerkesin innostua, että vanhan Colnagon sain tosta vaan.

Heetkonen, googlettelin tylsyyksissäni ja natsas!

Ja sitten vielä lainausta: “Cycles Automoto was a pioneering French maker of motorcycles and bicycles founded at the turn of the 20th century. Well regarded for thoughtful design and meticulous construction, Automoto grew in popularity until merging with the Peugeot group in the early 60’s.”

Eli täh, sulautu pösöttiin 60-luvulla?? Vanheniko mun runko just varhaisaikuisuudesta viidenkympin kriisiin?

Santulle vielä kerran kiitos. :smiley: Muistan ku toit sen rungon ja kiekon ja rompetta mulle ja just löin kaverin kans vetoo et tuot ne autolla mut kaveria lainaten “näin kuvan siit millasen pyörän oot ostamas ni se myyjä o salee joku fillarifriikki. Lyödääks vetoo et se tuo sun kamat pyörällä”. Ja kuinka ollakaan siellä Santtu odotteli nätisti trackstandissa runko reppuun kiinnitettynä. =)

Teemu: Valkone satula ois kaapissa, mut tuo vanha (alkuperäinen?) on ihanan vintage ja vielä tuntuukin mukavalle, ni mihkäs sitä vaihtelis…

Pyörä on nyt myyty Helsinkiin yhelle saksalaisruotsalaiskanadalaiselle Tobiakselle. Kertosko joku jos sattuu ajossa näkemään? Ihan vaan mielenkiinnosta. =) Tai tunteeko joku kyseisen heebon?

Vielä kuvaa notta kaikille näkyy:
http://triton.imageshack.us/Himg11/scaled.php?server=11&filename=automoto.jpg&xsize=640&ysize=480