No, minkäslaiset säännöt laitetaan

tavallaan olis kiva pitää myyntiartikkelit pääsääntöisesti pyöräilyyn edes väljästi liittyvinä, ja esim. musakaman ja kamerakaman luukutus k.o. aihepiirejä käsittelivissä topikeissa - sinänsä yhdyn mielikuvaan siitä, että yksivaihteelaisten kanssa on mukavampi tehdä kauppaa vaikka mitsubisheistä, kuin satunnaisten fb-marketplace -hähmyjen kanssa. aktuaaliset rajat vetäisin ehkä korkeintaan myyntituotteen/-palvelun laillisuutta koskeviin asioihin, etenkin jos yksivaihtoauto piste net -osaston artikkeleiden määrä ei lähde tämän linjauksen myötä elonmuskimaiseen nousuun pörssissä.

Voisko olla vain yksi ketju jossa voi myydä muuta kuin pyöräkamaa. Sit ei etusivu täyty kun ihmiset alkaa kauppaan niitä mitsujaan poies.

Oma mielipide on, että vain pyöräkamaa myydään täällä.

6 Likes

Muualla myynnissä > Muuta myynnissä

3 Likes

No mun mielestä: jos myyjä on myynyt esim. 50 pyöräkomponenttia niin kyllä siinä sivussa jotain yksittäistä kajariparia tai kameraa sopii tarjota. Tai jos autolla on kuskattu lukuisia yv-henkilöitä ja edistetty muutenkin olennaisesti foorumilaisten/skenehenkilöiden pyöräharrastuksia/-pisneksiä niin tottakai sitä on luontevaa tarjota täällä, edelleen siinä sivussa. :grinning:

Muutoin on ehkä vähän hassua puolestaan rekata tänne myymään jotain perushybridiä… :thinking: :upside_down_face:

11 Likes

^Same mind. Vaikea sanoa miksi yksi Delica hyvien artefaktien välissä ilman kuvaa on jotenkin epäpuhtaampi foorumikokemus kuin joku lastenratas-, hiihto-, auto-, kännykkä- tai kameratopic. On yksi ratkaisu. Tänne tarvitaan jotakin sellaista kuin…

IMG_8153

En usko että nää kävisi mahdottomasti rönsyilemään, mutta kyllähän se vähän hymähdyttää kun on autoa tai kulmatyöpöytää pyöräfoorumilla myynnissä.

:pale_smoker:

Kun myyntitopi näyttää tältä…

… ja joku asiasta harmistuu, mulle tulee mieleeni kaks kysymystä:

  1. Pilaako tällainen ilmoitus Yksivaihde.netin fiilistä t.s. onko jotain kirjoittamatonta sääntöä rikottu?

  2. Jos rikottu sääntö on ollu kirjoitettukin, niin onko se nimenomaan tällaisen estämiseksi tehty, vai onko tarkoitus ehkä ollut joku muu?

  3. Onko rajojen oltava tarkat eikä poikkeuksia pidä suvaita?

5 Likes

Ehkä mulla on semmonen lämmin ja kiva dementoituneen fiksivanhuksen kuva tästä forumista ja sen käyttäjistä, mut ennen vanhaa tuli haettua kaikenlaista kameravehjettä, työkaluja, tietokoneen osia, ompelutarvikkeita jne jne. forumin käyttäjiltä. Onhan tää kulttuuri selkeesti edenny akseleilla espoolainen koti-isä ja crustyboyes siitä alkuperäisestä young urban grafiikko -meiningistä, mut silti välillä nii helmee kamaa tarjolla, etten dumais.

mut en kyllä usko, että kalliolaisen yksiön kokoset sähköpöydät kauheena liikkuu täällä tähän maailman aikaan, se laiva on jo jättänyt sataman.

5 Likes

Jos tarvisin kulmapöytää, niin oikein mielellään ostasin sellasen täältä.

Minusta on kiva, että ilmoituksissa saattaa olla yllätyksiä, joista voi innostua, jopa kiihottua :slight_smile:

7 Likes

Nyt täytyy tunnustaa että mä en tiedä ollaanko nykyään siis semmoisessa rennossa ja ei-holhoavassa ns. ohjeettomassa ja säännöttömässä tilassa myyntitopien suhteen.
Miten on? Mikä on tilanne?
Lähinnä itseä kiinnostaa nyt kuinka usein mä “saan” uppailla omaa myyntitopiani koska haluaisin että se olis aina ekana jotta kaikki huomaa sen ja saan tavarani myytyä.
(Kyselen nyt ennenku uppaan koska älä koskaan kysele etukäteen äläkä pyytele anteeks jälkikäteen -tyyppinen lähestymistapa maailmassaoloon ei niinsanotusti kuulu omaan tyylikirjastooni.)

1 Like

Ei hätää Konsta! Olet ”skenetyyppi” niin voit tehdä mitä haluat.

2 Likes

En ole skenetyyppi. Mä kysyin ihan oikeesti. Onko jossain jotku ohjeet/säännöt vai ei ole?

kerran viikkoon saa uppailla, tai jos hinta tippunut 10% tai enemmän saa jo aikaisemmin. Täähän on ollut käytäntö jo kauan.

2 Likes

Mutta mihin tää perustuu? Onks siis jossain jotkut ohjeet/säännöt?

edit.
Siis selvyyden vuoks: se ikivanha asbin kirjoittama sepustus vuodelta 2008 on toki olemassa edelleen:

Mutta mikä tuon postauksen suhde tähän nykytilanteeseen on?
Tuollahan esimerkiks sanotaan ettei mitään fillareihin liittymätöntä saa myydä.

Jos noi vanhat ohjeet pätee 2024, miks täällä sitten jauhetaan jostain autojen luukuttamisesta? Asiahan on päivänselvästi ei ookoo.

Jos noi vanhat ohjeet ei päde 2024, sittenhän mä voin nostella ilmoani ihan miten tahdon.

1 Like

Tässä pitää nyt tosissaan miettiä mikä yksivaihde.net on. Jos sanotaan että, se on keskustelupalsta missä sattuu tapahtumaan vähän kauppaa, niin se on tilanne missä tällainen tietsikka rattien ja Mitzu Delicoitten myyminen on imho ihan fine. Jos santaan, että Yksivaihde on taas myyntisivusto polkupyöriin liittyville asioille ja toissijaisena tarkoituksena palstan olemassaololle on sössötys kaikenlaisesta, niin ehdottamasti banhammeriä tulille ja turhat myyntartikkelit vi**uun.

Täällä palsatalla ollaan nähty niin paljon turhaa sössötystä, syrjiviä kommenttejä ties keneltä ja ylipäätään paskanjauhantaa asioista mistä me normaalit kansalaiset emme tiedetä juuri mitään, et on ihan turha alkaa päättämään mitä jonkun myyntiartikkelissa saa olla tai ei. Samalla me voidaan kieltää käppä pajafest fiksitandemeiden myyntiä, tai Laikabaus arvontoja. Minun mielestä (ja tää on tosiaan pelkkä mielipide) on, että tää topikki, ihan niiinkuin 85% tästä foorumista, menee sen turhan sössötyksen piikkiin ja ne jotka haluaa myydä pyöräily artikkeleita hyvään hintaan ja ilman sössötystä saa aivan rauhassa raahautua Fillaritorin tai tori.fi:n puolelle.

Kiitos tästä mahdollisuudesta vältellä kouluprojektin tekemistä ja avata mun henkilökohtaista mielipidettä tästä foorumikulttuurista.

E: huomasin että, tästä menee ehkä pointti helposti ohi. Mitä tarkoitan tällä on siis, että 85% foorumin sisällöstä on paskanjauhantaa, niin miks ei myyntitobatkin :person_shrugging:t3:

1 Like

Eli loogisesti koherenttina yhteenvetona:

Hämärän yhteisöllisyyden nimissä saa yrittää luukuttaa polkupyöriin liittymätöntä kamaa mutta sen hintana on sitten vastaanottaa mukisematta sössötystä, joka siis sekin on saman hämärän yhteisöllisyyden nimissä tosi ookoo.

Kyllä tää mulle kelpaa!

2 Likes

Periaatteessa kyllä. Sössötystä täällä tapahtuu anyway. Ihan hyvä vaan, että se on siitä että, joku myy täällä autoa. Eikä siitä et tukeeko suomen valtio kansanmurhaa tai onko köyhimmiltä tulojen leikkaaminen kosher.

Ihmisten välttämättömät väärinpolkaisut on paljon vähemmän haitallisia ekassa esimerkissä :slight_smile:

Näin ollen en uppaa topsuani nyt koska en kestäisi sössötystä.

4 Likes