NJS Finland

itseasias se on mun ainoa pyörä koska lainasin broidille karate monkeyn ja rolleri on viel osissa. mut ei juuri kirpaise.

Glitter NJS on naisen mieleen eli se löytää kyllä tiensä meille.
Venataan et sopiva runko tulee myyntiin jenkeissä jonka voi tilata faijalle.

NJS Exportilla uudet hemmetin paljon mukavammat sivut käyttää!

njs-hommat testissä

Cali!

^^ noi kehät ei oo njs x(

/edit: eikä riseri, eikä pinnat, eikä…

onks toi unto helo

^ei voi olla kuvasta puuttuu gambina-pullo:)

Eka katoin että hitto onko toi mun samsonite sitte katoin että oonko toi minä? Mutta ei taida olla kumpikaan

UP koska twitter! Onnea vaan foorumin parhaan njs pöörän speksaamisen kanssa!
tämä on niin timanttinen kaikessa sekasikiöydessään!

Olenko hakoteillä vai onko NJS-runkojen hinnat tulleet reippaasti alaspäin? Erityisesti käytettyjen pikkuvikaisten. Ennen tuntui olevan aika reippaasti ruostuneet ja lommoutuneetkin järjestään muutaman satasen, nyt lähtee ihan päteviä alle kahden sadan. Hienoista ja hyväkuntoisista saa tietysti maksaa edelleen, ja merkistä, mutta muuten tuntuu ettei japskimiekan osto olo edes kauhean iso budjetointi. Sitä mukaa niitä ainakin tänne tuntuu päätyvän…

Oon samaa mieltä. Tai sitten noiden tukkureiden varastoja ei ole tullut katottua sillä silmällä. Esim. tällä foorumilla myydyt NJS:t on ollu semmosissa hinnoissa, etten oo ees kiinnostunu. Onhan 300-600 euroa yhä aika kova hinta käytetystä pyörästä, että ei ne sinänsä hirmu huokeita ole verrattuna siihen, millä hinnalla käyttöpyörät vaikka tällä foorumilla liikku.

Sanotaan kuitenkin niin, että ihan ok hinnoissa mennään tällä hetkellä. Kelpaa ostaa ja kelpaa ajaa. N(j)s. keräilyarvoa ei ehkä ole niinkään.

Kuume on tarttunut. Fuuuuu

eiköhän njs-hintojen kohtuullistumisen taustalla ole (myös) kuluttajien valistuminen: leimavero on laskenut selvästi ja runkoja myydään nyt suhteessa siihen mitä ovat ns. syöneet.

Yleisesti ottaen leimattujen osien jälleenmyyntiarvo käytettynä japanissa on laskenut aika paljon. MUTTA mikäli on pidemmän aikaa näitä seurannut huomaa helposti että halvat hinnat on suhteessa myytävän kaman kuntoon. Kyllä ne hyvät ja hyväkuntoiset rungot maksaa edelleen sen 600-1200 dollaria plus postit, alvit ja tullit päälle. (Uutenä rungot lähtee noin $2000) Osissa on enemmän valikoimaa ja laatueroa kuin ennen. Pojat on ostanut kuluneempaa kamaa kuin ennen ja myy sitä nyt halvemmalla ebayssa. Ottakaa myös huomioon se että suurin osa rungoista mitä tällä hetkelläkin on ebäyssä halvalla on kaaduttuja tms. Ja about 10+ vuotta vanhoja, eli ts. sieltä velodromien ja kuskien stääsheistä halvalla sisäänostettuja. Esimerkkinä myös eturattaat. DA 7600 rattaan saat ebäystä leimalla noin $25, mutta sitten vieressä on toinen samanlainen samalta myyjältä $50. Alumiinisen jaquarin hinta on puolet teräksisen ja sekin näkyy hyvin hinnoissa. Kannattaa katsella niitä kuvia. Kannattaa myös miettiä mitä kamaa siellä tällä hetkellä eniten myydään…vanhempaa osasarjaa. Näyttää siltä että DA7600 halutaan vaan päästä eroon, sillä esim. 7710 ja Sugino Zeniä ei olekaan niin paljon myynnissä. Sama pätee kampiin. Vanha myydään pois siirryttäessä käyttämään uudempia osia.

Se kuinka leiman arvo olisi jotenkin muuttunut ei kyllä itseeni hetkauta yhtään. Rungot on edelleen sitä samaa täydellisyyteen pyrkivää laadukasta käsityötä jotka on tehty kestämään. On tietenkin totta että nykypäivän fixiehipsterit arvostaa enemmän noita ylikoon tusinapalpojaan enemmän kuin laadukasta kädenjälkeä. Siitä paras todiste on LOW hype.

Low on ehkä hivenen ontuva esimerkki. Sanoisin ehkä ennemminkin mash. Toinen kuitenkin sitä samaa peräänkuuluttamaas hienoa käsityötä. Onhan ne kyl täl hetkel vähän kalliita. Ku ite ostin runko oli 850 dollaria.

No kyllä Low on mun mielestä aika hyvä esimerkki. Luodaan brändi, ostetaan hitsikamat, hitsataan kasaan tökerösti, annetaan pari tunnetuille ajajille, prollyn blogiin ja laitetaan ylisuuri hintalappu. Sit seuraavaa erää tehdessä onkin opeteltu jo vähän hitsailemaan. Edelleenkään en pitäisi kapistusta mitenkään laadukkaasti valmistettuna kapistuksena vaan hyvin brändättynä sellaisena.

Mutta pidetään tämä topikki aiheessaan.

Njs meininki on muutenkin näin länsimaisena seuraajana ja japania taitamattomana hankalasti seurattava. Vaikka kyseinen insituutio onkin jäänyt 80-luvun tasolle, pinnan alla kuplii. Se näkyy muutamissa uusissa osissa mitä valmistajat ovat tuoneet markkinoille. Esimerkkinä Nitto ahead stemmi. Silti ei ole mulle ainakaan tullut vastaan leimattua runkoa ahead keulalla. Vähän väliä tulee myös vastaan itselleen tuntemattomia runkojen valmistajia, jotka kuitenkin on ollut mukana jo pidemmän aikaa…jotkut pistäneet jopa pillit pussiin. Yleisesti suurinta arvostusta syystä tai toisesta nauttivat vain muutama länsimaissakin paremmin tunnettu merri.

dpstyles - 13:01, 18.12.2013 » Rungot on edelleen sitä samaa täydellisyyteen pyrkivää laadukasta käsityötä jotka on tehty kestämään.
Tämä oli itselläkin yksi suurin syy ostaa käytetty leimaraami. En tiedä kehtaako täällä ees summista puhua, mutta ainakin itse katsoin saavani laadukkaasta putkesta tehdyn, maalin alta kromatun ja tosi hyväkuntoisen raamin ihan kohtuullista korvausta vastaan. Ja toki näissä, kuten kaikessa muussakin tyhmäpyöräilyyn liittyvässä, on tietty fiilistelyaspekti mukana.

Montas näitä nyt on suomessa / tulossa suomeen?
Aloitan: 1
Edit. Stratos

Keltainen flake-makino tossa seinällä.
Jatkan: 2

3Rensho

Kolmas