Naamakarvoitus

Mulla on vähän kaksijakoinen suhtautuminen partaan. Kasvaa kyllä kivasti ja välillä aina heittäydynkin kunnon karvanaamaksi. Ongelma on etenkin se puolesta sentistä senttiin -kasvatusvaihe, jonka aikana iho tuntuu kutisevan ja karvat pistelevän niin maan bärgeleesti ennen kuin helpottaa jouhien kasvaessa jonkun kriittisen pituuden yli. Hikoilu vielä korostaa tätä. Siksi yleensä suosinkin jonkinlaista Ridge Forrester -sänkeä.

Toisaalta sit aina myös kyllästyn tasaisin väliajoin naamaani, niin ajelen kaikki veke mielijohteesta.

Lakimies84 - 19:33, 2.12.2018 »
Kyrlinen - 19:12, 2.12.2018 »
Tahmatassu - 18:16, 2.12.2018 » Karvat on täysin turhia
Olettaen että nimimerkin takana on mies niin voit poistattaa samalla nännisikin, nekin on täysin turhat :)
Ja jos ei meinaa lapsia tehdä niin kassitkin on aika turhat. Ottaa nekin pois niin watit paranee!
Ku ajattelee, et Lance otti vaan toisen nyssykän pois.

talvipakkasten tullen tuli tässä mieleen:

kuurapartatyypeille suosittelen lämpimästi ihoöljyjä partaan ja parranalusiholle (ja miksei myös aftershavena)
kosteuttaa ihoa ja partaa, jäätyminen ulkosalla ei tee niin pahaa damagea

esim MOA toimii hyvin. tänään koklasin kaapista löytynyttä baobab winter creamia, sillekin lämmin suositus jos jostain löytyy.

Genuiinista puristettu partaöljy loppu niin oon nyt ylläpitänyt kosteutusta ihan vaan kookosöljyllä.

  • tarkoitusta varten myytäviin partaöljyihin verrattuna naurettavan halpaa
  • sopii myös naaman kosteuttamiseen, eli samalla kertaa voi vetästä öljyt hiusrajasta kaulaan asti
  • runsaammin käyttäessä naama ja parta jää vähän rasvaisiksi, mut tää korjaantuu pyyhkäisemällä esim. talouspaperilla kevyesti hetken imeytymisen jälkeen

Ihan ok korvike. Vois jossain vaiheessa kokeilla ite sekotella noita öljyjä kyllä.

Avittaa


Classic ihan jees mut jos Cubaa löytyy Tokmannilla ni kannattaa kokeilla. Oma suosikki. Nyt on laarit hamstrattu täyteen.

Mikäs olis hyvä sheivaus saippua mitä sais jostain kivijalasta pk-seudulla? Itellä ei ole noista saippuoista mitään kokemusta

Röömistä ostin tommosen palasaippuan. Eka partasaippua itelle, niin en osaa sanoa, miten vertautuu muihin vastaaviin tuotteisiin. Mutta sen verran osaan jo sanoa, etten oo enää palaamassa niiiden alumiinisten painepakkausten käyttäjäksi. Toi pala tulee kestämään mun parranajotiheydellä varmaan vielä useamman vuoden.

Tuo kyllä houkuttelee jo hintasakkin puolesta. Pitää käydä joku päivä hakemassa. Ite olen nyt viimeaikoina käyttänyt ns. shave cream hommia mitkä on muuten kivoja mutta ei kestä purnukka kauaa kun ajelen päänahkaa enkä partaa

Marseillesippuaa kevytharkollinen ja käsin naamaan.

Tähän on tultu: mulla on nykyään miltei aina Mr Bear -viiksivahaa* taskussa ja jos ei ole, niin ahistaa D:

*rakas puolisoni osti sitä mulle kun kyllästyi että mun viikset on aina sen suussa :smiley:

Mühlen parranajotuotteet -20% MRoomissa, click

Milläs jengi sheivaa kaljunsa? Aattelin alottaa tän lifestylen ja etin halvempaa ratkasua ku gilleten mach-3. Teriähän menee ihan himmeä läjä ajan kanssan nimittäin.

tonsure or gtfonsure


edit. safety razor fo sho

majava - 15:12, 5.8.2020 » Milläs jengi sheivaa kaljunsa? Aattelin alottaa tän lifestylen ja etin halvempaa ratkasua ku gilleten mach-3. Teriähän menee ihan himmeä läjä ajan kanssan nimittäin.
Jos kaipaa ihan kiiltävää kuuppaa niin partahöylä elikkäs safety razor, terät varsinkin netistä ostostellessa aivan nauruhalpoja (tyyliin kympillä-kahdella sata terää)

Jos ei lyhyt sänki haittaa niin itse käytän useimmiten laiskana ihmisenä ihan vaan hiustenleikkuukonetta ilman mitään ohjurihässäköitä, sillä jää ehkä millin sänki.

1 Like

Kiitti. Just tolla hiustenleikkuukoneella jurruuttanu menemään vuosikaudet ja kaipaa vähä vaihtelua tukkamuotiin ni aattelin ihan nahkaseksi vetää. Taidanpa tutustua tohon höylähommaan. Kiitos vinkistä!

Höylähommille ääni multakin. Halpaa ja helppoa. Ebaystä kannattaa terät tosiaan tilata ja sieltä saa sellasia testieriäkin tosi halvalla. Itellä ei toimi esim Astran terät yhtään mutta Gilletten Swordit ihan huippua mun kuivalle pääkopalle. Mühlen safety razoreilla pääsee hyvin alkuu eikä oo mitään muovisia leluja

Esit: Ja pää kannattaa ajaa koneella lyhyeks ennen höyläämistä jos on päässy vaikka pari viikkoa kasvamaan hiukset. Helposti voi luulla että kyllähän se terä leikkaa tän 10mm pitkän hiuksen mutta ei se

Jos partaaki pitää höylätä, niin suosittelen päälle ja leualle eri terää. Pää tuntuu kuluttavan teriä vähintään kymmenkertaisella nopeudella.

Villesika - 17:24, 22.12.2019 » Mikäs olis hyvä sheivaus saippua mitä sais jostain kivijalasta pk-seudulla? Itellä ei ole noista saippuoista mitään kokemusta
Ruohonjuuresta saa [Nurmen miestensaippuaa](https://www.ruohonjuuri.fi/miesten-saippua-100g-nurme-4742763002384), joka on tarkoitettu mm. karvojen ajeluun. Nurmella on myös muita mukavia saippuoita ja shampoita.

Mä en ole koskaan osannut pitää Gillette-elämäntyyliä erityisen kalliina. Toistakymmentä vuotta höyläkaljua jo takana. Omalla karvalaadullani ei kovin usein tarvitse terää vaihtaa. Tosin vaihdoin Gilletet ehkä vuosi takaperin Bicin Flex viitosiin, ja pidän niiden ajo-ominaisuuksia omalle kohtuullisen karvaiselle leukaosiolleni sekä varsin vähäkarvaiselle pääosiolleni parempina.