Myyty: Rossin Pista -runkosetti

Myyn Rossin Pista -runkosetin, joka on ollu mulla viime syksystä asti. Taustasta ei oo oikeastaan enempää tietoa kuin tämä:

“Se on legendaarisesta T.Saarion pyöräkaupastaa aikanaan ostettu. Runkosetti on tehty Italiassa ja pyörä on koottu Turussa Tunturin tehtaalla joskus 90-luvun alkupuolella. Pyörä on ollut Piikkiön Kehityksen oma, mutta esim. kuskeista tai pärjäämisestä ei mulla ole mitään tietoa. Viimeiset 10v se on roikkunut autotallissa ajamattomana.”

Myynnissä siis seuraava setti:
Rossin Pista runko ja haarukka (ST ct 56, TT efektiivinen 54)
Gipiemme Pista ohjainlaakeri ja keskiö (110 mm)
Joku nimetön Italo-tolppa


Naarmuja ja muita käytöstä syntyneitä jälkiä löytyy, mutta kunto on kaikin puolin edelleen hyvä. Ei ajettu talvella ja säilytetty sisällä. Takana pyörii 28 mm rengas ja edessä onnistui sama suoralla kiekolla, mutta 25 mm on helpompi. Ohjainlaakeri ja keskiö avattu, putsattu ja rasvattu keväällä. Lisää kuvia täällä

Hinta 350 € ja mukaan Park Tool HCW-4 -keskiöavain. MYYTY

Sijainti Helsingin Ullanlinnassa. Yhteydet alkuun PM.

Siis tämän maalit!! Ja hyvään hintaankin.

Aiss!

:confused: liia pieni…

Mitä väliä :slight_smile:

Sopivan kokonen ja muutenkin hyvä, mutta väärä keskiöstandardi.

Onko rungossa Rossin -pantografeja missään?

Jes, PIIKKIÖN Kehitys. Nättti runko ja.

Muvvanha. Falckin putkee.

Mikä halkaisija tolpassa? Houkutteleva. Muhvit todella samankaltaiset kuin edullisimissa Rossin-maantiepyörissä samalta ajalta. Takasillan cinelli-leimat hämäävät kyllä, ja haarukan kruunun stanssauksen puute selvä ero tämän ja hopeanharmaan TurkuRossinPistan välillä, vaikka samalta aikakaudelta molemmat.

Sirkus - 11:03, 19.7.2013 » Mikä halkaisija tolpassa? Houkutteleva. Muhvit todella samankaltaiset kuin edullisimissa Rossin-maantiepyörissä samalta ajalta. Takasillan cinelli-leimat hämäävät kyllä, ja haarukan kruunun stanssauksen puute selvä ero tämän ja hopeanharmaan TurkuRossinPistan välillä, vaikka samalta aikakaudelta molemmat.
Mitä tarkoitat TurkuRossinPistalla?

Tässon Cinellin irtopalat (keskiömuhvi, jarrusillat jne), mikä tarkoittaa, että rungon kasaamisessa on käytetty Cinellin irtopaloja. Runko on Rossin 90-luvun puolelta ja nimenomaan vähän halvempaa (painavampaa) sarjaa, ei hipoa. Toisaalta muistaakseni erinomaisessa kunnossa laakereineen.

e: jaa siä olikin lisäkuvia joista kaikki tämä jaarittelu selviää okkemoi

^ En nähnyt kuvissa yhtään pantoa/stanssausta joka osoittaisi, että kyseessä on nimenomaan Rossin. Se ei tietenkään tee runkosetistä sinänsä yhtään huonompaa mutta yhtä hyvin voisi väittää, että myytävänä on Cinelli kun siinä on kerran Cinellin valmistamia muhveja.

TurkuRossinPistalla tarkoitin tätä:

Noita on palstallakin kourallinen. Jos on ylimääräinen 54-56 nii myykää mulle. Himottaa.

Vertasin tätä runkoa tuohon lähinnä siksi, että tosta on katalogitodisteita, ja siinä on haarukassa R-stanssaukset yms.
Sinänsä tuolla kysymyksellä nyt ei ole kauheasti merkitystä ainakaan mulle, että onko tää nyt aito Rossin vai ei, koska mun mielestä siihen voi vastata vaan että miksei olisi. Tässä on aika identtinen väriskeema kuin esim tässä vaikka rungot muuten on aika eri universumeista. No oli miten oli ja ihan sama, Tunturin Rossin-sekoiluista ei oo mulla 100% tietämystä. Ilmeisesti jotain aika ison mittakaavan bulkkidiilejä, joita edelleen saadaan kiittää hyvistä fillareista.

En nyt mikään asiantuntija ole Rossinien suhteen, mut jokusen oon sattunut kyl omistamaan. En kyllä ihan heti ilman tarroja tätä olis Rossiniksi alkanut väittämään, mut hiplattuani tovin putkea kuvittelen ainakin tunnistavan yhtäläisyyksiä aiempien halppis Rossinien kanssa.

Mulla sattu olemaan tähän värimaailmaan sopivat kiekot niin pitihän sitä testata itselle astetta pienempää runkoa.

http://farm4.staticflickr.com/3686/9319973503_b468c8fd03_z.jpg

Kiitokset myyjälle hyvin sujuneista kaupoista.

Runko näköjään herättää keskustelua, mikä on ihan ymmärrettävää. Ostin tän siinä uskossa, että toi on Rossin ja myin tän edelleen kelaten, että kyseessä on Rossin. Eikä mulla oo edelleenkään syytä uskoa, että toi ois jotain muuta kuin Rossin. Rungon alkuperä on kuitenkin kiinnostanut myös mua ja oon käyttänyt tunteja etsien jotain vastaavaa, mut ei oo tullu vastaan, ei Rossinia eikä Cinelliä. Maaliduuni, putket ja tarina kuitenkin viittaa siihen, että kyseessä on Rossin. Siitä mikä tekee tosta vähemmän aidomman ku joku toinen en osaa sanoa. Ostaja oli kuitenkin ilmeisesti tyytyväinen kauppaan ja se riittää mulle tällä hetkellä.

t. Joonas tällä hetkellä täältä rungon alkulähteiltä elikkäs turusta

^e. meni näköjään oikeaan osoitteseen

^^ nyt on kova, ekat jarrupinnat lähes ikinä jotka toimii

jussi - 12:11, 19.7.2013 » yhtä hyvin voisi väittää, että myytävänä on Cinelli kun siinä on kerran Cinellin valmistamia muhveja.
Eiks noita Cinellin muhveja oo käyttäny vähän joka toinen runkopaja jossain vaiheessa?

En halua suolata tätä topsua, mutta Jussi taitaa olla up to sum. Tässähän on Gipiemmen columbuksen haarukanpäädyt?
Mun vahva veikkaus on että tämä on Olmo… ? Oli miten oli niin on tämä kuitenkin hieno runko.

Eiku myytinkö tämä jo?

Edit. Muistelen vaan mun Olmo Aelle runkoja joissa oli Columbuksen haarukapäädyt, cinelli muhvit… Voin olla väärässä tän suhteen.

10/4

Missä kohti on olmon panto/stanssaus?

Ps. on muuten nätti kokoopano, faffe!

Noita on tullut varmaankin n.50kpl Suomeen ja on kyllä Rossin, ainakin niin aito kuin muutkin saman hintaluokan Rossinit. Se onko se hitsattu/juotettu Rossinin tehtaalla vai jossain muussa pajassa jääköön arvoitukseksi.