Musta pulverimaalikimppa

1 jopo keltaiseksi kiinnostaa

Noniin, soittelin taximon hinnat tolle puhallukselle + maalille. Puhallukselle tulee hintaa 35€/pyörä ja maalille 30. Väri voi olla mikä tahansa ral-kartasta.

Kyselen vielä tänään noita muita paikkoja.

RAL

Ja toinen.

Löytyykö siis hyllystä kaikkia noita värejä vai miten homma etenee jos haluttu maali on loppu? Valitaanko useampi vaihtoehto ja teipillä RAL-tunnus runkoon kiinni?

Taximon – eikä varmaan minkään muunkaan maalaamon – hyllystä ei todellakaan löydy kaikkia sävyjä …itse annoin viimeksi kolme vaihtoehtoa (ei edes RAL-koodeja vaan kuvailtuna tyyliin “tumma, munakoison värinen lila”, “tummin mahdollinen vihreä” sekä varma vaihtoehto “kiiltävä musta”).

…sen mustan sain.

On siellä yks seinän kokoinen hyllyllinen pulvereita, mutta prosentuaalisesti edustaa aika pientä osa koko RAL-sävykartan skaalasta.

Toki sen just halutun sävyn saa tilattua, mutta värit toimitetaan jossain muutaman kilon laatikoissa ja semmoinen maksaa N sataa euroa eli ei välttis kannata yhtä jopoa varten…

Olis varmaan helpointa niin, että muuta kun mustaa haluavat varmistas sen koodinsa tuolta vaikka puhelimitse.

Miten ihmisten aikataulu? Olis vielä hyvä että kaikki halukkaat laittas sen koodinsa vaikka vielä viestillä ja samalla myös minkälaista aikataulua ton kanssa preferoi. Itselläni ei oo mikään järkyttävä kiire ton kanssa, mutta esim. ens kuun alusta ois ihan nasta saada väriä pintaan.

Minä olen ehdottomasti mukana vaikka se olis sitten se musta. Voin soitella ja kysellä eksoottisempia värejä itse ja hoitaa sitten rungon sovittuun paikkaan jos joku pystyisi sen automobiililla Taximolle toimittamaan?

Aikataulusta - mitä nopeammin niin sitä parempi. Esim. ensi viikolla tai sitä seuraavalla sopisi hyvin.

Varmaankin ensi kuun alusta olisi realistisempi aikataulu saada rungoista kilkkeet irti ja värit valittua.

randomm - 13:05, 11.5.2009 » Varmaankin ensi kuun alusta olisi realistisempi aikataulu saada rungoista kilkkeet irti ja värit valittua.
1+

Meillä on töissä hiekkapuhallusvehkeet. Mulla ei ole aikaa alkaa puhaltaa, mutta eiköhän tonne nyt ainakin pari jannua voi tulla runkoja siistimään.

Jos ei mene jo ruuhkaiseksi niin voisin lähteä mukaan…? Ja puhalluksen kera. Täytyy vielä tuota RAL-karttaa tuijotella, mutta eipä tuolla hinnalla jää väristä kiinni.

Onko jollain hallussa tuo kierteiden ym. kriittisten paikkojen suojaus vai onnistuukohan se työn suorittavan firman puolesta?

P.S. Itse soittelin Taximoon pari viikkoa sitten ja jäin uskoon, että koko RAL-kartta olisi pelissä…? Hintaa puhalluksen kanssa tulis n. 100e.

Elekon hinta oli 80-120€, joten Taximo kannattaa valita. Mites teidän aikataulut; sopisko kesäkuun toinen viikko maalaukselle? Oma runkoni olis jo valmiina.

Onks jollain tietoa muuten saako rungosta muutaman skraidun peitettyä jollain aineella, johon tarttus pulverimaali?

minion - 9:14, 19.5.2009 » sopisko kesäkuun toinen viikko maalaukselle
Sopii hyvin.
minion - 9:21, 19.5.2009 » Onks jollain tietoa muuten saako rungosta muutaman skraidun peitettyä jollain aineella, johon tarttus pulverimaali?
koritina. kaikista autotarvikeliikkeistä pitäisi saada. lisäksi tarttet myös pohjustusainetta, kaasuliekin sekä puulastan.

ChopperOlli saa/osaa auttaa tästä eteenpäin :slight_smile:

Kesäkuun toinen viikko sopii tännekin. Mullakin on jo runko valmiina.

Onko vielä liian aikaista kysyä kuljetuksista ja maksuista? Ja oliko niin, että suojauksista ei tarvitse itse huolehtia vaan puhaltaja tai maalaaja hoitaa sen itse?

Kiitos vinkistä. Mites toi kemiallinen metalli? Toimiiko pulverimaalin alla? Muistelisin nähneeni että joku pisti jonkinnäköisen maalin alle sitä. Sitä näyttäs löytyvän helpommin, eikä ennestään oo noita tinaustarvikkeita.

Tuli mieleen että mä preferoisin lasikuulapuhallusta hiekan sijasta (interwebsizzä väitetään että se on hellempi käsittely teräsrungolle koska lasikuulat ei rouhi niin paljoa metallia mukanaan…) ja jossain mainittiin että se Taximon käyttämä puhaltaja tekee myös sitä.

Täytyy varmaan soittaa ja kysyä tosta, ellei tästä ollut jo puhetta kun soittelit sinne Minion?

Joo, taisivatkin puhua käyttävänsä lasikuulia. Varmistan vielä, kun sovin tarkempaa aikataulua ja varmistan ton homman sinne. Mites teillä onnistuu muuten runkojen toimitus tonne Tattarisuolle?

Ja se suojauspolitiikka kanssa…? Jossain, mistä itse aikanaan kyselin, neuvottiin käyttämään pitkiä pultteja ja prikkoja noiden keskiöiden ym. kanssa ja reiät tukkoon jollain.

Oma runko menee omalla autolla ja väliltä Sörnäinen-Tattarisuo voin siihen ottaa mahdollisuuksien mukaan pari muutakin aihiota matkaan, jos aikataulut natsaa.