Murtunut dropout

Eli mulla on ratarungossa vetopuolen dropin alempi haara pystysuunnassa halki pari senttiä. Lisäksi alaosa on taipunut n. puoli milliä ylöspäin ja akseli ei meinaa mahtua sisään. Ei oikein uskalla ainakaan ajaa tuollain. Mitäs sille vois tehdä? Murtuman varmaan voi hitsata kuntoon, mutta sekään ei auta siihen että on taipunut. Eli saako tuollaista kuntoon, vai meneekö dropit vaihtoon? Minkähän hintainen operaatio on?

Ostin rungon just, myyjä ei ollut kasannut pyörää ikinä eikä huomannut vikaa. Maksoin n.400e, nyt koitetaan sopia hinnanalennusta tästä viasta, paljonko olis kohtuullista?

mikä runko? kuvia?

olettaen että kyse on teräksestä sen dropin leuan (tai mikä sen osan nimi nyt lieneekään) taivuttaminen paikalleen tuskin aiheuttaa mitään komplikaatioita tai ongelmia kun ja jos se ei ole enempää vääntynyt, eikä siis myöskään murtunut.

santtu ja muut varmaan osaa kertoa enemmän teräksen ominaisuuksista mutta kyllä oikeet ratadropit on tehty kestämään isoakin rasitusta.

mutta ainahan voit vaatia kaupan purkua tai sitten sovitte että myyjä maksaa takaisin sulle koituvat korjauskulut.

Nou panic jussi, ei oo njs:ää :slight_smile: Semmonen brittirunko, geoffrey butler.

Itseasiassa sainkin sen jo ihan varovasti vääntämällä takaisin kohdilleen, nyt taas akseli sujahtaa paikoilleen niinkuin pitääkin. Kuitenkin murtuma pikkuisen huolestuttaa, vaikka vaikea onkin kuvitella että se siitä pahenisi. Täytyy näyttää jollekin ja kysyä mielipidettä.

Jokin hinnanalennus on varmaan kuitenkin kohtuullista, kun kerran ostin rungon “hyvässä kunnossa”. Ja itseasiassa myyjä itse ehdotti samaa, mutta summa on vähän hakusessa. Mutta kyllähän tuommoinen kai rungon myyntiarvoon vaikuttaa.

haisee kusetukselta. massit takas. tollasta kriittistä kohtaa mihin rasitus kohdistuu kannata alkaa hitsaamaan. en luottas.

Ehdotan seuraavaa: Hanki jostain uusien droppien hinta ja mahdollisesti niiden hitsaamiseen halukas kaveri ja kysy töiden hinta. Pyydä hyvitystä tuo + vitutukseen 20%.

Ammattitaitoinen hitsari saa siitä kyllä erittäin kestävän.
Voisin sen tehdä mutta kun ei ole Tigiä käytössä tällä hetkellä :-/

-Olli

Mä voin hitsata dropin kuntoon. Hintakin on edullinen, vain 100e, perävalotakuu kuuluu hintaan.

:expressionless:

Jos myyjä ei lähde noinkaan edulliseen diiliin mukaan, voin tehdä duunin sulle parilla kebulla.