Muodikkaan pyöräilyn lyhyt oppimäärä

NKOTB - 9:16, 8.2.2011 » http://davesbikeblog.squarespace.com/storage/Higginson04crop.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1255629948059
Huomatkaa myös soittokello.

Jäbä ajaa kans niin kovaa, että kypärätukka syntyy ilman kypärää.

Etujarru oikealla FFS

Se on briteissä ollut muotia jo pitkään pitkään… Miksei siis meilläkin ensi kesänä. Ainakin saisi ylimääräiset takajarrut käyttöön noin niin kuin vaijerivedollisesti.

eipä sitä jarrua tuu fiksetillä käytettyä niin usein, että etujarrusta oikeella tulis mitään pahoja tapoja…

Koska vääränpuoleinen liikenne?

…ja mä käytän etujarrua melko simona.

Muistanko väärin, jos väitän lukeneeni jostain, että briteissä ihan lakikin sanoo etujarrun kuuluvan oikealle?
Oon muuten kerrankin sitten muodikas, mulla on nyt jarru oikeella, jotta voi käyttää etujarrua ja samalla näyttää suuntamerkkiä vasemmalle, tai viedä noutoruokia vasemmassa kädessä:P Jarru on yllättäen näppärä tapa hiljentää vauhtia, erityisesti jos alusta on jäässä ja takarenkaan nastat ropisseet matkalle.

^ Tuo oli tosi kiinnostava kysymys ja kun kerta päivystän duunissa hiljaisena päivänä, niin piti ruveta selvittämään. Laki ei - jos nettisivusto ei valehtele - sinänsä vaadi, että takajarrun olisi oltava oikealla. Kuitenkin oikeaan kahvaan säädetty etujarru on niin syvälle juurtunut tapa, että laki vaatii valmistajaa asentamaan jarrut tämän kaavan mukaisesti.

BikeForAll FAQ

Tykkään muuten jarrutella jarrulaitteilla! Niillä saa pyörän iisisti pysäytettyä. Skiddailutaitoihini en liikenteessä luota, mutta oonkin epäräädi kaveri.


[toim. huom.]: Siivoilin ihan vajaita lauserakenteitani.

Jarrulla jarruttaminen muodissa? Ehkä mä en vaan aja tarpeeks täysii, että säännöllisesti käyttäisin jarrua…

tutam - 17:16, 8.2.2011 » ^ Tuo oli tosi kiinnostava kysymys ja kun kerta päivystän duunissa hiljaisena päivänä, niin piti ruveta selvittämään. Laki ei - jos nettisivusto ei valehtele - sinänsä vaadi, että takajarrun olisi oltava oikealla. Kuitenkin oikeaan kahvaan säädetty etujarru, on niin syvälle juurtunut tapa, että laki vaatii valmistajaa asentamaan jarrut tämän kaavan mukaisesti.

BikeForAll FAQ
Tykkään muuten jarrutella jarrulaitteilla! Niillä saa pyörän iisisti pysäytettyä. Skiddailutaitoihini en liikenteessä luota, mutta oonkin epäräädi kaveri.

[toim. huom.]: Siivoilin ihan vajaita lauserakenteitani.

Jännä sääntö, tuleeko postimyyntipyörissäkin sieltä jarrut noin päin asennettuna?

Tuosta jarruttelusta, vaikka käytänkin jalkoja ja takapyörää pääasiallisena jarrulaitteena, ei nuo skiddaamistaidot arkiajoon juuri liity, näytöslajit erikseen. Hyvä toki hallita se jaloilla hiljentäminen tietysti.
Nimim. virallinen mad fixie skidder @ KoF2010

^Vuonna 2009 kun briteistä Tricrossin tilasin, niin jarrut ihan oikein päin olivat.

^Wiggleltä tilaillessa ainakin kysyivät etukäteen, että kumminpäin haluan jarrut asennettuna.

^^^ Joo, kyllähän jalan, ketjun ja kiinteän takarattaan yhdistelmällä saa filon varsin mallikkaasti hidastettua ja pysäytettyä, mutta ei mun tapauksessa äkkitilanteissa. Plus: säästää tällaisen tikku-ukon jalkoja kans!!

^^ Ehkä katsoivat, että pyörä menee Suomeen ja asensivat jarrut mannereurooppalaisittain?

Klassikko torven ajattelin kiinnittää tulevaan TT-fillariin, tarkoituksena herättää ihmisissä lähinnä hilpeyttä, mutta en kai vaan ole vahingossa muodikas?

Jännä sääntö, tuleeko postimyyntipyörissäkin sieltä jarrut noin päin asennettuna?
Itsellä tuli ainakin oma maantierällätin väärän puoleisilla kahvajärjestelyillä. Eivätkä edes kyselleet olisinko halunnut eri päin nuo kahvat. Tosin aika vähän tuolla lenkeillä tulee jarruteltua niin en ole jaksanut vaivautua vaihtamaan puolia, ehkä sitten joskus kun intoutuu taas.

Ensi kesänä Grippimuodin kuumimpaan kärkeen, Ouryjen paikalle, kiilaa suomalaiset Herrmansit tai ehkä mieluummin vielä nämä heijastimelliset versiot. Ennustukseni perustuu vannemuodissa viime aikoina tapahtuneisiin muutoksiin.

No niin, palataanpas taas itse asiaan. Kumpi on enemmän muotia kesällä 2011?

Levykiekkotuubiskiddailut ja tyhjät etukumit kiinnosta

Kuka tekee ensimmäisen nojapyörä-fiksin? coolface

^niin