(monivaihde) Peugeot Sun Valley

Heippa,

haluan alistaa tuotokseni yleisön arvosteltavaksi ensinnäkin kiitoksena hyvästä foorumista, toisekseen koska täältä olen saanut apua, osia ja innostusta projektiini.

Saanen esitellä häpeilemättömän ylämäkikykyisen Peugeot Sun Valley:n, talvella Kyläsaaren fillariverstaalta pelastetun maasturirungon ympärille rakennetun arkikulkineen.

http://www.cs.helsinki.fi/u/amjkarja/kermit/kermit2_small.jpg http://www.cs.helsinki.fi/u/amjkarja/kermit/kermit_small.jpg

Maalinpoiston, haarukan levennyksien, korjausjuotosten (kiitos nimim. ChopperOlli!) ja maalauksen jälkeen runkoon on ripustettu aiemmasta maasturista turhaksi jäänyttä Deorea, 9-pakka, kitkavaihtaja ja väritykseen sopivat Tektron froglegs-jarrut.

Ensimmäisten kilometrien jälkeen ajoasento todettu oikein mukavaksi, nyt vain toivotaan että se pysyisi mahdollisimman pitkään ajokunnossa.

Me likes, symppis. Komeet kummit.

hetkellisesti tuli mieleen oma huumori-pyöräni :slight_smile:
kyllähä tolla veivaa menemään vaikkakin 26" ei kyllä rullaa

Kyllä 26" + tukevat nakit silmillä ja vanteilla tarjoavat tarpeeksi mukavat kyydit.

pieni merenneito - 11:14, 14.4.2010 » Kyllä 26" + tukevat nakit silmillä ja vanteilla tarjoavat tarpeeksi mukavat kyydit.
kyllä +WTF LOL PLZ http://picasaweb.google.fi/lh/photo/TUN69L8xbyFKjZdZ9Vk0W5mnOv5SXij3XJNtevZNkyk?feat=directlink

Tuossa on lukuisia sellaisia seikkoja, että tykkään kovasti. Rungon kategoria, rengastus, ohjaamo(!), maalaus, jarrut… Vaihteita jos olisi vähemmän, voisin kuvitella rakentelevani joskus vastaavanlaisen kulkineen itsekin. Etuvaihtaja näkyy olevan, mutta kuvasta ei oikein erota useampia eturattaita. 2x9?

Höpöhöpö-kritiikki: Takavaihtaja näyttää mun silmiin aika massiivilta, joku vähemmän moderni penkki voisi olla tuossa nätimpi ja vaihdevaijerin kulkureitistäkin voisi yrittää keksiä jotain joutavaa nillitystä…

Löytyisikö rungon muokkauksesta kuvallista dokumentaatioita?

Kiitos kiitos,

pyörässä on ainoastaan yksi 44-hampainen eturatas. Etuvaihtajan laitoin ketjunpitimeksi, kun ilman sitä ketju saattoi pomppia pois pelkästä nopeasta vaihtamisesta. Vaijerit kulkevat tällä hetkellä vähän niin ja näin, näyttää hölmöltä, mutta ei ajaessa haittaa lainkaan :slight_smile: Kitkavaihtajaan rakastuin ekalla lenkillä, Grant Petersen oli oikeassa. Ja nuo 2" Kojakit ovat etenkin mukulakivillä todella mukavat.

Työstövaiheesta en ottanut kuvia. Tärkein työkalu oli ruuvipenkki ja pitkä puusauva jolla väänsin haarukan oikeaan mittaansa. Maalinpoistoon ja maalaukseen kului yllättävän paljon aikaa (ja rahaa), eikä lopputulos ole ihan NAHBS-tasoa, mutta tietääpähän tehneensä itse. Ensi kerralla veisin kyllä Taximolle.

Ylös.

Onkohan alkuperäinen postaaja vielä palstoilla? Tuskin, mutta kiinnostelis nähdä nuo ekan viestin kuvat ja/tai vastaavat.

Sun Valley olis varmasti loistava ns. rumaserkku-kategorian runkosetti esim 650b-roadplus konversioksi ymsp muodikkaaseen weekend microadventure -menoon ja internettiin. Mulla oli tällanen joskus talvifiksinä ja lopulta 622/559 etujarrusinkulana, mut vaihdoin sen muovikassilliseen kannabiskasvin leikkuujätettä hemmetti.

Jos jollakulla lojuu tämmönen tarpeettomana nurkissa ni pm.

ah just toi

diy-sträpit vittoria zaffiroista ja mitä kaikkee

hitto olin unohtanu ton hankkijatarran!

tymes. :pow:

hyvä nosto


#rumaserkku
#ultraromans
#roadplus
#grävel
#vapautuminen
#rivendale

edit

#his&hers

Muovikassillinen kuulostaa paljolta

Nortti oli vahvempaa :—DDD

jätän tämän värikuvan nytten vain tähän näin alle kaikkien katseltavaksi

#aah

Ajaisin haltia-sojotus-pökötillä pelastamaan trinsessan satulinnasta. Nelivärikuvin.

kiinnostavat asiat tässä näin:

-direct brazing system

-the ultimate cycling machine

-weekend microadventure -meno

burst

microadventure

Ajaisin: mielummin jollain muulla. Haukkukaa vaan rasistiksi mutta en edes pidä ranskalaisista.

Täähän on oikeasti nimeltään SIN Valley.