Moni meistä on rikollinen - jarruttomuuskeskustelu

Itse olen edelleen mieltä.

Kuka tekee jarrutusmatkavideon ja laittaa sen tänne

ps. se jalat maahan jarrutus on muuten sitten aika tehokas

maza- - 16:56, 22.5.2012 » Itse koen tärkeemmäksi ajajan kunnossapidon kun ajokin. Mentaalisella ja fyysisellä tasolla.
Ja tietysti: Yksi osa kuskin hyvinvoinnista huolehtimista on ajokin kunnossapitäminen. :P

väittely jatkuu pitempää ku kauniit ja rohkeet.

Itse olen tänä kesänä nähnyt pari (taka)jarrutonta sinkulaa, ja mietin että
a) onko pyörä parempi ajaa (painaa esim vähemmän!?) kun ei ole kuin etujarru
b) onko kengänpohjalla jarruttaminen jarruttaminen tehokkaampaa ja käytännöllisempää kuin uskoinkaan
c) onko tää joku uusi jeditaito, millä komennetaan pyörää tahdonvoimalla

… ja tulin lopputulokseen että kyllä, muodikkuus ja sillai kun ei muillakaan ole, mut fixillä on vaikee ajaa tms. ja/tai jakari ei pysy kädessä.

^+1

Kymmenen vuoden kokemuksella kengäpohjajarrutuksesta voin sanoa että,

a) iha vitu parempi
b) iha vitu tehokkaampaa
c) Yoda jää kekkoseksi

Nurtsilla tms. kun ensin treenaa vaan pyörän taakse hyppäämistä vauhdista (kunhan ei käytä sträppejä), niin ei se oikeesti sen vaarallisempaa tai vaikeampaa ole kun juoksemisesta jarruttaminen jos tulee hätätilanne. Muussa tapauksessa topatun skeittikengän kantapää renkaan ja seat tuben välissä jarruttaa aivan varmasti yhtä hyvin kun jarruttomalla fiksillä.

^ironialle +1

tässä kun on nyt puoliväkisin joutunut ajamaan brakelessina niin täytyy kyllä sanoa että homma on about täysin verrattavissa kännissä ajamiseen. kaikki sujuu niin kauan kunnes jotain yllättävää tapahtuu.

+1^

Mutta mitäs kun brakelessiin lisää vielä kännin?

Voi tulla vaikka pipi. Kuten tässä lonkkaan:

pieni merenneito - 11:08, 18.8.2012 » tässä kun on nyt puoliväkisin joutunut ajamaan brakelessina niin täytyy kyllä sanoa että homma on about täysin verrattavissa kännissä ajamiseen. kaikki sujuu niin kauan kunnes jotain yllättävää tapahtuu.
What would FIXIEMAN do?
walter - 13:23, 18.8.2012 » Mutta mitäs kun brakelessiin lisää vielä kännin?
Silloin kaikki on ihan ok. Asiat kumoavat toisensa.

Oltiin FIXIEMANIN ja üüberCOOLIN HOYON kanssa keitottamassa ja kuuntelemassa vittu todella PÄRÄYTTÄVÄÄ yhtyettä puistossa. KUKAAN muu ei ollut kuullut sitä bändiä aikasemmin, VITTU mitä NOOBEJA!

Siihen tuli sitten jotain läskejä SUCCIKSIA mässyttämään ammattilaistallitrikoissa, ne jäbät näytti joltain vitun SIRKUSKLOVNEILTA. Pyysivät laittamaan musan hiljemmalle, kun niillä oli joku TIIMIPALAVERI johonkin vitun HIISAUSKISAAN.

FIXIEMAN sano niille urpoille, että LAHJATTOMAT reenaa ja jotain mässyttää ja vapisee ennen KEIKKAA.

No HUHUHUH ne pöntöt meinas tukehtua ENERGIAGEELIINSÄ, kun FIXIE vetäs luomukeisarinsa YGÖISELLÄ huiviin ja jännitti reitensä ja totes vielä, että: kandee vaihtaa noi MUOVIPYÖRÄT noilla helpotusroikottimilla TERÄKSEEN ja KIINTSARIIN. Vähänkö FIXIEMANILLA on tiukat REIDET ja vittuiluskillsejä.

Ne jäbät lähti sitten mutisten paskat VAIPOISSA pitämään sitä vitun TAKTIIKKAPALAVERIA muualle.

Myöhemmin useamman BISUUNAN ja pullon SKUMPPISTA jälkeen me lähettiin baaria kohti. No tietty KOKO matka oli alamäkeä AUTOTIELLÄ ja me ruvettiin tietty MUUSSISTELEMAAN eli MASHää… mutta jenkeissä ne on niin SELLOUTTEJA, että suomennettii MASHäys. VITUN JENKIT.

HOYO otti ihan saatanan kovan LINJAN kahen dösän välistä, mut mitä tekee FIXIEMAN joka on ihan saatanan skarppi kuski oli se sitten KÄNNISSÄ tai ei. FIXIEMAN vetää ihan saatanan pitkän SKIDAUKSEN sporien välistä vittu TOSSUJARRULLA!
Ei saatana sanon kun FIXIE pullahtaa markkalaageria JUODEN sieltä välistä ulos ja parkkaa TÄYS NJS-fiksinsä seinän viereen KUMINKÄRYN seuratessa perästä. FIXIEMANILLA oli ihan saatanan syvä kolo VANSEISSA, mutta se saa niitä ALELLA tennarikaupasta.
Emännät katto ihan MEHUISSAAN ja vielä kun FIXIEMAN pullautti pohkeen RAPHAN lahkeesta… loppu onkin sitten iha xxx-kamaa.

hitto ku pääsis noiden jäbien messiin joskus…

^^ hahahah <3

Michael Monroe: ”Elämässä ei tarvitse jarruja”

n. vuoden jarruttomana ajaneena olen edelleen vähän kiikunkaakun kummalla kannalla olen.

jarruttomuus pros:

  • (luulen että) olen tarkkaavaisempi ja osaan ennakoida paremmin kun ei luota siihen että “no kyllä se jarru sitten pelastaa”
  • on enemmän “yhtä” pyörän kanssa ja sen oppii tuntemaan paremmin > pyörän hallinta parempaa

jarruttomuus cons:

  • renkaat kuluu, pistää muutenkin voimansiirron kovemmalle koetukselle.
  • jarruttomuuden kuumottelu, välillä ei uskalla vaan päästellä täysillä
  • pitkät alamäet käy jaloille kun yrittää säästellä rengasta ja pyrkii hoitamaan himmaamisen backpedalingilla.

vuoden ajan tosiaan jarruttomana ajellut sekä kesän että talven eikä vielä ole tullut sellaista läheltä piti tilannetta josta ei olisi selvinnyt. ja uskoisin että jos sellainen olisi tullut, tuskin olisin huomannut tilannetta yhtä ajoissa jarrulla, jolloin jarru olis ollut ihan yhtä hyödytön, ja loppupeleissä pyörä saattaa pysähtyä jopa nopeammin jarruttomana kun alkaa hallitsemaan tekniikan.

hyvät strapit + silmät auki + aivot narikan sijasta reissussa mukana = you’re gonna do fine…

pieni merenneito - 11:08, 18.8.2012 » tässä kun on nyt puoliväkisin joutunut ajamaan brakelessina niin täytyy kyllä sanoa että homma on about täysin verrattavissa kännissä ajamiseen. kaikki sujuu niin kauan kunnes jotain yllättävää tapahtuu.
e: mut entäs siinä tapauksessa kun ajaa kännissä jarruttomasti?

[ironia]mutta sehän on laitonta ajaa pyörällä humaltuneena, eihän kukaan sellaista tee?[/ironia]