Monark colour club

Uutena asialle omistautuneena en ole ihan kärryllä mitä speksejä tähän pitäis lätkiä mutta pyörä on monark colour club runko terrojen perusteella ja jostain 1980-luvulta, kai? Runko on hinkattu puhtaaks ja putsattu kaikki nipukat ja ulokkeet pois. Paklattu, pohjamaalattu ja kannutettu, väri härskisti Bianchi henkinen. Melkein teetin jo “Biatchi” tarrat pystyputkeen. Rungossa oli alunperin sen ostaessani kiinni Shimanon vaihtajat ja etu/taka jarrut. Kiekot on toisesta projektista ( kasari National ) niistä ei sen tarkempaa tietoa ole. Kammet ja eturatas on alkuperäiset, kai…

No tällänen se nyt on…

Etujarrullinen sinkula.
Tää on niitä asioita jota mä en ymmärrä, mut ok ehkä tota on kevyempi työnnellä pihvin edessä kun se takajarru ei ole tuomassa lisäpainoa ranteelle.

Pakkohan sen on fiksiltä näyttää…

Oikein nätti peli, taakse vaan jarru kans ja paljon ajoa :slight_smile:

Kiitoksia kommeneteista, kiva kuulla mielipiteitä.

Olin melko ihmeissäni ku joku random dude tuli heittää, liukuessan ohitseni jollain maantie kiiturilla, että kannattaa laittaa jarru taaksekin vaan. En osannut yhtään odottaa tällaista kommentia ja jäin miettimään että miksi? Mutta hei, fixie palikat on jo varattu kunhan vaan tulee tili, sit saa kai luvalla ottaa kaikki jarrut pois… eiku ei sehän on laitonta. Mut ilmeisesti sit saa pitää vaan etu jarrua, mulla on kyllä toi etu jarru oikean käden puolella et siitä varmaan saattaa tula joku tiedustelu.

No, takaisin asiaan… Toi kuva on huonolaatunen mut siel linkissä on pari lisä kuvaa. Olisin iki kiitollinen jos joku komentoisi runkoa tai pyörän historia koska en ole itse löytänyt mitään tietoa mistään. Onko jotain saittii pyörä merkkien menneistä malleista tai jotain en-cycklo-pedia tyyppistä ratkaisua pyörien historiasta.

Ps. Jos jollain olisi myydä halvalla kiekko minkä voi converttaa tai joka on valmiiksi kiintee niin olen kiinnostunut, sunnuntain rompetorille mukaan tai sit viestiä täällä.

Kiitos kaikille ja kiva olla mukana

Ei sulla sattuis olemaan kuvia ennen maalausoperaatiota?

Monarc, mä kommentoin kovasti tämmöisen näköisen laitteen kuljettajalle Iso-Roballa (gasp!), että se takajarru kannattaa sinne lykätä. Olin maantiepyörällä liikkeellä.

Mut siis, kokemusta tosiaan on tuollaisesta setupista, ja vaikka se onkin se tehokkaampi jarru etukiekolla, niin se takarenkaan tuntuma on ihan hyvä olla olemassa liukkailla. Esim. kostea keli yhdistettynä liukkaisiin suojateiden maalauksiin voi aiheuttaa ylimääräistä toimintaa. Kyllä sitä noinkin ajelee, mutta on siinä vähän hontelo fiilis, eiks. Jokainen tietenkin tavallaan.

Dear Konkeli, ei tarvitse nieleskellä tuntemukseni olivat vain ja ainoastaan ensin hämentyneitä ja sen jälkeen tyytyväinen että teamspirit on kohdallaan. Pelkkää hyvää!!!

Itse olen joutunut heti tämän jarru kysymyksen kautta aika syviin vesiin kun olen pohtinut itseäni polkupyöräiliänä. Omistan auton ja voin sanoa että polkisin mielummin kaikki metrit mitä liikun kaupungissa, se vain on parasta.

Olen harrastellut noita custom ja lowrider pyöriä aikaisemmin ja siirryin tähän koska halusin liikkua nopeasti paikasta toiseen ja ehkä kokea hieman vaaran tunnetta siinä samalla ( olen jo kuitenkin 30 v ensikuussa, ja jostain ne fiilikset on saatava ). Toiseksi olen sisäinen mekaanikko/rakentelija/filosofisti ja kierrätys nyt tässä kohdassa on jotenkin asiaan kuuluvaa ja myös halpaa ja mahdollista.

Kiinteä välityksinen pyörä nyt sitten jotenkin automaattisesti kuulosti jotenkin sairaan mielenkiintoiselta, ja siihen aloin heti tähdätä. Kierrätys filosofia vaan on asettanut tiettyjä realiteettejä aikatauluihin ja siksi odottelen vielä omaa kiinteää ratastani.

Aika voi näyttää että olen väärässä ja hankin itselleni “turvapyörän” kaikilla mahdollisilla jarruilla ja jalkatuella. Mutta nyt olen sitten kai hipsteri ja aion converttaa monarkistani Fixien. Mutta pyörät pyörii silti, ilman ja jarrujen kanssa.

Aika tuhteja posteja tuölee meikältä, anteeksi

Tässä kuvia ennen runko meikkausta, ja tosiaan alla oli hetken aikaa 24" läskit valkoposki kumit kiekoilla joissa oli 144 pinna per styke, tähän ei tarvitse välttämättä komentoida vaikka varmasti aihetta olisikin.

Pakkohan sitä on nieleskellä kun mut bongataan maantiepyörän päältä antamassa vinkkejä hipsterinplantuille.

Paa se takajarru etujarrun kaveriksi vaan, tulee sitä oikeanlaista vaaran tunnetta, eikä pelkkää hasardia menoa. Tämä siis pätee sinkulaan. Fiksetissähän niillä jarruilla ei välttämättä tee midist. Omassa se on sulakkeena mukana matkassa. Ja kyllä sillä tulee elämää helpotettua tässä korkkarilla asuessa.

krz - 13:57, 26.7.2010 » Etujarrullinen sinkula. Tää on niitä asioita jota mä en ymmärrä, mut ok ehkä tota on kevyempi työnnellä pihvin edessä kun se takajarru ei ole tuomassa lisäpainoa ranteelle.
Ei kai pihvissä enään kukaan käy, eiks hiutale oo nyt se mesta?