Moderointipolicyistä

musta tääl on jo paljon rennompi meno kun tarvittaessa saa piiloon kaikki paitsi omat postaukset (:

Joo siis meinasin vaan sitä, että ilman sääntöjä tuo viestin sisällön arviointi saatetaan tehdä vain yhden henkilön toimesta, jolloin ei välttämättä päädytä johdonmukaiseen lopputulokseen siinä, mikä on ja ei ole ok kirjoitella. Sen takia ajattelin, että olisi hyvä saada tietää, miksi joku tietty viesti poistetaan, ilman että se vaan joko katoaa tai palaa foorumille täydessä hiljaisuudessa.

Ootsä josba ees lukenu tota FAQ:ta kun sä puhut siitä ettei sääntöjä ole?

Ja jos oot, niin etkö ite keksi mikä meni vikaan?

Ulospäin tää kuulostaa siltä, että yrität vaan esittää uhria vetoamalla byrokratian puutteeseen.

3 Likes

Oon, mutta ajattelin, että ylläpito voisi referoida rikotun säännön, koska enhän mä tahallanikaan sääntöjä rikkoisi niin oppisin sit et mitä sääntöä oon rikkonut ja osaan jatkossa olla rikkomatta. Mähän oon ollut jo vuosia esimerkillinen yv foorumilainen

:joy::joy:

Mutta niin. Eihän aina tarvitse olla sääntöjä mitä suoraan rikkoo? Ei tää mikään helvetin oikeuslaitos ole. Yleisen foorumiviihtyvyydenkin puolesta voi moderoida. Mun mielestä tuo flag systeemi on hyvä ja tarpeellinen. Aika näyttää miten toimii.

Ensinnäkin, kaikki modet kyllä näkevät nuo flagaukset / automaation tekemät piilotukset nk. admin paneelista, sekä piilotetut viestit topicissa, elikkäs tää sun kauhuskenaario yliherkkien suvakkien hirmuvallasta lässähtää, vähän kuin joidenkin, aivan helvetin väärässä olevien tyyppien mielestä Andy McCoyn Strung Out intron jälkeen.

Toi oli myös muistaakseni ensimmäinen liputus joka liittyi johonkin muuhun kuin deletoitavaan ostotopsuun, joten ihan hirveellä raivolla siihen toimintaan ei vielä toistaiseksi ole heittäydytty muutenkaan.

Edit: ja toistaiseksi btw. tää homma on pelannut niin, että yhtään kinkkisempien kysymysten kohdalla homma otetaan “ylläpitotiimin” kesken puheeksi, koska edes kaikista teknisistä vipusista ei välttämättä voida olla täysin yksimielisiä tai varmoja silläkään porukalla.

Toisekseen, vaikka omani, ja varmasti aika monen muunkin hipiä ja psyyke kestäisi tylympiäkin viestejä, mä haluaisin, että yv:llä voitaisiin antaa keskustelussa tilaa myös niille, jotka eivät halua katsella tollaisia tölväisyjä muuten verrattain asiallisessa keskustelussa.

Miksi? Muistan joskus vuosia sitten jollekulle, ymmärtääkseni verrattain yksivaihdehommien ulkopuoliselle henkilölle maininneeni lukevani tätä forumia, ja tyyppi taivasteli, että miksi hitossa minä haluaisin näin riitaisaa ja hostiilia foorumia vapaaehtoisesti lukea. Että jos esim. oikeasti tultais pois sieltä edgyltä tuutausarilta niin ehkä heräis taas ne mielihalut uteliailla postailla ja osallistua.

Kolmanneksi, se viesti muistaakseni flagattiin asiattomana, mitä se mun mielestä onkin, mutta onko se flagattu siksi että se piilotettais tai vaikkapa siksi että me käytäis nyt tää keskustelu, jäänee mysteeriksi.

Sen viestin lukeneena voin sanoa, että se tuo arvoa tälle forumille poikimalla tämän kyseisen keskustelun, mutta ei siihen rasismikeskusteluun. Jos sä todella olet siitä mun kanssa eri mieltä, voin erittäin mielelläni palauttaa sen näkyviin, mutta sitten sä saat kyllä myös avata tarkemmin mitä tarkoitit.

Sääntöjen laatiminen ei oo yksinkertaista hommaa, koska ihmiset ja erityisesti rakenteelliset ongelmat ja keskustelut niistä, ei oo yksinkertaisia. Liputuksia ei oo tullut vielä juurikaan, joten en mä jaksa yhden keissin otannalla alkaa laatimaan sen enempää johtopäätöksiä saati sääntöjä, mutta sanon sen, että tässä me nyt kuitenkin keskustellaan aiheesta ja minäkin olen käyttänyt tän viestin miettimiseen ja kirjoittamiseen kymmeniä minuutteja aikaa. Mulla on nälkä ja ketiapiinit ois pitäny ottaa jo ajat sitten jos meinaa olla skarppina ysiltä tässä samassa tuolissa kurittamassa ATK:ta.

Kauanko sä funtsit sitä sun äkkipikaista tölväisyä joka liputettiin?

edit 2: ja piti vielä sanoa että toi danun kuitti sijoitusfoorumista tossa yllä ei kyl ollu erityisen asiallinen tai tarpeellinen enää tässä vaiheessa sekään, jos se jotakuta askarruttaa.

12 Likes

Siinä liputusvalikossa on kolme vaihtoehtoa, offtopic, inappropriate, spam ja sitten vielä “something else”. tämä nyt ei ole mikään absoluuttinen totuus, mutta mun nähdäkseni offtopicilla voi summonoida moderaattorin vaikkapa siirtämään pätkän polveilutta keskustelua sopivampaan paikkaan, inappropriatella voi puuttua ylipäätään johonkin ihme sekoiluun jos tuntuu että homma ampuu yli ja spammia voi käyttää silloin kun lirvahtaa joku botti tai kiltamestarihko hahmo seulasta.

Mä toivoisin että tän forumin käyttäjät sekä ottais jatkossakin osaa jonkin sortin yleisten käytöstapojen ylläpitoon/palauttamiseen, että vastaavasti rennommin sen, kun heille huomautetaan omasta käytöksestä. Ja tuohan tietysti koskee myös moderaattoreita ja admineita.

Jokainen joka on kikkaillut menemään yhtä paljon kuin minä tietää, että jos haluaa vähemmän negatiivista palautetta, siitä palautteesta pitää ottaa opikseen, ja siitä ei voi ottaa opikseen jos sitä ei kuuntele.

~ Pieni Meren Coelho ~

9 Likes

Jees, mä tiedän ja hieman kaduttaa että piti alentua samaan.

3 Likes

Luin “edgyltä tuuttauslaiturilta” enkä ihmetellyt yhtään.

1 Like

Siirtelin näitä viestejä jo kertaalleen mut nyt vasta jälkijunassa muistin että onhan meillä ihan oikeakin topsu aiheelle :man_facepalming: let’s seko

3 Likes