Miyata One Ten Black & White

Eiha - 4:24, 27.6.2009 » välityksenä on 16/42 ainakin toistaiseksi.
PILKUNNUSSINTAA?: Varmaankin 42/16, sillä tuo 16/42 välitys on "aika" kevyt.

Kävin eilen tutkailemassa vanhempien kellarissa mutsin vanhaa maantiepyörää, 90-luvun alun mixte-Monarkia, jos siitä pykäisi sinkulan talouden kauniimmalle osapuolelle. Sitä hirvitystä ihmetellessä huomasin samaisessa töölöläiskerrostalon kellarin pölynpeittämien pyörien hautausmaassa identtisen Miyata One Ten Black & Whiten kuin tämä täällä.

Internet-oraakkelilta kysyttyäni ymmärrän että 110 ei ole varsinaisesti Miyatan kruununjalokivi, mutta jos se mittaillessa osoittautuisi oikean kokoiseksi niin kai sitä pitää laittaa rappuun lappu josko omistaja haluaisi luopua siitä. Mitähän tällaisesta on sopivaa maksaa? Kunto on aika rujo, mutta ei nopeasti katsottuna mitenkään kolaroitu.

^Omani ostin huuto.netistä 205 eurolla. Koko pyörästä varmaan 150 e ois passeli hinta, riippuu varmaan mitä saa hyödynnettyä ja yleisestä kunnosta. Onko keskiö kunnossa, minkälaisen ketjulinjan saa sisemmällä rattaalla (omassani oli nätisti 41-42 mm tuntumassa), stemmin, tangon ja headsetin kunto jne. Tietenkin jos on pelkän rungon perässä niin hinta laskee entisestään.

Ja pyörä tosiaan on Miyatan halvimmasta päästä, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen. Kulmat eivät ole mitkään maailman aggressiivisimmat, mutta eipä maantiepyörässä ole tarkoituskaan.

Olen itsekin kahden eri pyörän kanssa yrittänyt samaa kikkaa, eli laittaa lappu pyörään/rappuun, mutta mitään reaktioita ei ole tullut :.( Onnea silti matkaan!