Mitkä navat?

Pitäisi vaihtaa takanapa, kun nykyisestä langsterista otti ja korkkasi lukkorenkaan kierteet heti kättelyssä… Oon tässä katsellu hieman tarjontaa, ja paljon on merkkejä mistä ei oo mitään hajua. Onko kellään kokemusta on-one tai halon navoista? Jos haluaa kestävän ja kohtuuhintaisen navan, niin mikä merkki olisi voittajan ratkaisu? Perusfikseilyyn menis näin alkuun… Kiitos jo nyt vinkeistä!

Michet. Jaa miksi? Kohtuuhintaiset, tehdaslaakerit ja kuulemma laatu on asiallinen. Dimensionit sun muut on hinnoiltaan vain sen verran halvemmat, että ei kannata. + noissa halpiksissa ei tule lukkorenkaat mukana.

Michen Primato Pista on varmaan hintalaatusuhteeltaan parhaasta päästä. Aika monta tonnia on noilla jo takana, eikä vielä ole tarvinnut tehdä mitään. En vielä ole löytänyt syytä vaihtaa “parempiin”, vaikka olen tekosyitä yrittänytkin keksiä, jotta pääsisi päivitystouhuihin. En jaksa linkittää, mutta Parker, Bike-Components yms. myy noita kohtuullisen huokeasti. Eikä ne vissiin Pyörähuollostakaan haettuna hirveitä maksa, jos et tilailemaan jaksa alkaa.

Mulla on kahdessa pyörässä Michen napoihin tehdyt keikot ja jos ne joskus leviää, niin sitten laitan Philit. Sitä päivää saadaan kyllä varmaan odotella.

On-Onet on ilmeisesti samaa sarjaa Formuloiden yms. kanssa, eri logoilla vaan. Saattavat siis olla jopa samat kuin mitkä langsterissa oli. Haloja on tuolla lfgss-foorumilla ainakin pidetty ihan hintansa väärteinä peleinä. Nehän saa valkoisinakin, joten siitä ainakin plussaa.

Joo parkeria voi aina suositella. Postit 12,5 poundsia.

Ai niin. Teillä on ollut tosiaan tuo pieni keissi Parkerin kanssa. Mulle tuli sieltä reilusti yli tonnilla tammikuussa tavaraa sisältäen runkoa, kaksi paria Michen napoja (!!!) ja älyttömästi kaikkea muuta. Toimitusaika tais olla 1,5 viikkoa. Ei se niiden toiminta aina ihan noin vaikeeta ole.

joo, michejä on suositeltukin jo useemmalta taholta. Olis vain kaksi muttaa niihin… yksi: flipfolp fix-fix mielyttäisi eniten. ja michellä ei taida kääntönapoja olla. Ja kaksi: sekotanko nyt aivan toiseen merkkiin, vai vaatiko miche erilaiset rattaat? (tietenkin suurin syy vastahakoisuuteen on, etten oo mistää löytäny mustia michea :D)

Mulla ois yks käyttämätön 32 reikänen on-onen fix-fixi myynnis, jos kiinnostaa! Väriltään gultainen. Ostin, ja jäi käyttämättä ku suzuen navat tuli samassa paketissa :slight_smile:

Tää on tosiaanki eri tahoiltakin kuultua että on-onen navat on formulan lafkasta hankittuina no-nameina ja brändätty sitte on-onelle.

Mulla on kolme kiekkoo on-onen navoilla, kaksi niistä takakiekkoi. Hyvin on toiminu so far, viime kesästä lähtien ollu about päivittäin ajossa toinen koko talven yli siis täällä Oulun arktisissa olosuhteissa. Perusfikseilyä ja sit se, että Oulussa on suurin osa keskustasta mukulakivikatua.

Mut nii, voin suositella kyllä. Ei ongelmia.

32 kuulostais hyvältä. mutta tässä (täydellisen) kesäpelin valmistuksessa ei kultainen sovi millään teemaan… joten kiitos, mutta ei kiitos =)

Väreihin anodisoituja Primatoja on olemassa mutta niitä voi olla hankala löytää, ja sama koskee fix-fix -mallisia Michejä. Rattaan kierre on standardi ISO mutta lukkorenkaat ovat Campagnolo- eli Italo-mallia. Lukkorenkaat tulee kyllä aina napojen mukana.

http://img.over-blog.com/599x399/1/86/94/92/juin-2008/juillet2008/new/moyeux106.jpg

ootko jussi kuullukaan fix-fix micheä:stä? tai kukaan. Nuo anodisoidut näyttää mageilta, ehkä semmoiset :slight_smile:

Micheä saattaa tsägällä saada mustana ranskanmaalta. Ei ihan brittihintaan mutta spessuvärisillä kilkkeillä tuppaa muutenkin olemaan spessuhinnat.

Michen kanssa ei tarvitse käyttää sitä niiden omaa carrier/ratas-comboa. Uusittu versio siitä on kyllä kuulemma oikein toimiva, vanhassa oli pienenpieni klapi sovittimen ja rattaan välillä, löystytti lukkorenkaan pikkuhiljaa.

Flip-flopejakin Michellä on, niitä ei vaan taida saada mistään.

Edit: tytöt aina sanoo mulle että olitpas nopee, mutta Jussi oli vielä nopeempi.

Voin tilata töihin fix/fix tai fix/free primatoja, mut takanapa maksaa sit 80 euroa, parker-hintaan ei pääse.

Michen fix-fix-napa on vähän sellainen myyttinen juttu, interwebissä väitetään että niitä olisi olemassa mutta kukaan ei ole tainnut koskaa oikeasti nähdä sellaista. :wink:

Ja noi kuvassa olevat anodisoidut navat on Pariisissa sijaitsevan Cyclope-putiikin omaa rajoitettua sarjaa eli sieltä pitäisi lähteä kysymään jos noita halajaa.

Juuh, tosiaan nuo värjätyt tuntuu maksavan aikalailla ekstraa… nuo michen xpress kiinnostaisi, mutta aika vähissä taitaa olla… noh, pitää yrittää ettiä. Kiitoksia näistä neuvoista, auttoi taas eteenpäin hankinnoissa.

Ettei menisi pelkäksi Miche-hehkutukseksi, täytyy tähän todeta että mun Michen etunavan akseli ruostui melko pahasti talvella. Saa nähdä, miten sen saa auki…

Pari talvea ja melkoinen määrä paskakelikilometrejä enemmän ajetussa Fixien takanavassa ei näy pienintäkään merkkiä ruostumisesta. Myöskään toissatalvena alla ollut Surlyn etunapa ei osoittanut mitään ruostumisen merkkejä.

Ainiin, sanottakoon vielä että itse niiden On-Onen napojen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta pultit jotka napojen mukana tulivat ruostuivat kyllä.

Sama on Surlyn mutterien kanssa, ne ruostuvat helposti. Liian ohut kromaus tms?

Eilen lähti wiggle.uk tilaukseen miche primaton flip-flop. Jospa nyt kestää kierteet, ja pääsis rullailemaan Turun kaduille.

Wigglessähän ois perskuta rallaa fix/fix Michejä hyllyssä… Darn.