Miten keskiön kupin saisi irti?

Osaatteko neuvoa, miten kiinteän keskiön kupin saisi irti? Millaista työkalua tuossa kannattaa käyttää?

Kuva tässä:
Imgur

Tuossa kuvassa näkyy tuollaiset suorat pinnat, jotka lienevät osa kuppia. Yrittäisin itse siitä vääntämällä sopivan kokoisella lenkillä. Aika iso avain näyttäisi olevan tarpeen.

juurikin tänään taistelin yhden vastaavan irti. 36mm keskiö/ohjainlaakeriavain mukavaan momenttiin ja kumivasaralla päälle. ensin nakuttelin taaksepäin, kun muka näin sisäkautta kierteen suunnan, mutta eteenpäin se aukesikin. Eli kumpikin puoli aukesi samaan suuntaan kuin kammet pyörii eteenpäin.

Multa ehti jo mennä usko, että tuon saisi avattua 36 mm keskiöavaimella. Huomenna uusi yritys.

Kupissa lukee muuten 34.8, sen kokoista avainta ei taida ihan heti löytää.

mittaa työtömitalla mikä on koko ja hanki milliä pinempi kiintolenkki, sitte vaan dremelillä tehä siitä passeli. itte oon tehny muutaman speciaalin avaimen sillee ite… mielikuvitusta vaa. yleensä nuissa tuppaa olee ruostetta ja muuta sontaa sen verran että ku saa sopivan vääntimen niin homma on enää voimasta/vipuvarresta kiinni.

Taas suosittelen ruuvipenkkiä… Kunnon työkalun puutteessa sain vastaavan auki kiinnittämällä keskiön viisteistä ruuvipenkkiin ja vääntämällä runkoa.

Jep, ruuvipenkkiin kuppi ja rungosta vääntöä.

Kannattaa tukkia se kupin reikä jollain ja kaataa keskiön sisään jotain liuttovaa myrkkyä ja antaa imetyä sinne kierteisiin esim. yön yli ennen kuin lähdet vääntämään jollain työkalulla, itse käytin muistaakseni auton jarrujenpuhdustusspreitä.

mulla ei ollut ruuvipenkkiä eikä oikean kokoista lenkkiä joten päädyin itse kiinnittämään ison wanhan jakoavaimen isolla pultilla ja parilla isolla prikalla tai vastavalla kiinni siihen kuppiin niin ettei lipsunut ja sitten vaan väänsin kovaa.

Ongelma ratkennut. Kovaa vääntäminen ja oikea työkalu auttavat kovasti.