Mistä näitä osia saa?

Jos 440 mm takahaarukka piisaa, niin eiks 63 cm stavanger menis tuohon. Puolet halvempi kuin rivendell.

Long haul truckerissa puolestaan 460 mm perä suurimmassa 62 koossa. Surlylla on tuolle rungolle oma seisontatukiadapteri. Töölön Pyörän Timolla on hieno truckeri ja sieltä varmaan kyselisin tähän vaivaan lääkettä muutenkin

1 Like

En ole Timo, mutta Timon arvion tosta adapterista oon kuullut ja se tais olla suunnilleen “täysin paska”.

2 Likes

lol täähän on ihan rataperä! Vähintään 480 mut mielummin 500+ :wink:

1 Like

Eikö tälle runko-osan speksaukselle ole tosiaan muuta ketjua? Hävettää täällä kysyä, mutta voin jauhaa asiasta, jos se on ok :face_with_peeking_eye:

Rivendellit ovat tosiaan vähän hintavia, etenkin kun päälle tulee varmaan tonni posteja+alveja+veroja.

Surlyn seisontatukiadapteri näyttää lähinnä siltä, että jalka pyörii siinä ympyrää, koska siinä ei ole sellaista “kulmaa” kuten normaalisti, joka pitää jalan paikallaan.

VSF:n rungoissa on takahaarukassa paikka Pletscherin seisontatuelle. Ehkä silläkin pysyisi pyörä pystyssä. Kysyin huvikseen, myyvätkö pelkkiä runkoja esim. keltaisena… Expedition 2022 TX-800 by vsf Fahrradmanufaktur

Oikeastaan mikään pyörän mukana tuleva osa ei kiinnosta, mutta runko voisi olla siedettävä :smiley: Kisapyörät ja lyhyet chainstayt sitten erikseen… sellaisia löytyy jo, en tarvitse lisää.

Ootko tutustunut Inteciin? En tiedä täyttäiskö joku heidän malli keskeisimpiä ruutuja tässä. Seisontajalan paikkoja ei kyllä näy omaan silmääni ainakaan

https://intec.ra-co.de/?lang=en

Pyörän käyttötarkoituksesta riippuen osuvia lankoja voisivat olla esim

2 Likes

Pikkuosa haussa. Tarttisin prestaventtiilin sielun irroitustyökalun, jonka sais kierrettyä talteen venttiilin runkoon tai vaihtoehtoisesti venttiilihattu, jossa on irroitustyökalu mukana.

Saiskohan tollasen jostain pk-seudun kivijalasta ilman, että tarttee kokonaan uusia venttiileitä hankkia samalla? Netistä saan kyllä tilattua, jos ei kaupasta löydy.

Mulla on noita venttiilinhattuja useampi miljoonalaatikossa. Voin jättää johonkin maastokätköön keskustaan :slight_smile:

1 Like

Minityökalun mahdollisessa ketjunkatkaisijassa on myös usein jossain kohtaa tuohon tarkoitukseen sopiva lovi.

2 Likes

kiitos vinksusta! kävin hakemassa

1 Like

Mulla on ollut vuokrattuna Intec F010 Randonneur, siinä oli seisontajalka näin:

Genesis Tour de Fer olisi varmaan tässä segmentissä myös.

110mm bcd chain guardit eivät ole kovin yleisiä. Yksi kiinalainen taho myy näitä, ei kovin edullisesti. 19.26€ |Chainring Guard 52t Bcd 104 | Road Bicycles Chain Guard | 44t Chainring Protection - Bicycle Crank & Chainwheel - Aliexpress

Saakohan noita jostain edullisemmin? Rattaatkin ovat halvempia :upside_down_face:

Vanhoista rattaista oon parikin tehnyt.

mulla olis 5 pulttinen 110 jaolla oleva Maks 44t rattaalle. On ihan “merkkituote”, merkkiä en tosin muista.

Tossahan on Blue Lug -kimppa myös vetämässä niin sieltä vaan. Hyvä tuote ja kevyempi ainakin kuin vastaavan kokoinen nw ratas

1 Like

Nonnih. Onko vaan unelmaa, vai onko tällaista olemassa: etuhaarukka suora 1 1/8", 15mm läpiakseli, flatmount levarikiinnike (mountista voin joustaa ja hommata vaan erilaisen jarrusatula). Materiaalilla ei nyt ihan täysin oo väliä, mutta kai gravel-tyyliset haarukat on pääosin kuitua/alumiinia. Ne muhkeet.

Alkaa usko loppua.

Minkälainen a-c? Ja onko haussa gravel-tyylinen vai mtb? Rengastilavuudella väliä?

Kiekot on 27,5", mutta 28" menisi saleen myös. Jos nämä tiedot käy a-c:sta. Sanoisin, että kiinteä (ei jousto) gravel-tyylinen. 40-45mm olisi varmaan aika maksimi renkaan leveys.

Fyxation Sparta

1 Like

Vau! Onko tuossa irrotettava toi ruodon kartio? Huhhuh!