Mikä runko?

Onko kokemuksia näistä rungoista, ajattelin tuoda yhden näistä Lontoosta ja rakentaa siitä fixien arkikäyttöön?

  • BLB Track Frame (http://bricklanebikes.co.uk/track/) 199 puntaa

  • Surly Steamroller väristä riippuen 300-330 puntaa Tokyo Fixed Gearista

  • BLB / Bob Jackson Collaboration Vigorelli, 475 puntaa Brick Lane Bikestä

Vaihtoehtoisia hankintapaikkoja ja runkoja saa myös ehdottaa :wink:

1 Onko niin, että Bob Jacksonissa keskiö on ylempänä? Tämä lienee hyvä asia, vai?

2 Kuinka tärkeä on ketjunkiristäjä? Sellainen on valmiina BLB / Bob Jackson -rungossa.

3 Onko runkojen mitoituksesta näppituntumaa, oma pituuteni on 174 cm? Surlyn tapauksessa luulen, että osun juuri 53 ja 56 kokojen välimaastoon.

Kiitos avusta!

FILLARIMIES - 21:02, 24.10.2009 »

3 Onko runkojen mitoituksesta näppituntumaa, oma pituuteni on 174 cm? Surlyn tapauksessa luulen, että osun juuri 53 ja 56 kokojen välimaastoon. !

Mä oon 174 ja mulle 53 on ratarungosta aika passeli koko. Näppärä hallita, 56 maantiekonversio oli ehkä hiukka liian iso.

E:Noista Steamrolleireita taitaa olla monellakin. Bob Jacksoneita on Annankadun Urheiluaitassa. Ne on ihan hyvän näköisiä runkoja, mutta omakohtaista kokemusta ei ole.

Kunnallisjte - 21:09, 24.10.2009 »
FILLARIMIES - 21:02, 24.10.2009 » 3 Onko runkojen mitoituksesta näppituntumaa, oma pituuteni on 174 cm? Surlyn tapauksessa luulen, että osun juuri 53 ja 56 kokojen välimaastoon. !
Mä oon täsmälleen sun pituinen, Nykyinen tsygä on ratarunko ja noin kokoa 53, luulisin että 56 voi olla jo turhan iso. Mulla oli maantiekonversio kokoa 56 ja tää 53 on paljon näppärämpi ajaa.
Mie oon 176cm ja mulla on Steamroller 53cm. En ainakaan sitä isompaa suosittele.

Lollerista ja Bobista on ollut foorumilla enemmänkin puhetta. Haku FTW.

1: makuasia
2: makuasia
3: makuasia

Mun vuoro:

1.) on korkeammalla kuin vaikka steamrollerissa. makuasia diggaako siitä vai ei.
2.) tätä tuskin kannattaa käyttää rungon valinnassa ratkaisevana kriteerinä.
3.) 56 on sulle mitä suurimmalla todennäköisyydellä liian iso.

En ole asioinut, mutta saman rungon ?? ( IRO mark V ) saanee himpun halvemmalta tuoltakin: http://cavendishcycles.wordpress.com/

Mitoituksessa rungon korkeutta tärkeämpää on tarkastaa vaakaputken pituus. Rollerissa on suhteessa satulaputkeen pitkä vaakaputki, joten jos olet pitkäjalkainen ja lyhytkätinen/selkäinen, ei mitoitus välttämättä sovi sulle.

Bobeissa on käsittääkseni vähemmän pitkulainen mitoitus, ts. vaakaputken ja satulaputken pituus ovat lähempänä toisiaan. Mä oon 173, ja mulle menis korkeudeltaan jopa c-t 55cm runko, mutta vaakaputken efektiivinen pituus pitää olla alle 54cm.

Kiitos näkemyksistä!! Onko tämä IRO V siis sama runko kuin mitä Brick Lane Bike myy?