Mercier Special Tour de France

Pelastin tänään paikallisesta tuommoisen Mercier Special Tour de Francen kokoa 59cm. Kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö eli alkup. Huretin 10-veet ja patonkimaan kiilapulttikammet hyvillä rattailla. Kannatin ja kippura eivät ole alkuperäisiä, mutta ei kuitenkaan liian uusia.

http://farm3.static.flickr.com/2543/3912972766_d39258c0f5_o.jpg

Toisaalta tuosta olisi hieno tehdä orig. maantiekiituri eli säilyttää suurin osa osista ja myös nuo hyväkuntoiset ja lokarit tavaratelineet. Toisaalta en tiedä onko moiselle oikein käyttöä ainakaan itsellä, kun tuo on kooltaan hieman pieni minulle. Ehkä sitä voisi harkita tekevänsä jonkunlaisen konversion tai puoliherrakulkineen, jollekin kaverille työmatkakäyttöön niinkuin täällä https://www.yksivaihde.net/old/1382. Ehdotuksia?

Koitan laittaa parempia kuvia tuon kännyräpsyn tilalle, kun joudan kuvaamaan…

Oulun keskustan Pyörä-Suvalasta? Siellä on ainakin samanlainen peli juurikin (tai paremmin eilen). :slight_smile:

Sieltäpä sieltä. Ei mikään ilmainen, mutta kohtuu edullisesti lähti silti lopulta.

Jos aiot lokareista ja tarakoista luopua niin pistä PM:ää.

Itse näkisin tuon sen verta arvokkaana tapauksena, että jos millään jaksais koettaisin säilyttää vaihteet. Oulussa tosin vaihteille ei tasaisen maaston ansiosta sinänsä ole isompaa tarvetta, mitä nyt talvella voi joskus kaivata kevempää välitystä (kuin 50/52-16).

Maalipinnan entisöintiin kannattaa melkein kysyä ammattilaisen neuvoa, varsinkin toi yläputki oli tosi kulunut. Muuten varmaankin tiedät miten toimia. Periaattees siis jotain paikkamaalia ja pari kerrosta Bilteman kiiltolakkaa päälle. Tarkemman sävyn voi selvittää vaikka netistä tai ihan mittaamalla (kallista?) niinkuin autojen sävykorjatut maalit tehdään.

Niin ja jos aiot jarruista toisesta luopua, laitahan PM:ää. Kahvoja en kyl tartte.

Sielläpä se mun entinen on, mulla taitaa olla varastossa vielä alkuperäinen kannatin. Pyörää ei ole tarkoituksella maalailti, vain vahattu, ettei korrosio eteneis niin voimalla. Lahjoitin sen yhdelle tutulle pari vuotta sitten, sopimuksella että se palautuis minulle, mutta on lähtenyt näköjään kiertoon

Mercier Special TdF on aikansa keskivertopyörä. Suurin arvo on käyttöarvo. Vomansiirron päivitys tälle vuosituhannelle voisi olla hyvä nuorennuslääke, jos keskiössä ei ole mitään Ranskalaisia ylläreitä.

ismov - 5:53, 14.9.2009 » Sielläpä se mun entinen on, mulla taitaa olla varastossa vielä alkuperäinen kannatin. Pyörää ei ole tarkoituksella maalailti, vain vahattu, ettei korrosio eteneis niin voimalla. Lahjoitin sen yhdelle tutulle pari vuotta sitten, sopimuksella että se palautuis minulle, mutta on lähtenyt näköjään kiertoon
Reilu kerho kokoontuu jälleen. Ikävää tuommoinen, jos haluat, niin otus on lunastettavissa minulta samalla hinnalla, kuin mitä siitä itse maksoin.

Eipä haittaa, on vähä liikaaki noita kulkimia kertyny, ja muutamia tulossa vielä syksyn aikana. Sillä vain, että jos tosiaan aiot entistää, niin se kannatin on tallessa. Tanko oli niin mutkalla, että heitin sen pois. On myös yksi käyttämätön ranskalaiskeskiö hyllyssä, jos tulee tarvetta, niin voin harkita myyntiä.

Ok. Stemmi saattaisi kiinnostaa jos koko natsaa eli onko samanmittainen, kuin tuo mikä siinä on tällä hetkellä kiinni? Keskiölle ei taida olla tarvetta ainakaan tällä haavaa…