Matkapyöräily, pyörämatkailu, retkipyöräily ja pyöräretkeily

mitäs sulla menee noihin kuvassa oleviin? kaikki mitä tarvit vai tuleeks viä reppu selkään? onks noi niinku yön/öiden yli reissuiluun?

Ei reppua ja ahteri kiittää. Oikeestaan kuvan setupilla oltu lähinnä luottokorttitouringia harrastamassa, mutta muutaman päivän vaatteet, evästä, makuupussi jne menee heittämällä.

Edit. Niin tosiaan laukut kuvassa tyhjiä, toi satulalaukku syö hyvin kamaa, eikä heilu pahemmin.

1 Like

right on!

eli mun visio satulalaukusta, runkolaukusta ja pienestä repusta ei oo mitenkään nobon uuvatin fantasiaa n1

1 Like

Joo suosittelen kokeilemaan, ihan hyvät on visiot!

2 Likes



Joskus vuosia sitten pärjäsin fiksi-konversiolla ja käppäsillä laukuilla hyvin viikon Gotlannissa, joku vajaa 800km tuli tunkattua. Nykyään ehkä pakkaan järkevämmin ja vähän parempiin laukkuihin, mut ei se oo aina varusteista kiinni. Frendillä oli sivulaukut ja teltta tartsilla.

E: ja tosiaan repussa 3l juomarakko ja vähän vaatetta ja evästä.

6 Likes

:sunglasses:

1 Like

Oli toki myös Hollannin reissu mutta pisin oli Espanjan läpi, 10 päivää ja tää oli pisin päivä Follow Reeta on Strava to see this activity. Join for free. eli vajaa 1500m nousua. Mutta yleisesti noin 80 km / 1000m per päivä. Pääasiassa tuossa rajoittaa että matkakumppani ei halua ajaa koko päivää.

1 Like

Oliskoha joku 18/46 en ees tiiä. Mutta siis ei oo kiinteä välitys

1 Like

En ajais reppu selässä mitään 20km pidempää matkaa enkä ajakaan.

2 Likes

mikset? (:

Selkä hikoaa ihavvitusti, on tiellä, painaa, vituttaa jne. Mistään varsinaisista pikkurepuista ei kyllä oo kokemusta, mutta en silti lähtisi matka- tai retkipyöräilykontekstissa harkitsemaan. Mielummin vaikka teippaan kamat reiteen kiinni

1 Like

millaset ominaisuudet runkolaukussa tekee siitä sun mielestä kätevimmän? onks se jotain tyylii et ajaessakin aika helposti saatavilla tai jotain muuta?

Mun mielestä runkolaukun hyvyys on siinä, että sinne tungettu paino häiritsee vähemmän kuin vaikka peräporkkanaan tai etukoriin tungettu paino. Eli jos runkokolmiossa vaan on juomapullojen jälkeen tilaa, niin jotenkin se kannattaa täyttää. Mulla on yleensä runkolaukussa työkalut ja jotain muuta painavaa ja sitten siinä vetoketjun pienen raotuksen takana ehkä jotain mitä voi tarvita ajon aikana.

tarkoititko kenties 20m

1 Like

iha reiluu joo, ymmärrän (: mää oon painanu reppu selässä melkein koko pienen ikäni nii jotenki selkäsoija ei sillee harmita. mä kato kelasin et olis ollu jotai ergonomia syitä, tai no ohan sulla toi et reppu on tiellä, mut kelasin kato et jotai tyylii et selkä sanoo poks.

oukkidoukki no täähän on ihan järkevää ja kun mun rungossa ei oo paikkoja juomapullotelineille nii sit mahdollisesti sellanen laukku siihen kolmioon mistä pääsis käsiks juomiin ajon aikana!

yleisesti: onks sellasia runkolaukkuja joissa olis useempi eri osasto? tyylii isompi lokero ja pienempi, nii sit pienempään sais juomapullon ja herkkuja ja isompaan sit muuten vaan roudattavaa

matkalla kuruun mää siis pysähdyin aina juomaan kun ei olkapää taipunu ottaan repun sivutaskusta pulloa. sellanen pikkupaussihan ei haitannu muuten mut katkas vähän flowta ja ohan siinä sit aina se uudelleen liikkeelle lähteminen jne.

Senhän takia noita nyssyköitä ja räkkejä speksataan ettei tarvis kantaa taakkaa selässään.

Ihan sama mitä pyörä painaa kuhan selässä ei oo mitään niin on kevyt olo. :sunglasses:

4 Likes

No ei ehkä millään pikkurepulla hajoa selkä pysyväis-fyysisesti, mut ite ainakin menisin henkisesti rikki. Riippuu varmaan ajoasennosta ja kilsoistakin. Kyllä mäkin arjessa vedän reppu selässä pyörän päällä ja jalan.

aivan validi pointti tämäkin : D

kai se vaa jänskättää ku ei oo mitään kokemusta ajaa pyörällä joka painaa pyörä + kaikkien tavaroiden paino jonka on tottunu kantaan selässä

No jos ei oo rungossa pullotelineitä, niin voi täyttää koko kolmion laukulla ja isoissa laukuissa on yleensä useempi osasto. Mittojen mukaan tehty laukku tietenkin best.

Pullot vaikka sitten bönthöpusseihin.

Painava reppu vaikuttaa ajoasentoonkin, mut joku kevyt ja pieni ei varmaan muuta tee kuin hiostaa.

1 Like

hei jes täähän on tosi helmee kiitsa vaan kaikille.

polkupyäräaiheisen unen lisäks mietin tässä aamulla, että mites te sitte leirissä teette, teltta pystyyn ja laukut irti fillarista sinne telttaan vai jätättekste vaan tyhjät laukut runkoon kiinni vai niinku millasia käytäntöjä / rutiineja teillä on sit ajon jälkeiseen aikaan?


Mulla on satulalaukun kanssa tollanen satulaan kiinnitettävä stabilisaattori eli rajoittaa laukun heilumista ja toimii samalla pullotelineenä.
Sorry en enään muista mistä ostin enkä brändiä.
Vapauttaa näin tilan isolle runkolaukulle. Pönthöpussit vielä listalla.