Malminrinteen ja Ruoholahdenkadun suunnitelmat nähtävillä 23.–30.11.

"Helsingin kaupungin rakennusvirasto suunnittelee Malminrinteeseen ja Ruoholahdenkadulle muutoksia, jotka mahdollistavat raitiovaunuliikenteen ulottamisen Kampista Jätkäsaareen.

Kampin pyörätieverkostoa parannetaan rakentamalla Ruoholahdenkadun pohjoisreunalle kaksisuuntainen pyörätie, joka muuttuu Malminrinteessä yksisuuntaisiksi pyöräkaistoiksi.

Malminrinteen ja Ruoholahdenkadun suunnitelmaluonnokset ovat asukkaille nähtävillä maanantaina 23.11.2009 klo 17.00–18.30 rakennusvirastossa, Kasarmikatu 21."

Suunnitelmaluonnoksiin voi tutustua myös 23.–30.11.2009 verkkosivulla http://bit.ly/2itbky

Palautteet 30.11. mennessä Helsingin kaupungin rakennusvirastoon.

Kommentoin nyt tähän - lähetän palautettakin - mutta tuossa on hyvä idea pilattu sillä, että fillaristille tulee etelän puolella pakkopuolenvaihto jos aikoo pyöräkaistalla ajaa.

Muutenhan toi vaikuttaa varsin sutjakkaalta idikseltä.

mietin tässä omaa vielä nykyistä työmatkaani, joka päättyy malminrinteen kautta ruoholahdenkatu 8:aan. Jos ruoholahdenkadun pätkän ajaisin pyörätien oikeassa laidassa, tulisi minun 8:n kohdalla ensin ylittää vastaantuleva pyörätien puoli, samaan suuntaan menevä autokaista ja ratikkakiskot ja vielä vastaantulevat kiskot ja autokaista ennen jalkakäytävän ylitystä. muuten tuossa ei olisi mitään ongelmaa, mutta oletettavasti pyörätie on korotettuna, joten ryhmittyminen ajoissa esim kiskoille tuntuu hankalalta. tietysti tuo rakennetaan läpikulkuliikenteelle, mutta ihan vain omasta näkökulmasta tuommoinen seikka tuli mieleen.

Toisaalta kyseessä on muutenkin ihan kiva katu pyöräillä, joten itselle tuokin tullee aiheuttamaan vain lisää arvontaa risteyksissä, et mihin mut seuraavaks haluttais asettaa. Toivottavasti tuohon kiertoliittymän tulee jonkinlainen ohjaus lännestä tuleville pyöräilijöille sinne tien oikealle puolelle Malminrinteessä, jottei se pohjoispuolen kaista tule kaksisuuntaiseksi ja eteläinen jää puolelle käytölle.

Mut silti mukavaa, et on muutosta ilmassa vaikkakin kortteli/pari kerrallaan. Tämä silti, vaikka olen kipsattuna Runeberginkadun pyöräkaistojen surkeiden risteysjärjestelyjen takia. Turvallinen ajaminen vaatii siis sääntöjen rikkomista.

konkeli - 13:15, 23.11.2009 » hyvä idea pilattu sillä, että fillaristille tulee etelän puolella pakkopuolenvaihto jos aikoo pyöräkaistalla ajaa.
Erittäin hyvä huomio. Palautetta kehiin.

Kuten sanottua, niin mä laitan palautetta menemään. Mutta mä luulen, että parempiin tuloksiin päästään, jos jokainen heittäis sanan kaks tuonne. Yksittäisen pyörähipin huutelut menee nopeasti taustameluun.

Laitoinpas minäkin palautetta kyseisestä pakko-siirtymästä.

Jotenkin vois kuvitella että toi kaksi suuntainen pyöräkaista on aika hazardi uutuus, varsinkin kun se vaihtuu yhtäkkiä yhdensuuntaiseksi. Talvi, merkinnät ei näy, mummo pimeällä pyörällä, väistöliike, autot… Taidan pysyä ajoradalla.

Kiva että saadaan lisää kiskoja kaupunkiin. Toihan onkin nykyään niin tylsää aluetta ajella, kun ei tarvi juuri lainkaan temppuilla. Mun mielestä alueen kadut vois samalla päällystää myös mukulakivillä.

paikkaisivat vaan ne aukirevityt kohdat kadussa ja siivoaisivat pikisorakasat pois niin se ruoholahdenkatu ois ihan hyva. Ainakin paljon parempi kuin mikaan pyorakaista.

laitoinpas itsekin palautetta ja julkaisenpa mailini myös tässä:

Toni lähetti siten ensiluokkaista palautetta! Hyvä meininki!

konkeli - 11:13, 24.11.2009 » Toni lähetti siten ensiluokkaista palautetta! Hyvä meininki!
mut kirjotusvirheitä lipsahti mukaan :(

Kiitti vinkistä! Laitoin palautetta sivulla mainittuun sähköpostiosoitteeseen. Tunnin sisällä sain vastauksen, jossa kerrottiin 5 ihmisen ehtineen jo antaa palautetta pyöräkaistoista. Kaikki luultavasti tämän sivun masinoimina :slight_smile:

Laitoin tosiaan palautetta tuosta pyöräkaistan linjauksesta. Sain jopa vastauksen:

Järjestelystä on päättänyt kaupunkisuunnittelulautakunta 2.4.2009, jonka päätöksen periaatteiden mukaisesti katusuunnitelma on laadittava.
Jotta aivan turha laittaa mitään palautetta, koska päätökset on jo tehty ja tää on vain nukketeatteria kumileimasimilla... SSDD.

Aika paljon sait aikaan kipsatulla ranteella :wink:

spit - 12:16, 24.11.2009 » Kiitti vinkistä! Laitoin palautetta sivulla mainittuun sähköpostiosoitteeseen. Tunnin sisällä sain vastauksen, jossa kerrottiin 5 ihmisen ehtineen jo antaa palautetta pyöräkaistoista. Kaikki luultavasti tämän sivun masinoimina :)
[fillari-foorumilta](http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=37205) tulee toivottavasti myös jotain, vaikkakaan ei siellä keskustelua ole syntynyt.
Sherpa - 12:18, 24.11.2009 » Aika paljon sait aikaan kipsatulla ranteella ;)
kolmisormijärjestelmällä hitaasti, mutta epävarmasti.
asb - 12:20, 24.11.2009 » Laitoin tosiaan palautetta tuosta pyöräkaistan linjauksesta. Sain jopa vastauksen:
Järjestelystä on päättänyt kaupunkisuunnittelulautakunta 2.4.2009, jonka päätöksen periaatteiden mukaisesti katusuunnitelma on laadittava.
Jotta aivan turha laittaa mitään palautetta, koska päätökset on jo tehty ja tää on vain nukketeatteria kumileimasimilla... SSDD.
Tämä on ihan hyvä pointti, kun aloitusviestin linkin takana kuitenkin pyydettiin kommentteja. Ilmeisesti kaupungin olisi syytä koodata nettisivuilleen sellainen "instant rimshot".tyyppinen nappi, jolla voi antaa palautetta toiminnasta. ylläolevan linjauksen mukaisesti kritiikkiä on turha esittää, joten nappi voisi olla vaikka "taputa suunnittelijoita kannustavasti selkään. hyvähyvä."

Itse sain varsin asiallisen vastauksen, tosin joudun tekemään uuden kysymyksen. Linjaus on kuitenkin vasta linjaus. Tunteeko joku pyöräilevän valtuutetun?

tnts - 12:24, 24.11.2009 »
Sherpa - 12:18, 24.11.2009 » Aika paljon sait aikaan kipsatulla ranteella ;)
kolmisormijärjestelmällä hitaasti, mutta epävarmasti.
^ Mulla on sama järjestelmä aina käytössä. Etusormet nakuttelee kirjaimet ja vasen peukku välilyönnit.

Hyvää palautetta, btw.