MAASTOPYÖRÄT enduro / am / trail / xc / dh / dirtti jne. keskustelu

Täs. Eli ei luultavasti oo.

E: Tuplapostaus.

What, tossahan puhutaan 20x110 mitoista ja sen tarjoamista boost& non-boost standardeista. ” XC and Trail bikes get a pass on this one. If your bike uses a 15mm axle, as nearly everything outside of a full blown DH bike does, you can go back to watching videos on Pinkbike. Nothing to see here.”

Rockshoxin omien sivujen mukaan, https://www.sram.com/en/rockshox/models/fs-yari-rc-b1
Näyttää samalta paperilla ja kuvassa ja sanois että 110 boosti on

e. Varmistelen vaan teiltä fiksummilta, koska en usko rcz:lta saavani kovinkaa nopeeta vastausta jos sielt kysyn

Ah juu nyt taisin itsekkin mennä sekaisin. Juu 15 x 110 on jo se “boost” versio vanhasta 100mm akselista, joten kyllä tuon pitäisi toimia! 20 x 110 on akseli, missä erikseen boost ja non boost.

Ihan ns. normaali 15x110 (boost) näyttäisi selkeästi olevan. Mutta miten tuo hinta? Mulla näyttää 519 eur?

Rcz tarjouskirjeessä koodi jolla saa tosiaan ton 259,99€ + jotain alveja

RCZSDD koodilla viel huomisen toi ale voimas. Laitoin tilaten nyt tommosen sit.

Yari 29+ taitaa olla a-c mitaltaan normi 29 jaria jotain millejä pidempi, ja oletettavasti e bike speksien vuoksi vähän painavampi. Sitä onko tällä merkitystä tuolla 259 € hinnalla en kommentoi, ja saat ainakin 2.6" kumin eteen kunnon moto lokarilla halutessasi. Mukavaa että projektisi etenee vauhdikkaasti :).

Mjep näin vähän uumoilin ton speksin kans mut kelasin et sen väärtin verran ehkä säästää. Speksaa sillä rahalla sit jotai muuta fiksua. Kattellaan kunhan joskus osat saapuu ja saa pyörän pyörilleen.

Ui jumpe. :open_mouth:

Itellä vaihtu runko Evolink 140 → 158.
Keula pidennettiin suoraan 180mm.
Kaveri teki custom-dekaalit.
Tänään eka kunnollinen lenkki, on se kyllä melkonen enskatykki.

Vanha ja uusi

E. Täysjoustot tuli kokeiltua ja taas paluu tuttuu ja turvalliseen.

palstan menneisyys ja nykyisyys somasti päälletysten.

Kumpi on kumpi

Toisella on ajettu vuodesta 2011 alkaen. Toisella ei ole ajettu.
E. Osat on laatikkojen aarteita.

mut kumpi on vanha ja kumpi on se uus?

Frankton - 22:30, 9.1.2020 » mut kumpi on vanha ja kumpi on se uus?
Uusi tietysti edessä. Vanhassa on sitten vuonna 2011 käyttöön otettu Kingin takanapa täysin toimivana edelleen. E. Vanha siirtyi pojalle. Katsotaan onko se vielä 2030 ajokunnossa.

Kasailen pitkästä aikaa maastopyörää ja oon selvästi jäänyt asioista jälkeen, kun mulla ei nyt ihan täyttä selvyyttä ole noista nykysistä akselityypeistä.

Rungossa on 12x142mm perä ja siinä on tollanen Syntace X-12 akseli. Mulla pitäs siihen nyt oikeanlainen takanapa osata ostaa. Oiskohan tämä tai tämä tohon sopiva ja kumpaa kannattis tollaseen “jokapaikan höylään” laittaa? Lisäksi jarrulevyt on kuitenkin 6 pultin kiinnityksellä, niin toimiiko tuollaiset centerlock adapterit mitenkään vai kannattaako suoraan ostaa sitten 6 pultin levylle tarkoitettu napa, esim. tämä? (Joka kylläkin näyttäisi olevan heti 100g painavampi)

Osassa navoista lukee myös E-thru. Mitä tämä meinaa?

Lähtökohtaisesti nuo Shimanon navat ovat kyllä aina hyviä käyttöpyörään. Hyvin suojattuja ja kestäviä. Adapterit varmaan toimivia, mutta itse jättäisin pois jos mahdollista. Itselläni on samankaltainen novatecin napa. Juu on hieman painava, mutta todella laadukkaan oloinen ja vapaarattaan ääni ei ole äänekäs. E-thru viittaa sähköpyöriin. Onko sitten kestävämpi jollain tasolla!? Siitä ei ole tietoa.