Maantiepyörät ja -pyöräily / speksaus ja fiilistelylanka.

Spedet on jees, voi ottaa harha-askelia. Ja esimerkiksi joku PD-A600 kamalasti missään häviä.

Polkimilla ei oo mitään vaikutusta kuinka kovaa kuljet kunhan on lukkopolkimet. Mulla on maantie ja mtb kengät samaa mallia (sidi wire ja sidi drako) eikä niiden välillä oo muuta eroa kuin että mtb polkimissa on floattia.

netspider - 22:29, 21.7.2020 » ^^ hieno pyörä, mutta miksi spd-polkimet kun näyttää kuitenkin ihan kovaa-ajopyörältä?
SPD-SL on kisapyrkyreille. Muille SPD riittää ja on käytännöllisempi.

Pyydän etukäteen anteeksi tätä kerettiläistä skeidaa.

^ aa nii et henkilökohtaisilla feeliksillä estetiikan ja tuntuman suhteen ei oo väliä, koska on rädikaalia vetää vastavirtaan vaikka väkisin…?

En usko, että asb tässä sotaa hakee. Velorutionin teeseihin taisi viitata.

#34 tosiaan

Tuleehan noita lueskeltua, kiinnostavat pohdiskelumielessä kun monissa on vissi kokemusperäinen pointti, mutta kovin tai ollenkaankaan orjallisesti en itsekään kyllä noudata.

Esim. on maasto spd:t, pumppu rungossa, hieman kämäiset varusteet kaiken kaikkiaan: minkään värisävyn takia en rupea toimivaa roinaa dumppaamaan.

joo o, VELOMINATIN teesit on ihan hauskaa huumoria ja onhan se ihan järkevää käyttää mitä omistaa, mä oon vaan äärimmäisen allerginen shimanon maastospeduille ja niihin hommiin valitsen minä päivänä tahansa crank brothersien tuotteita ennemmin ja lisäksi itsellä vaan on sekä maastureita, että maanteille pyöriä niin vitusti, ettei niillä kaikilla kerkee edes ajaa… ni ei oo koskaan ollu tilannetta, että ois muita ku flättipedaaleja liikaa :stuck_out_tongue:

spd:n suurin ja olennaisin ongelma on se etta lahes kaikki yhteensopivat kengat on niin susirumia ettei kehtaa olla.

?

Suurin osa kaikista pyöräilykengistä ovat susirumia. Sama jakauma SPD-SL ja SPD mitä kehtais käyttää ja mitä ei.

grep - 11:59, 22.7.2020 » https://quoc.cc/collections/ ?
Meh.

Mikä on hyväksyttävä kenkien väri?

Ei kai kukaan oikeilla fillarikengillä ilokseen kävele? Ja jos näin, saahan ne olla suorittamisen väriset. Tää nyt vaan oma mielipide.

Värit:

  • musta
  • valkoinen
  • semmonen hologrammiväri
  • harmaa

ei:

  • ruskea
  • keltainen
  • punainen
  • kuvioitu tms monivärinen
karzan - 8:09, 22.7.2020 » mä oon vaan äärimmäisen allerginen shimanon maastospeduille ja niihin hommiin valitsen minä päivänä tahansa crank brothersien tuotteita ennemmin
Sama mut toisinpäin. Omien kokemusten mukaan Shimanot toimii, ja kestää, eikä maksa oikein mitään. CB:n kanssa saa olla vaihtamassa klosseja, jousia jne. kerran kuussa, maksavat sikana ja muutenki on vähän semmosia. Hienon näkösiä tosin ovat.

joo mun mielestä shimanon speduja ei voi väittää toimiviks hyvänäkään päivänä samassa lauseessa, jos oot sellasilla yrittänyt ikinä esim. cyclocross rataa ajaa edes leikillään, mutta nää on näitä…

Shimanossa ongelma on se että jos kenkä ei ole just oikean kokoinen niin pohjallinen ei ota kiinni polkimeen(vaikka ottaisi niin 10 minuutin kävely kuluttaa sen liian väljäksi) ja kengät hyppivät ylös ja alas polkiessa, tähän lisätään vielä vitusti floattia johon et voi vaikuttaa niin poljintuntuma on paskempi kuin fläteillä ajettaessa.

CB polkimilla saat säädettyä väljystä muovisilla palikoilla jolloin kenkä on tiukasti polkimessa kiinni.

hemmetin hemmetti - 13:23, 22.7.2020 » Värit: - musta - valkoinen - semmonen hologrammiväri - harmaa ei: - ruskea - keltainen - punainen - kuvioitu tms monivärinen
Huh. Ois tullu kalliiksi jos Sworks 7 Saganit ei ois saanu vihreätä valoa täällä.

Tulin vain sanomaan että onhan nyt SPD-SL noin kaksin verroin enempi solid tuntumaltaan kuin SPD. Putkelta vetäessä ero on huomattava. Tuskin sillä paljon watteja säästää mutta tuntuu vaan niin paljon paremmalta. SPD on lähinnä kompromissi, joka on tietyissä olosuhteissa (lue: ei-pelkästään-maantielenkkikäyttöpyörissä) tehtävä.

karzan - 17:13, 22.7.2020 » joo mun mielestä shimanon speduja ei voi väittää toimiviks hyvänäkään päivänä samassa lauseessa, jos oot sellasilla yrittänyt ikinä esim. cyclocross rataa ajaa edes leikillään, mutta nää on näitä...
Oon yrittäny ja onnistuin, samoin kuin n. 80 % maailman cyclocross-ammattilaisista, mm. hallitseva maailmanmestari.