M/V: Soma Analog 17" runko + osia (vaihto maantie tai Surly...)

Myyn pari vuotta työmatkaa ajetun Soma Analog -rungon, koko 17" eli M. Tälle ei ole enää ollut tarvetta kun työmatka lyheni.

Itse olen 175cm ja varmaankin runko sopisi parhaiten hieman pienemmälle kuskille. Noin 170cm lienee optimi.

Soma Analog on siis tällainen vähän laadukkaampi maasturirunko, jonka ominaisuuksia mm Tange liukuvat dropoutit, sopii siis sinkulaksi varsin hienosti. Rungon materiaali on Tange Prestige teräs, lisätietoja ja geometriat: http://www.somafab.com/archives/product/analog

Runko syö 27.2mm satulatolppaa, keskiö on 68mm BSA, emäputki suora 1 1/8", eli tästä eivät asiat enemmän standardeiksi enää muutu. Kiinnikkeitä löytyy tarakoille ja lokareille. Runkoon mahtuu myös 27.5" -takakiekko, sopivan keulan kanssa tätä voi siis ajaa myös uudessa muotikoossa. Uudempaan Soma B-sideen verrattuna saa silloin lähinnä korkeamman keskiön. Vannejarrukiinnikkeitä ei ole.

Olen lisännyt runkoon heijastinteippauksia ja kiveniskusuojakalvoa heti uutena. Keskiön alle olen porannut 1mm vedenpoistoreiän. Emäputki on feissattu suoraksi myyjän (mosquito bikes) toimesta.

Työmatkakihnuutuksen seurauksena rungossa on pienä naarmuja ja hankaumia maalipinnassa, ei kuitenkaan mitään isompaa.



Mukaan tulee myös satulatolpan panta (30mm) ja valinnan mukaan joko ei ohjauslaakeria, uudehko Ritchey WCS-laakeri tai kuvissa näkyvä King Sotto Voce(musta).

Runko: 500€

Ritchey: +20€

King: +120€

Lisukkeeksi löytyy vielä jarruja yms, jos tarvetta on.

Vaihdossa kelpaa saman kokoluokan Surly Krampus tai ECR -runkosetti tai sitten teräksinen sielukas maantierunko kokoa noin 54.

Tiedustelut: tomi.lapinlampi@gmail.com

Sijainti: Lappeenranta. Runko kulkee helposti mukana esimerkiksi Helsingin seudulle.

  • Tomi