M: Spring St. -fixie

Myynnissä omin pienin käsin kasattu, totaalisen ajamaton = uusi fixie suoraan omalta pajalta. Runko Tunskan Retki Super vuodelta -77 (about). Koko (C to T 56 cm). Schwalben Blizzardit alla Alex Rimseillä (Pyörähuollon Okka kasannut), takana Surlyn 130 mm ja edessä Shimppu pikalinkulla. Välitykset 42/16. Huom! Etujarru löytyy. Speduina Ritcheyn SPD-yhteensopivat punaiset paholaiset. Erikoisuutena vakuutusyhtiön hyväksymä Bastan kiinteä lukko ja 2 kpl uusia avaimia… Eikun terassille. Pyörä Kajaanissa. Liikkuu Matkahuollolla vaikka mihin, ja jollain akselilla omalla kyydillä myös Helsinkiin. Hinta:500

Kuvia löytyy lisää täältä Fixien kuvia

Matero Petri, petri@mylly.fi, p. 0443737376

Sori nyt vaan Petri mutta valitettavasti koen ikäväksi velvollisuudekseni leikkiä poliisia ja ilmoittaa että 500€ on aika kova hinta suhteessa siihen mitä on tarjolla. Vaikka olisi käsin uusista osista kasattu ja ajamaton. Vanha ‘Tunska’ ei muuksi muutu vaikka sen maalaisi minkä väriseksi.

Mutta ehkä kannattaa yrittää huuto.nettiä, ei sitä koskaan tiedä.

ps. en muuten tajua mikä tää Spring Street-läppä oikein on?

Moi,

no, hieno velvollisuus sulla. Otetaan vinkiksi. Harrastuksesta kyse ja kasailen näitä aina kun löytyy jotain kiinnostavaa. Hinnoittelusta sen verran, etten edes ole omalle työlleni laskenut tähän “katetta”. Hinta muodostuu täysin osista, laakeroinneista sekä maalauksista yms. Käsittääkseni jokaisella on oikeus nimittää omaa kasaamaansa rompetta (kuitenkin ideointi on tapahtunut allekirjoittaneen omasta toimesta) millä nimellä tahansa ja tuo nimi nyt sattuu tulemaan kotikatuni nimestä. Jos takaan sillä mielenrauhasi, niin voin toki ottaa sen pois myynnistäkin täältä. Ja ainahan voi tehdä tarjouksia. Auttaako asiaa, jos sanon, että lähtee 400 ekulla?

Hyvää päivänjatkoa hauskan harrastuksen parissa.

Ps. Niin, ja jos sulla on vanhaa mielenkiintoista runkoa varastossa, niin mielelläni ostelen pois lojumasta ja teen siitä pyörän.

Tartun täkyyn: minulla olisi 3 vanhaa runkoa, jotka minun on siivottava pois tieltä ennemmin tai myöhemmin lähestyvän muuton sekä akuutin tilanpuutteen vuoksi: 2 kpl Monarkin runkoja haarukoineen (toinen 50- ja toinen 60-luvulta, olettaisin. Fauber-keskiöt.) ja 1 Tunturi (muistaakseni keskiössä on ranskalaiset kierteet. Haarukka on vääntynyt ja ruostetta siellä sun täällä.). Sijaitsevat Helsingissä, jossa niitä voi ihastella.

Eivät nuo mitään kummoisia ole, mutta kilometrejä niillä on vielä edessä.

“Lurk before pissing off regulars.”

Jos asiallinen ja rakentava palaute ei kelpaa, niin kokeile huviksesi laittaa toi 500 euron totaalisen ajamaton ja uusi 1977 tunturifixie vaikka Grandiosa Massiivin myyntipalstalle.

Edit: Ja kun tolla Spring Street-läpällä ei ole mitään merkitystä kenellekään muulle, kuin sulle, niin olis järkevämpää laittaa topicciin suoraan vaikka “M: Tunturi Retki Super fixie 56cm uusilla osilla”. Toimintamalliohjeita ilmoituksen laittajille - Myydään - Yksivaihde.net

Palaute toki kelpaa, ja myönnän, että hinnoittelu on hankalaa. Kirjoitetun tekstin sävyä on aina hankala tulkita = reagoin varmaankin vähän liian vahvasti. Jotta palautteesta saadaan rakentavaa, niin vinkkejä hinnoitteluun otetaan vastaan. Eli, paljonko on tarpeeksi teidän mielestä? Siitähän se keskustelu lähtee…

K-Mikko, onko sulla heittää kuvaa noista vanhemmista rungoista?

Jokainenhan saa hinnoitella kamppeensa niinkuin haluaa. Kuitenkin ehkä kannattaa huomata ettei täällä kovin montaa sataa olla myynti-ilmoissa pyydetty vanhoista ei-hifi-teräksisistä rungoista tehdyistä konversioista, jos jo jonkun Reynolds runkoisen maantiepyöräkonversion myyminenkin menee hankalaksi yli kahden sadan.

Kun jonkin verran lasket hintaa niin eiköhän tuo mene kaupan kun kevätaurinko alkaa polttelemaan kesäfillaristien taskuja. Huuto.net auttaa.

Uskallan sanoa puhuvani muidenkin puolesta kun sanon että meillä on täällä ajatuksena pitää jonkinlaista yhteisöä yllä, johon kaikki ovat tervetulleita, myös sinä uutena jäsenenä, tervetuloa vaan, mutta siihen liittyy myös että meininki pyritään pitämään kaikin puolin reiluna.

Ja koska 500€ vanhasta Tunturista EI ole millään tavoin reilu tai perusteltavissa oleva hintapyyntö niin katsoin velvollisuudeksesi tuoda mielipiiteni esiin. Ei sen kummenpaa.

Mutta hei, toisaalta mä oon täällä se kaveri joka diggaa sateenkaaren väreihin anodisoiduista njs-leimatuista komponenteista, hiilariaerokiekoista, vintage ratapyöristä ja muista älyttömyyksistä. Eli ehkä en vaan osaa arvostaa riittävästi kotimaista polkupyöränrakennusperinnettä. :wink:

Totaalinen offtopic: K-Mikko mua vois myös kiinnostaa nuo Monarkit, eli jos kuvia löytyy niin…

Mun mielestä tässä Tunturissa on huonossa rungossa kiinni liian hyvät osat. Eli etsi, Howler, parempi runko, siirrä Tunturin osat siihen ja rakenna Tunturistasi halvemmilla osilla se mainitsemasi terassiajoneuvo.

jussi Mutta hei, toisaalta mä oon täällä se kaveri joka diggaa sateenkaaren väreihin anodisoiduista njs-leimatuista komponenteista,
Pistä tänne ne kilkkeet, niin anodisoin sulle asevelihintaan käsintehtyinä liukuvärjäyksinä kaikki sun njs:t..=)

Kiitos tervetulotoivotuksesta. Nyt tämä alkaa olla rakentavaa. Sori Jussi, kun en oikein laittanut oikeita sanoja oikeaan järjestykseen. Laskeskelin varmaan vähän liian yksisilmäisesti noiden palikoiden arvoa. Jospa sille jostain omistaja löytyy. En kuitenkaan ihan hirveällä tappiolla viitsi tuosta luopua (toisaalta ei oikein ole tilaakaan…). Koitan vaikka kaupata sen jollekin “hipsterille” tässä kevään mittaan :slight_smile:

Mistä saan muuten kätevimmin tietoa ajoporukoista/kokoontumisista? Olen valumassa täältä pohjoisesta kevään mittaan etelään ja luonnollisesti nämä pohjoisen ajot hiljenee. Kyseessä siis fiksailua ja enskaa toisella kalustolla.

basti, panen korvan taakse. tarjous on houkutteleva

mulla olis ehkä yks stemmi, hmmm.

Reaaliaikainen foorumi. Pitäsköhön lähteä kouluun…

jussip, kiitti vinkistä. Mulla on täällä pohjoisessa aika hyvä tilanne, koska saan max. 50 euroon hiekkapuhallutettua ja pulverimaalautettua noita runkoja. Värejäkin löytyy kiitettävä määrä…

howler, täältä foorumilta kaikki meidän ‘ohjelma’ löytyy, tsekkaa ensin vaikka ‘fiksikeskarit’ ja ‘fiksulauantai’ keskustelut ja sitten vaan mukaan toimintaan. kaljaa juodaan ja pooloa pelataan jengillä jne. aina on mukavaa ollut.

ja jotain oikeita maantielenkkejäkin kai on suunnitteilla kevään tullen.

Hyvä, tästä jatketaan. Tuo kalja-osio etenkin kuulostaa asialliselta, ettei mene liian vakavaksi…

Kannattaa katsoa uusien fiksien hintatasoa vaikka täältä ja suhteuttaa oma hintapyyntönsä oikein…

Yksinkertaistaen voisi kai sanoa, että mitä enemmän jää tilaa takarenkaan ja satulaputken väliin, sitä arvottomampi runko on…

cog - 10:38, 26.2.2009 » Yksinkertaistaen voisi kai sanoa, että mitä enemmän jää tilaa takarenkaan ja satulaputken väliin, sitä arvottomampi runko on...
[I WIN!](http://farm4.static.flickr.com/3059/3067896194_58698c634c.jpg)