M: Peace9r -08, M, Reballa tai ilman

Ajettu yli 500 ja alle 1000 km. Luulisin, mittaria ei ole ollut.

nykyisellään alkuperäisestä poikkeavaa:

  • 09 mallinen 80mm reba
  • shimano 520 -lukkopolkimet

Pitäisi saada aikaiseksi Reban tilalle se orkkiskeula, mutta voin myydä Reballakin. Ihan tarjousten mukaan. Ilman Rebaa ajattelin hinnaksi 360e.

Takaratas nyt 20, mutta taitaa olla yksi 18-hampainenkin tuossa jossain. Itse asiassa löytyy myös 21 sekä saattoipa olla 14 ja 16 myös laatikossa. Noista mikä tahansa tulee mukaan.

Hintaan kuuluvat kahdet jarrupalat varalle.

j u m i n y ät g m a i l piste c o m

Mihinkäs se edit-namiska katosi yön aikana…

No, menkööt sitten näin, väri on luumu ja ketju on juuri vaihdettu. Niin ja fillari on Vantaan Ruskeasannassa.

juminy - 4:23, 1.9.2009 » Mihinkäs se edit-namiska katosi yön aikana... No, menkööt sitten näin, väri on luumu ja ketju on juuri vaihdettu.
Editointi onnistuu vain rajallisen ajan.

minkä mittaselle kuskille toi sopii?

ed: kysyn näin typerästi koska maastopyörät on mulle uus juttu. kiinnostaa ihan oikeesti.

Itse olen 180cm. Sanoisin, että 177cm - 185cm voisi olla sopiva haarukka. Riippuu tietty muistakin mitoista ja mieltymyksistä, esim. 175cm kuskilla alkaa ehkä jalkojen pituudesta riippuen tulla standover vastaan ja jos taas pitkät jalat tuon mittaisella, niin sitten alkaa kysellä lyhempää stemmiä.

Fillarin mitat löytyvät tuolta kohdasta geometry:

Myös vaihto mahdollinen. En tiedä mihin muuhunkin kuin tuohon toisenväriseen (se ryssänsinahtava, vaiko onko enemmän vihreään kantillaan) -08 peace9riin samassa koossa. Ehkä joku tricrossin tyyppinen voisi mennä läpi. En kyllä tiedä mitä sellaiset maksavat (eiks ne ole aika halpoja?), että ollaanko tonteilla tai naapurissa.

Miten olis, kiinnostaisko vaihto Konan Paddy Wagoniin? Viime vuoden mallia, ehkä pari tonnia takana. Nyt kiinni suora tanko ja jarrutkin, mukaan droppis tanko ja takanahan on flipflop-napa, saapi fiksiksi tai sinkulana vain :slight_smile:

No niin, se Paddy Wagon olisi kiinnostanut, mutta:

Tuossa keulanvaihdon jälkeen ajattelin vielä kertaalleen tarkistaa keskiölaakerin kunnon. No sepä oli aivan moitteeton, mutta EBB oli jumissa. Sain sen liikkumaan, mutta huonosti ja lisäksi kiristyksestä huolimatta jää pieni klappi (tuntuu ajossa, ei sitä käsin huomaa). Siellä lienee siis joku hiekanjyvä tai jotain sellaista EBB:n ja rungon välissä. Täytyy irroittaa kammet ja keskiölaakeri, että saa EBB:n ulos ja putsattua ja tutkittua mikä siellä kanittaa.

Muutenhan tuo olisi jo tehty, mutta kun keskiölaakeri ei ole HT2 eikä neliskantti. Se lienee siis octalink eikä sellaiseen ole minulla kammen ulosvedintä. Itse laakeri taitaa totella hooteekakkosen kalua, ainakin näyttää vähän siltä vai olisikohan sittenkin pienempi…

Että semmosta, eipä tuota nyt voi myydä tai vaihtaa ennenkuin EBB:n ongelma on selvitetty ja korjattu. Pois myynnistä siis toistaiseksi.

EBB liikkuu taas ok. Eli jos joku moisen pelin haluaa, niin voisi kai tuon vieläkin myydä. Sinkuloita on toinenkin, joten kyllähän tämä joutaisi kiertoon. Reba ei enää ole myytävien tavaroiden listalla.

Kerrataan tärkeimmät: koko M, 2het ylimääräiset jarrupalat messiin eli pykälään, öö… no… hinta noineen vaikka sen 360e. Simpan 520-lukkopolkimet ja ne orkkisflätit. Lukoista toinen taitaa vähän naksua, tai ainakin naksunta loppui kun laitoin orkkisflätit kokeeksi. Se kuva on tuossa ylempänä.

Ja tuota… vaihdossa ei kannata nykykäsityksen mukaan tarjota mitään, fillareita jää neljä, vaikka tuon joku poistaisikin.

Edit: niinno voi sen rebankin myydä, mutta ainakin edellinen, joka kysyi sille hintaa poistui kai kulman taakse nauramaan.

Tilanne ohi. Saa poistaa.

Eli kk sitten päätinkin pitää tämän. Enpä ole sen koommin ajanut kuin yhden lenkin ja käynyt kerran kaupassa tällä, joten joutaisi kyllä kovempaan käyttöön. Laitoin ne simpan lukot takaisin enkä mitään naksuntaa ole enää huomannut, joten eiköhän ne ihan ehjät ole.

Myyty!