M: Monark Sport Racer 53cm runko + kilkkeitä

Morjens!
Syysiltaprojektiksi varmaan kelpaa (jos kelpaa). Kuvia löytyy täältä ko. jätelavamonarkista.

Oon purkanu tuosta irti jo kaikenlaista tilpehööriä. Tallella on vielä lokarit ja satula tolppineen. Ketjuavain puuttuu niin ketjut roikkuvat vielä mukana ja shimanon vaihtaja koristeena. Etuhaarukkaa en saannut irti, varmaan tarvii vasaraa, asiantuntemusta ja CRCtä. Runkolukko (auki) löytyy, mutta ei avainta eli menee varmaan sahailuksi. Seisomatuki löytyy kanssa, jos sen haluaa pois niin joutuu runkoa taas sorvaamaan.

Ihan nyyppä olen näissä yksivaihdetouhouissa ja tällä foorumilla, joten hintapyyntöä en osaa asettaa. Selailin foorumia, mutta tuntui olevan vain parempaa tarjolla. Jos joku guru osaa jonkin hinnan heittää niin hienoa olisi.

Esittelyn vuoksi juuri aloittelen itse vanhan tunturin parissa ensimmäistä yksivaihdeprojektia. Saa nähdä tuleeko mitään, pääasia on oppia pyörän anatomiaa, puuhastella ja saada ajopeli viimeistään ensi kesäksi.

Hintapyyntö: ???
Sijainti: Pasila
Toimitus: Nouto

Mulla on työn alla faijan vanha aivan samanlainen monarkin sport racer. Ostettu kuulemma samana keväänä kuin synnyin vuonna 83.

Runko on kunnon patarautaa eli aika helvetin painava ja keskiö on tosiaan tuota mutkafauberia eli uusien kampien + keskiön hommaaminen voi olla hankalaa. Toisaalta runkoon menee nätisti lokarit kiinni ja näköjään olivatkin vielä tallella :slight_smile: Kyllä tuosta sinkulan saisi tehtyä syksyn ajoihin, mutta fiksiaihioksi en sitä suosittele.(Pahoittelut offtopicista)

Aina on hyvä saada hieman lisäspeksejä.