M: Ajamaton Nishiki-fiksi, 56cm

Käyttämättömään 80-lukulaiseen Nishikin Trim Masteriin kiinnitetty seuraavia uusia osia: Kiekot (Miche Primato Pista -navat, DT:n pinnat ja Velocen kehät +Contin 28mm Ultra Sportit), Suginon 175mm:n kammet+ Suginon keskiö. Kuvien istuin ei ole myynnissä, tilalle vaikka valkoinen Arione. Kuva tässä: Tämä domain on varattu | www.kuvaboxi.fi

Hintaa 650€. Pyörä Kokkolassa.

Viestit mieluummin s-postiini: tapsa53(ät)luukku.com

en yritä nyt pilata myynti-ilmoitustasi mutta mua ainakin pelottais ajaa kiinteänä maantierungolla ja 175mm kammilla

Mutta 170mm on sit ok?

^ oletusarvoisesti “paremmat”. jopa ehkä turvallisemmat.

ei oo kiva kokemus jos kurvissa polkimet rouhii katua…

On tietenkin ‘turvallisemmat’, mutta onko se oikeasti tuosta viidestä millistä kiinni?

Se voi hyvin olla juuri siitä viidestä tai mieluummin 10 millistä kiinni, etenkin kun maantiepyörissä on yleensä keskiö suht. matalalla.

Ja koska kyseessä on ajamaton fillari niin et ole itse kokeillut kanttailla tolla?

Hatusta vedetyillä mitoilla äkkiä laskien väittäsin, että eroa kallistaessa on joku 3 astetta, kun kammet vaihtuu 175mm->170mm. Onko nuo kolme astetta sitten kriittisessä kohdassa, sehän on rungosta ja ajotavasta kiinni.

Tossa kannattaa kans huomioida se, että kammethan siellä ei kolise, vaan polkimet. Pitkät kammet + leveät polkimet on jokseenkin hasardia meininkiä. Ei siinä, kyllähän se onnistuu, mutta kannattaa tiedostaa.

nimim. Vigorelli + 170mm + shitmanon maastolukkikset = touchdown kerran tai pari

Kun kerran alotin, niin laskin nyt sitten senkin, että vaihto keskivertoavopolkimista lukkoihin vaikuttaa suurinpiirtein saman verran(tai ehkä jopa hieman enemmänkin), kuin tuo kampien vaihto.

^ varmasti totta molemmat yllä olevat.

mutta ehkä kysymys kiteytyy siihen että onko vastuutonta myydä 175mm-pitkillä kammilla varustettu fiksi joka saattaa jossain tilanteessa olla vähän hasardi ajaa? …ja jollaisella toisaalta ei itse mahdollisesti ole edes ajanut.

EDIT.
tästä lähtien lupaan yrittää pysyä poissa enää sotkemasta muiden varmaan ihan vilpittömällä mielellä jättämiä myynti-ilmoituksia. anteeksi.

Tunnen pyörän omistajan ja tiedän hänen tarkoittaneen pyörän leppoisien kesäiltojen maantieajeluun. Mutta sitten monivaihteinen voitti. Katsokaapa saman kuvasivun kotipolttoista sinivalkoista pyörää !

Ostakaas pois hieno Nishiki selvästi alle rakentelukustannusten.

Mun silmään osui siinä galleriassa eräskin le jeune-ratapeli…

Onhan näissä vähän sellainen caveat emptor -meininki, toisaalta taas, ainakin kampien pituus oli reilusti mainittu.

Hinta alle rakentelukustannusten 650€ ? VS. hinta 650€ → https://www.yksivaihde.net/old/1004

Heh, vakuutusyhtiö taitaa olla ainoa paikka missä fillarin arvo on osiensa summa (sis. työt, jos oikein hyvin puhuu).

Kuvittelin laittavani laitteesta myynti-ilmoitusta mutta menikin Arvostele mun ajopeli puolelle!Jos kampien pituus ym. häiritsee niin voin toki myydä tuon osinakin jos jotakin sattuisi kiinnostamaan?

Tapio, tästä on täällä aiemminkin puhuttu mutta kaikki ei tykkää siitä että tänne rekisteröidytään vaan myymään tai mainostamaan muualla myynnissä olevaa tavaraa. Sen takia on olemassa keltaiset pörssit sun muut ilmoitussivustot.

Tämähän on harvinaisen selvä asia Pyydän anteeksi aiheuttamaani häirötä,enkä tule tälle palstalle enää häiritsemään herroja!

:smiley:

Jos nyt multa kysytään niin ilomielin saa täällä palstalla myydä tavaraa vaikkei muuten kirjoittelis. Vaihtoon menevän tavaran saattaminen mahdollisimman monen tietoon on kaikkien etu. Ei tarvi lukea kaikkia myynti-ilmoja jos ei kiinnosta. (Joo, ei kysytty multa… :))

Ja jos nyt fiksiä ostaa niin sopis tietää ite sen verran että kammet voi kolista mutkissa jos ovat pitkät. Fiksillä ajo on aina jossain määrin hasardia, niinku millä tahansa pyörällä, ei 5-10mm lyhyemmät kammet sitä poista. Vaikka totta, 175mm on aikas pitkät maantierunkoon.

Tää on siis vain mun mielipide, en sano vastaan kenellekään joka on toista mieltä. :slight_smile: Onnea vaan myyntiin. Hintapyynti on kyllä mustakin korkea.

Sen siitä saa, kun laittaa myynti-ilmotuksen keskustelupalstalle.

Mutta sehän on tosiaan vaan hyvä, että täälläkin tarjontaa löytyy; helpompi löytää tarvitsemansa.