Lukkopolkimien elonkaari, kokemuksia?

joo ja ei kai vatkaimista ole mitään muuta kuin SL:ää kannattanut koskaan ostaa…

Jarkolla ja Konkelilla viisauden sanoja. SPeDet ja niiden klossit kerää möyrintäolosuhteissa shittiä siihen malliin että niitä joutuu välillä aika väkivaltaisestikin poistelemaan. Hain paikallisesta XTR:t ja ylimääräiset klossit. Vähän ajetut XT:t menee fiksiin ja noi hipommat notkuun. Sitten täystuoreet klossit kesäkenkiin ja säätöhommiin. Kun ei enää skulaa ( tai mielellään hieman ennen sitä ) klossit vaihtoon. Mahdollisimman vähän säätämistä siis. Katotaan, metsä ja kalliot eli muta ja kolhut, kaupunki ( paljon irrottelua ja takas kiinnittämistä ) + kiinteä välitys sekä talvisin tiesuola noita käsittääkseni eniten rassaa. Runsas kävely tietty kuluttaa klosseja aika lailla, puhumattakaan jostain krossatessa jalkautumisesta kovalla alustalla.

Mulla on tällä hetkellä maantiepolkimet ajossa, ne klossit kuluu kävellessä silmissä…

Joo eikä se kävely kovin herkkua niillä ole ylipäätään. Carbonpohja ja spedun selkäpuoli on aikas tappavan liukas yhdistelmä, bonuksena kaupunkikäyttöön.

Puolustaudun sillä, että kyseessä on klossien suuntaus. En mä kyllä tiedä itsekään että mihin käyttöön mä näitä säädän. Oh well.

No mut hei, mulla on noi Keo Bladet maantiepyörässä koska niin pitää olla kun runko, putkiosat, kiekot ja vittu speisserit stemmin alla on carbonia. Että luurankonsa kullakin…

kyllä mä spedujen puolesta puhun. Halvahkoja ja varaosasia saapi ja shimano kyllä osaa.

Komppaan strumffia - mulla 2 paria ajossa neljä vuotta ilman huoltoa.

Noilla ajettu sinkuloilla maantietä ja krossia. Maastokäytöstä ei kokemusta, koska siellä bmx-flätit.

Edit: mielessä on ollut monet kerrat hankkia jotain “hienompaa” noiden tilalle, esim. Look:n tai Time:n (maasto-) tuotoksia, mutten ole pystynyt perustelemaan hankinnan järkevyyttä itselleni. Tällä hetkellä Speedplay:n Frog-polkimet kiinnosta.

Speedplayn maantiepolkimet on ainakin estetiikaltaan siistin minimalistisia, noita Frogeja täytynee väijyä. Noh, mulla pitäis nyt olla laatupolkimia vähäks aikaa, ettei kauheesti ole vaihtamiselle tarvetta ennenkuin joku niistä sanoo sopimuksen irti.