Lokasuojat

Ilman irroittelua mahtuu mulla takakiekko rollerissa tulemaan ulos lokarin kans

Huomatkaa, en oo ennen täyspitkiä lokareita ratahahlopyörässä käyttäny. Jotenkin ajattelin, että rengas ei mahtuis liikkumaan siellä mitenkään. Ehkä Mankkiksen minimiclearance-Gitane aiheutti väärät mielikuvat.

Kiitos, nää oli huojentavia tietoja!

waltsu - 18:33, 24.9.2013 » Saako tän näköstä loksua stadista mistään? Kun kumminkaan ei saa niin onko vinkkiä et mistäpäin maailmaa? http://www.kaboodle.com/hi/img/b/0/0/109/1/AAAAC-HKySsAAAAAAQkR1Q.jpg?v=1290165180000
Tähän muuten pakko heittää erittäin väkevä säästövinkki! Jos/kun vesisade yllättää Kallion asukin, eikä kiinnosta lähteä sinne Annankadulle hakemaan kisalapaa, ni Saiturin Pörssistä löytyy vastaava tekele päätähuimaavaan, muistaakseni 3,90€ hintaan! :D Jää rahaa myös olennaiseen, a.k.a Le Pakkomiehen terassilla istumiseen... ;)

^^Meikällä on tällanen työkalupussissa.

http://www.fixie-warehouse.com/132-495-large/shimano-chainring-bolt-tool.jpg

Siinä on kätevästi kymppimilli jotta takimmaisia aisoja saa löysättyä. Ei siinä montaa ylimääräistä sekuntia enää mene. Eli ei ole aiheuttanut yhtään päänvaivaa :slight_smile:

Kiitos pikku-antti kans vinkistä. Kävin poistamassa viimesen kappaleen hyllystä, hinta oli sesonkiaikaan 4,95e.

vaikuttaa ihan ookoolta miinus se anaalisen näkönen kiristysmekanismi. vois koittaa virittää jotain sirompaa amispatenttia tilalle.

waltsu - 22:43, 26.9.2013 » Kiitos pikku-antti kans vinkistä. Kävin poistamassa viimesen kappaleen hyllystä, hinta oli sesonkiaikaan 4,95e. vaikuttaa ihan ookoolta miinus se anaalisen näkönen kiristysmekanismi. vois koittaa virittää jotain sirompaa amispatenttia tilalle.
oma saiturin häntä osoittaa vähän liikaa ylös, mut kai sitä jotenkin lämmön kanssa sais taivutettua? toisaalta, on se hommansa ihan hyvin hoitanut, eli puhtaasti esteettinen ongelma taitaa olla e:lainaus mukaan

unohtikin kirjottaa siitä keulimisesta… Siinä tosiaan ei oo säädettävää kulmaa, mut suunnittelin et kaasutoholla lämmittäis ja vähän suoristais.

Oliko nyt niin ettei BlueMelsien aisoja saa mistään irtona?

Olis kahdet kaaret, johon toivoisin mutskuja ja aisoja… jos kotoasi löytyy PM minua.

^eikös Velo Orangen härpäkkeet sovi? Pelago myy.

Kattelee kun ulkona sataa, ja miettii, että mahtuisko SKS:n 65 mm Unittiin 2,35" Super Motojen kanssa. Jahka loskakelit saa, niin varmaan riittää jos mahtuu 2,2" Ikoneiden kanssa. Tietty takaloksun kanssa saa vähän askarrella, mutta b-kaupan kiinnikkeet varmaan toimii.

Sienimake - 18:08, 10.3.2014 » http://cdn.shopify.com/s/files/1/0121/2492/products/P2280468-3_large.jpg?v=1394113298 Ei jaksais pestä housuja joka toinen päivä.
vasaraasialainen - 18:38, 10.3.2014 » Näyttävät kuvassa erilaisilta kuin mihin olen tottunut. Ovatko jatkokehitelleet tuotetta?
ovat joo. just tuli tuo uusi paranneltu versio ulos, joka klipsahtaa kiskoihin ihan edestä. Taittaako kukaan tuota sinne penkin alle onnistuneesti? tuntuu, et sen jälkeen tuommoista on turha odottaa pysyvän ryhdissä.

Mulla on ylimääräinen valkoinen käytetty og-ass saver, joutaa vaikka kaljaa vastaan uuteen kotiin Stadissa. Ei toimi nykyisen satulapullotelineeni kanssa paitsi kuminauhaniksipirkalla, ja hommasin muutenkin racebladet.

fendor bendor taitaa olla niille jotka ovat kypsyneet aassaverin seivaamattomuuteen

Roiskeläpät biltsun lokareihin? Mistä materiaalista hyvä tehdä vai löytyskö kaupallisia valmisteita?

Jätesäkistä laminoimalla tulee mun mielestä paremmat kuin kaupallisista valmisteista. Tai siis ainakin, jos vertaan tuota nykyistä läpyskää aiempaan Brooksin nahkalärpäkkeeseen. Roiskeläpän muodossa pysyvyys ja sitä kautta myös sopiva jäykkyys saavutetaan kiinnittämällä läppä lokarin reunoihin.

Auton jalkatilan kumimatto tms. paksu mutta taipuisa kumi tuli mieleen. Etulokariin vaikka kaksi reikää pystykkäin ja siihen niitillä tai pultilla ja mutterilla kiinni.

E: ja vinkit löytyivät jo fixilokarisäikeestä, kiitos yv

Tossa vielä kuva jätesäkkimallista. Kiinnityksessä ei tarvinnut käyttää mitään lisäosia, kun nuo SKS:n aisojen kiinnikkeet oli sopivalla korkeudella valmiiksi. Olin siis jo ennen kuraläppähommia säätänyt lokaria vähän alemmas paremman suojauksen toivossa.

Ihmettelin lokasuojan räminää ja syyksi paljastui takalokari, joka oli mennyt jarrusillan kohdalta liki poikki. Se on pannalla kiinnitetty jarrun pulttiin, ja istuvuus oli aina vähän niin ja näin, ja olen sitä sitten fiksuna väännellyt pihdeillä sopimaan paremmin, ilmeisesti siinä tullut pieni halkeama joka levinnyt sittemmin.

Ajattelin ensin korjata sen esimerkiksi niittaamalla molempiin puolikkaisiin L-raudat, mutta rupesin miettimään, että voisiko tuossa kohtaa toimia ihan joku vahva teippi? Se ei kuitenkaan ole kokonaan poikki, ja aisoista pysyy tukevasti kiinni, samoin keskiön takana. Tuo jarrusillan kiinnitys siis toki tukevoittaa ja stabiloi lokaria, mutta voisiko joku esim. kumipäällysteinen teippi tai vastaava auttaa tässä? Vai meneekö vaan aika ja rahat hukkaan?

Just opin, että Racebladen lokaria voi siirtää edestakaisin noissa aisojen muovikaarissa. #fiksipirkka

Sirkus - 10:05, 25.4.2014 » Ihmettelin lokasuojan räminää ja syyksi paljastui takalokari, joka oli mennyt jarrusillan kohdalta liki poikki. Se on pannalla kiinnitetty jarrun pulttiin, ja istuvuus oli aina vähän niin ja näin, ja olen sitä sitten fiksuna väännellyt pihdeillä sopimaan paremmin, ilmeisesti siinä tullut pieni halkeama joka levinnyt sittemmin. Ajattelin ensin korjata sen esimerkiksi niittaamalla molempiin puolikkaisiin L-raudat, mutta rupesin miettimään, että voisiko tuossa kohtaa toimia ihan joku vahva teippi? Se ei kuitenkaan ole kokonaan poikki, ja aisoista pysyy tukevasti kiinni, samoin keskiön takana. Tuo jarrusillan kiinnitys siis toki tukevoittaa ja stabiloi lokaria, mutta voisiko joku esim. kumipäällysteinen teippi tai vastaava auttaa tässä? Vai meneekö vaan aika ja rahat hukkaan?
Itse korjasin katkennutta lokaria [näin.](https://www.yksivaihde.net/old/3599/359327) Voishan tossa vaikka joku venymätön teippikin toimia. Ehkä joku lasikuituvahvisteinen, kuka tietää.

Mulla on alkanut bluemellsin muovinen jarrusiltakiinnike taas olla väljä ja pärisee röykyissä. Ilmeisesti vähän kulunut, kerran jo fylläsin rakoa sitomalla väliin shimmejä sisurista, mutta taas oireilee. Olis mulla jossain käyttämätönkin samanlainen kiinnike. Hönttiä että noissa 42-millisissä kiinnike on muovia ja muissa peltiä. Toisaalta sellanen peltinen mulla on joskus murtunut. Toisaalta kesällä vois ehkä ajaa hetken iilman lokareitakin. Paitsi että sitten tietysti sataisi koko kesän.