Levyjarrut

Tuossa on jotain listattuna.

https://www.velobia.fi/juin-tech-r-1-hydro-disc-levyjarru

Myös kotimaa.

dras - 10:16, 20.11.2017 » Saako noita juintechejä / yokozunia yksittäisinä kappaleina missään? Tarvis erikseen flatmountti version ja post-mount version, mutta kaikki näyttäs olevan aina myynnissä pareittain.
olin jo tulossa jotain pätemään mutta sitten tajusin että oon aina luullu (virheellisesti) että noi velobian just myydään yksittäin. no perkele. tohon hintaanhan sitä vois melkein harkita ostavansa parin

Ainakin mainitut X1:set myydään yksittäisinä, joskin sehän on sitten aika hintava jarru tämäntyyppiseksi jarruksi…

R1 oli sen verran edullinen jarru, että ostin samoin tein kaksi paria. Toinen pari on vielä avaamattomana laatikossaan.

suosittelisitteko edellee näitä hybridi-levareita ?

Tässä vuoden R1:t kyydissä ajettuani annan vain semmosen neuvon, että vaihda palat suoraan kunnollisiin, paitsi jos et aja sateella.

Kokemukset on tähän asti semmosia, että sivuun siirretyt Spyret taitavat päätyä myyntiin. Paluuta niihin en näe. (Huom. tämä ei ole myynti-ilmoitus.)

Olenkin ihmetellyt, että kylläpä sisäänajo tuntuu kestävän vaikka kelitkin on olleet siihen suotuisat. Mitäs paloja näihin kannattaisi harkita?

Mä laitoin ihan vaan jotku Fibraxit, joissa lupailtiin paketin kannessa jotain semmosta mitä halusinkin. Löytyi Fillariverstaalta, joka ei ole mulle vain LBS, vaan jopa Downstairs Bike Shop.

Tarraa selkeämmin ja ulina on vähentynyt ihan oleellisesti: märällä kelillä eka jarrutus ulvahtaa hetken ja sitten lopettaa.

Jollain kalliilla merkkituotteella varmaan saa vielä parempia tuloksia, mutta vaikuttais siltä että tärkein ominaisuus on se että palat sopii paikalleen. Ensiasennuspalojen muistoa kunnioitta en.

Jes. Tuskin tulee muutosta huonompaan, jos vaihtaa vaikka Shimanon orgaanisiin, joita on helppo löytää. Taidan silti ajella vielä tovin noilla esiasennuspaloilla.

Minulla on todella paha vinkumisongelma, onko vinkkejä? Vaihdon viime viikolla palat ja putsasin kaikki osat kunnolla mutta eipä auttanut. Ongelma korostuu kostealla kelillä, kuivalla toimivat mielestäni aika hyvin. Pitäisikö ilmata uudestaan?

Koita laittaa palojen takapuolelle pieni tippa vassua. Varo, ettei pääse kulkeutumaan palojen pinnalle.

^ itse oon käyttänyt kuparitahnaa tähän tarkoitukseen. toimii.

Löytyykö Post Mount adaptereja eri paksuisia, vai mikä toi henkari onkaan?

Yritin vaihtaa Vituksen promaxpaskeen johkin dyykki shimppaan mut linja ei asetu kohdilleen, tarvis olla ohuempi adapteri tai jotain.

Vai löytysköhän promaxiin paloja mallia tikkari jostain kivijalasta?

Aikas nyyppä näiden kaa…

E:ehei helvettiläinen tossa jarrun päässähän oli soikeet reiät eli säätövaraa. Just, huono valo ja pää.

Jos rungossa tai haarukassa on poikittaiset läpireiät adapterin kiinnitystä varten, sulla on IS-PM -adapteri käytössä. Niiden paksuus on melko samaa luokkaa kaikilla.

Joskus levy kiinnittyy niin ulos navassa, että se on hyvinkin lähellä adapteria. Jarrusatulan reikien säätövaran pitäisi kuitenkin riittää, mutta jos ei niin sitä rungon/keulan IS-kiinnikettä voi feissaamalla vähän ohennella. Näin adapteri ja jarru siirtyvät kumpikin vähän ulospäin.

Tattis, huomasinkin jo ton säätövaran. Shimpan paloja saanee melkein mistä vaan?

Promaxin tikkaripalat on muuten mallia Avid BB5.

Tulin vain valittamaan siitä että palat kuluvat alle kuukaudessa puhki näillä keleillä kun grindaa. Olisipa talvi. Tai edes paloja maahantuojalla.

Äläs valita, nauti jarruvoimasta ja helppoudesta vs. v-jarrut joita saa säätää ja kirota

^Ei oo kyllä mitkään levyjarrut ollu mulla ns. plug&play. Kyllä niitäkin saa säätää.

Vannejarruissa nyt vaan on enemmän säädettävää johtuen rakenteesta. Opi säätämään niin huomaat että alkaa tehojakin löytymään. Huono mekaanikko syyttää komponentteja.