Leader

Tässä lähiaikoina on alkanut blogeilla ja gallerioissa vilisemään noita Leadereja ja Olli osasikin kertoa, että Ameriikan mantereella ne on puoli-ilmaisia ja siksi vähän kyseenalaisessa maineessa. Itse katselin tämmöistä runkoa.
http://www.leaderbikestore.com/prod_images_large/720TR_white_S1.jpg
Oiskohan tuosta mihinkään tai jos ei, niin mikäs siinä mättäis?

Heh!

vähä eri rungosta on kyse mytta mullahan on Leader. tosin kyseessä on eri merkki ja tuo on mun raamissa vaan mallimerkintä. Tuoltahan tuo mun Olmo löytyy…

https://www.yksivaihde.net/old/177

Rumahan se on, ja halpaa isoa alumiiniputkea kun on niin varmaan helvetin kova eikä kovin kevyt. Eikä oo rata- vaan maantiegeometria. Mut tuskin siinä mitään sen kummempaa vikaa on, kun on niin helvetin halpa. Oikeestaan tollastahan vois jopa harkita, mikäli joku postittais Suomeen kelpo hintaan. Etuhaarukan kanssa kuitenkin $300.

Kannattaa heti huomata että toi 720 on viime vuoden malli.

721TR sen sijaan on uusi ja on aika lailla upgreidattu versio tosta, silti melkein yhtä edullinen. Tiukempi geometria (wuuuhuu!), uudenmalliset dropit takana paljon siistimmät logot jne.:

Enpä silti tiedä mitä mieltä tosta nyt oikein olisi. Köyhän miehen Pista Concept toi tavallaan on.

toi aero down tube kyllä heittää mulle ainaki rikkaa silmään ihan vitusti. kaposta putkea diggailen.

jussi - 10 hours ago » Köyhän miehen Pista Concept toi tavallaan on.
niinpä.... suoraan vaan vanha malli pulverimaalaukseen ja mintun vihreetä levittelemään.

Mikäköhän osa tossa satulaputkessa on hydroformattua…
On-Onellahan on kans aika halpa ton tyylinen runko. 370eur CRC:ssä muistaakseni.

ja onhan noita vastaavia moderneja edullisia alu-runkoja tosiaan paljon muitakin, ainakin Dolan, Fetish ja mitä kaikkia niitä nyt on? itse ainakin diggailen kuitenkin vähän perinteisempää muotoilua, vaikka olishan jotain tollasta kyllä hauska kokeilla.

Enpä nyt muista onko juurikin toi Leader sama…mutta Interbikessä on monesti ollu yks firma joka on melko ahkerasti kopioinu muiden firmojen designia ja geometrioita. Mut tehny niistä tollasia möhkön näköisiä alurunkoja.
Tosin noita tollasia pikkupajoja jotka “tekee” halpoja alurunkoja, näkyy siellä muutenkin aina vähintään puol tusinaa. Osa myy vielä täysin samoja jostain kaukoidän pajalta tulevia no name runkoja omilla tarroillaan.

Nää halvat alurungot ei välttämättä ole edes mitään tosi kovia ajaa. Itekin pelkäsin tota EAI Brass Knucklea rakentaessa, että se kuitenki on tosi kova runko ajaa, mut paskat. Yllättävänkin pehmeä runko on kyseessä. Ja kun etenki tossa EAI:ssä on taivutettu etuhaarukka, niin sekin vielä lisää etupään pehmeyttä. Eri asia ois jos tossa oliskin suorilla putkilla haarukka, tai vielä jopa aeroprofiili putkilla haarukka.

Aika paljon samaa näköä tosiaan on monissa budjettihintaisissa alurungoissa… Dolan, Fuji, jne. Mulla on kaks+ vuotta ollut ProRace Piste (se mattamustaksi maalattu ja tarroitettu pooloratsu jonka merkkiä joka toinen vastaantulija on kysellyt) eli tuomoinen:
http://www.prorace.eu/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_42&products_id=62&osCsid=8a533a28ce52dfc6cbb5d1ddae5d7217

…Pelkkää hyvää sanottavaa (paitsi orkkisvärityksestä). Alukeulalla en tosin ajanut metriäkään eli sen mukavuutta/epämukavuutta en osaa kommentoida.

Sitten kun runko kuolee niin lultavasti hankin jotain samanlaista limutölkkilelumiinia tilalle, mun kokoisella kuskilla noi todistetusti kestääkin jonkin aikaa. Ja jos ei kestä niin eipä niiden tuhoutuminenkaan kauheasti jää harmittamaan.

Heh… Tainnu käydä Leaderin suunnittelijoilla pienoinen moka takakolmion geometrian kanssa. Taka-akselia ei saa dropoutin pohjaan, jos vanteella on kumi. Hieman liian pieneksi speksattu clearance siis.

tän vuoden malleissa vika on kai korjattu. muistelen näin lukeneeeni jostain